sportFive1201031 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
מוריניו. ילד רע של טיקטוק (Getty) (צילום: ספורט 5)
מוריניו. ילד רע של טיקטוק (Getty) | צילום: ספורט 5

2022, בין היתר, היא שנת הקאמבק של ז'וזה מוריניו. מאמן צ'לסי וריאל מדריד לשעבר הצליח לזכות בקונפרנס ליג עם רומא ולקבע מחדש את מעמדו כאחד המאמנים הטובים בעולם. מעבר להצלחה על המגרש, מוריניו הפך לפופולרי במקום מפתיע במיוחד בדמות הטיקטוק.

"אני ז'וזה מוריניו" הפך לטרנד גדול ברשת החברתית ובפלטפורמות אחרות כמו ה-"Reels" של אינסטגרם. בכל אחד מהסרטונים רואים מישהו או מישהי מתאר רעיון פשוט או מטומטם במסווה של תוכנית טקטית, ואז שומעים את מוריניו עצמו.

הסיפור המלא מאחורי הטרנד מורכב יותר. המשפט והכינורות נלקחו מפרסומת, מצחיקה לא פחות, בה מוריניו משווק את אלבום המדבקות של חברת Topps הבריטית ליורו הקרוב. הטרנד נצפה לראשונה בטיקטוק ב-30 באפריל והפך לפופולרי מאוד בחודשים העוקבים.

"אני ז'וזה מוריניו", אומר המיוחד בפרסומת. אימנתי את הקבוצות הטובות בעולם. זכיתי באליפות איטליה, פורטוגל, אנגליה וספרד. הנפתי את ליגת האלופות פעמיים. הפכתי שחקנים טובים לנהדרים, הפכתי קבוצות טובות לאלופות.

יש רק דבר אחד שלא השגתי. אימון נבחרת אירופית. אבל למה רק אחת, אם אני יכול לאמן את כולם? אני ז'וזה מוריניו, המאמן של כל הנבחרות ביורו 2024".

לאחר מכן עוזרו של מוריניו עוצר את המיוחד ואומר לו שהוא מאמן את כל הנבחרות באלבום המדבקות החדש של יורו 2024, מי שבפועל בוחר את השחקנים שיופיעו באלבום המדבקות.

מוריניו עשה מספר פרסומות בעבר, ביניהן למשחק הפופולרי Top Eleven. הוא נחשב למאמן בעל חוש הומור טוב וכזה שמצליח להתחבר לשחקניו, ועכשיו הפך לוויראלי בדרך אחרת לגמרי.