לנצ'יה גרנטוריסמו סטילנובו קונספט מ-2003 (צילום: ספורט 5)
לנצ'יה גרנטוריסמו סטילנובו קונספט מ-2003 | צילום: ספורט 5
לוקה נפוליטנו ו-לנצ'יה אפסילון 2021  (צילום: ספורט 5)
לוקה נפוליטנו ו-לנצ'יה אפסילון 2021 | צילום: ספורט 5

סימני החיים של מותג לנצ'יה הולכים ומתחזקים, וככל שנוקף הזמן כך גם האנשים שעומדים מאחוריה מפיצים הודעות בעלות גוון נוסך בטחון שמשליך ישירות על הצמרת וכן נוטע אמון בחסידיה. החשש שמא היא תבלע בתוך 14 מותגי רכב תחת מטריית סטלנטיס ללא חזון מקורי הדיר שינה מצוותי הפיתוח של פיאט-קרייזלר עוד מהיום הראשון שהוכרז על האיחוד, אך נראה שהם מבינים מה עליהם לעשות כדי לתת ליצרן החשוב הזה הזדמנות נוספת להטביע את חותמו בענף הרכב.

אחת הבעיות האקוטיות שניצבות בפני לנצ'יה כרוך בבידול ויצירת אופי מקורי לעומת שני מותגים אחרים בתוך הבית שינסו לנגוס בפלח הפרמיום - אלפא רומיאו ו-DS. כפי שפרסמנו כאן לאחרונה, סטלנטיס עוברת מהפכה חשמלית שתמציא מחדש חלק מהיצרנים שנמצאים ברשותה, אולם מבחינת לנצ'יה זוהי משימה הרבה יותר מורכבת כאשר אין לה אפילו רכב אחד עליו ניתן לבסס תכנית קונקרטית, זולת אפסילון שמנסה לשרוד על ביקושים בערים הצפופות באיטליה.  

המטרה העיקרית של לנצ'יה, בנוסף לשרידותה עד שנת 2030 היא להרחיב את סל המוצרים, והרעיון הוא לאמץ את השוק הגלובלי שמעבר לגבולות איטליה - משימה שהיא כשלה בה פעם אחר פעם, כולל החיבור המושמץ עם קרייזלר בצפון אמריקה כמובן. המנכ"ל לוקה נפוליטאנו יודע זאת ורוצה לפצות על אירועים שהכפישו את שמה, ומסיבה זו הוא יתערב בערכים ההסטורים של המותג ומחפש נקודת מפגש עם העבר כדי להעביר אל סטלנטיס מסר תקיף: ללנצ'יה יש סיבה להתקיים מכיוון שהיא ייחודית ובלתי ניתנת להחלפה.

"בתוך הקבוצה, אלפא רומיאו מתמקדת בביצועים, DS ו- Lancia, לעומת זאת, באלגנטיות. המותג הצרפתי על כל רבדיו הפריזאים עשיר ומלא פרטים עם סגנון שמזכיר את מגדל אייפל. לנצ'יה תשחק את המשחק שלה באלגנטיות אחרת, מאוד מפוכחת ונקייה. כאן יעמוד ההבדל בינה לבין האחרים. יתר על כן, אין הרבה מותגים הנושאים את שמו של המייסד על מכסה המנוע", כך אומר נפולטינו.

"עלינו לשדר את התחזית של לנצ'יה לשנת 2030", אומר נפוליטנו. פירוש הדבר מבחינתם הוא לגדל מותג איטלקי עם מבנה יציב ומוביל בתחומי עיצוב וניהוג. "ז'אן פייר פלואי, שכבר אחראי לזהות העיצובית של כל המותגים בקבוצה יהיה חתום על המכוניות שלנו", הוא מעיר. "כדי להמשיך ולהצליח באיטליה ובחו"ל נצטרך לעבוד קשה, ללמוד. עד כה היינו טובים בשלושה דברים: מכוניות עירוניות כמו איפסילון, מכוניות בינוניות כמו דלתא וספינות דגל רבות (שספק אם מישהו עדיין זוכר אותן). אלה יהיו המטרות שלנו", הסביר המנכ"ל.

אם לוקחים את האמירות של נפטוליטנו למעשים, נראה שלנצ'יה יכולה להימנע מסחיפה אל עבר רכבי כביש-שטח, שכן המכוניות המצליחות ביותר שלה מעולם לא התהדרו בפורמט הזה. עם זאת, יש לפתור גם שאלה דחופה נוספת שעומדת על הפרק. "ראשית עלינו לנחות באירופה. זה יהיה רגע מכונן עבור המותג ובכלל עבור החברה. בתחילה נגיע לערים הגדולות בהן אנו מוכנים לסינרגיה עם אלפא ו- DS ולפעולת מכירה מקוונת גדולה. מצד שני, אם אנחנו רוצים להגיע לקהל לקוחות צעיר יותר, עלינו לשנות את המערכת. נתחיל ב- Ypsilon החדש ולכל דגם תהיה גרסה חשמלית לחלוטין. בין השנים 2026 ל -2030 לנצ'יה תהפוך לחשמלית לחלוטין", סיכם נפוליטאנו.