צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5
עיצוב רטרו מתוק באווירה מודרנית - רנו טווינגו אי-טק (צילום: ספורט 5)
עיצוב רטרו מתוק באווירה מודרנית - רנו טווינגו אי-טק | צילום: ספורט 5

רנו של השנים האחרונות עוברת מהפך מתבקש, קו הדגמים הרגיל שלה מתחדש בעיצובים נאים ויחידות הנעה היברידיות ולצידם דגמים חשמליים מודרניים, אבל כדי בכל זאת לשמור על קשר לעבר הנפלא, היא לקחה כמה דגמים אייקוניים והפכה אותם לגרסאות מודרניות וחשמליות – החל מה-5 אי-טק שנחתה בישראל לאחרונה, דרך ה-4 שהפכה לרכב פנאי וגם היא צפויה להגיעה ארצה, וכעת, אחרי לא מעט טיזרים, הגיע תור הרטרו למכונית קטנה ובמחיר נגיש.

מחיר הכניסה באירופה יעמוד על פחות מ-20 אלף יורו, ובארץ? ובכן, מיבואנית רנו בישראל, נמסר כי שיווק הטווינגו נמצא בבחינה, ואנו מקווים שהתשובה לכך תהיי חיובית. ועד אז, הכירו את הטווינגו החדשה.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!


העיצוב החיצוני מוצלח, אין ספק. ומה רנו עשו בתא הנוסעים? (צילום: ספורט 5)
העיצוב החיצוני מוצלח, אין ספק. ומה רנו עשו בתא הנוסעים? | צילום: ספורט 5

עיצוב ותא נוסעים
ראשית, העיצוב, בדיוק כמו ה-5 וה-4, הצליחו ברנו ליצור עיצוב רטרו מתוק שיודע לגעת בדיוק בכל אותן נקודות של הדגם המקורי. ולא, אנחנו לא מדברים על הדור השני (2007) או השלישי (2014), משם הגיעה רק תצורת חמש הדלתות השימושית יותר, אלא על הדור הראשון כמובן (1993).

שימו לב לדרך בה רנו הפכו את הפנסים הראשיים לתאורת לד באותו סגנון עיצובי, כאשר הפנס הראשי כיום הפך צר או הגימור המושחר בין הפנסים שקורץ לסבכה העליונה הצרה ועל מכסה המנוע שלושה פסי פלסטיק שמזכירים כמובן את שלושת פתחי האוורור ההם. מאחור שמרו ברנו על החיתוך של הדלת האחורית לצד פנסים מעוצבים גם כן באותו הסגנון של אלו האחוריים מהדור הראשון. חישוקי פלדה בגרסת הבסיס בגודל "16 או כאלו בשני גוונים בגרסאות הבכירות יותר.


מבחינת ממדים מדובר במכונית מיני שתתחרה בדגמים כגון BYD דולפין סרף ולשם המחשת הגודל נשווה אותה ל-5 אי-טק, ממנה היא קטנה יותר כמובן. הטווינגו קצרה ב-13.1 ס"מ (3.79 מ`), צרה ב-5.4 ס"מ (1.72 מ`), הגובה זהה (1.49 מ`), בסיס הגלגלים קצר ב-4.8 ס"מ (2.49 מ`) ואילו תא המטען קטן ב-21 ליטר (305 ליטר).

בתא הנוסעים הקשר לדור הראשון פחות הדוק, אם כי בכל זאת נמצא כאן גימורים בצבע המרכב, בדומה לפח החשוף של הדור הראשון, ולא מעט קווים אליפטיים שמזכירים דווקא את הדשבורד של הדור השלישי. בכל מקרה, מתקבל תא נוסעים שמשדר אווירה שמחה. מול הנהג ישנו לוח מחוונים בגודל "7 וכן מסך מולטימדיה בגודל "10, משטח טעינה אלחוטי, בלם יד חשמלי, אך ברנו מסרבים להיפטר מידית תפעול מערכת השמע, כך שמאחורי צידו הימני של ההגה תמצאו 3 מנופים (הילוכים, מגבים ושליטה על מערכת השמע).

תמצאו כאן רק 4 מושבים, כאשר גם אלו האחוריים נעים על מסילה, אך אל תצפו למצוא חלונות סטנדרטיים אלה כאלו בסגנון "פופ-אפ" בשם הוזלת עלויות הייצור. המושבים האחוריים ניתנים לקיפול וכך גם מושב הנוסע הקדמי, כדי בכל זאת לאפשר למשתמשים אפשרות העמסה שימושית יותר (יותר מ-1,000 ליטר), זאת לצד כל מיני "קליפסים" בדומה לאלו שפגשנו בדאצ`יה שמאפשרים חיבור לפריטים שונים כמו מחזיק לטלפון או תאי אחסון.
יחידות הנעה
הטווינגו אי-טק החשמלית זוכה ליחידת הנעה צנועה שתהלום את ייעודה העירוני. מנוע יחיד בהספק של 82 כ"ס ונתון מומנט של 17.8 קג"מ, שמספיקים להניע את החשמלית הקטנה ששוקלת 1.2 טון. אגב, לא רחוק מאותם 75 כ"ס מהשנים האחרונות של הטווינגו המקורית, אך אז היא שקלה פחות מ-800 ק"ג. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 12.1 שניות ארוכות, אך בהתאם למתווה העירוני אליו היא מיועדת, ל-50 קמ"ש היא תגיע תוך פחות מ-3.9 שניות.

סוללת LFP בקיבולת 27.5 קוט"ש בלבד מאפשרת טווח נסיעה של 263 ק"מ. עירונית, כבר אמרנו. כאשר ישנו מטען פנימי 6.6 קילוואט ובאמצעותו טעינה ביתית אורכת 4 שעות ורבע (10%-100%), לצידו יוצע מטען 11 קילוואט שמקצר את זמן הטעינה לשעתיים ו-35 דקות. טעינה מהירה אפשרית בהספק של עד 50 קילוואט והיא אורכת 30 דקות (10%-80%). לטווינגו טכנולוגיית V2L לטעינה והפעלת מכשירי חשמל חיצוניים וכן V2G המאפשרת חיבור לרשת החשמל הביתית.