צילום: רונן טופלברג (צילום: ספורט 5)
צילום: רונן טופלברג | צילום: ספורט 5
ה-S5 לא מחליף את ה-ZS EV, הוא פשוט קטגוריה מעליו (צילום: ספורט 5)
ה-S5 לא מחליף את ה-ZS EV, הוא פשוט קטגוריה מעליו | צילום: ספורט 5

יבואנית MG, קבוצת לובינסקי, החלה בשיווק קו החשמליות החדש של היצרנית, דגמי C-SUV ו-D-SUV המבוססים על פלטפורמה ייעודית (MSP) המוכרת עוד מה-MG4. אין ספק שהדגמים החדשים יסייעו בתנופת הצמיחה שחווה המותג בשנה האחרונה, כאשר הוא תופס את המקום השמיני בטבלת המכירות עם צמיחה של כ-30% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (נכון לסוף נובמבר 2025), זאת כאשר ב-MG לא עוצרים, ובקרוב יושק ה-MG S9 הגדול עם 7 מושבים וכן מתיחת הפנים ל-MG4 האירופאית. עד אז, אלו הפרטים על דגמי הפנאים החשמליים החדשים:

MG S5
נציין שה-S5 הוא לא מחליפו של ה-ZS EV, שכן ה-ZS שייך לקטגוריית ה-B-SUV ואילו ה-S5 כבר עולה קטגוריה. הוא גדול ביחס ל-ZS EV במרבית הממדים – ארוך ב-15.3 ס"מ (4.48 מטר), 4 ס"מ נוספים לרוחב (1.85 מטר), הוא דווקא נמוך ב-1.6 ס"מ (1.63 מטר), אך בסיס הגלגלים ארוך ב-15.3 ס"מ (2.73 מטר). כמו כן תא המטען גדול ב-5 ליטר (453 ליטר) וכושר הגרירה גבוה ב-250 ק"ג (750 ק"ג).

ל-S5 EV יחידת ההנעה אחת. הנעה אחורית בהספק של 170 כ"ס כשההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.2 שניות. הסוללה מסוג LFP ובקיבולת של 62.2 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 425 ק"מ. מטען פנימי 11 קילוואט וטעינה מהירה אפשרית בהספק של עד 150 קילוואט – 10%-80% ב-26 דקות. כמו כן לרכב פונקציית V2L וישנן מספר עוצמות לבלימה הרגנרטיבית ואופציה לנהיגה בדוושה אחת.

MG S5 EV יוצע ברמת גימור אחת הכוללת לוח מחוונים "10.25 ומסך מולטימדיה "12.8 תומך עברית ובעל קישוריות אלחוטיות לנייד, משטח טעינה אלחוטית, מצלמות היקפיות, חיישני רוורס, ריפוד בד משולב עור, מושב נהג מתכוונן חשמלית, הגה מחומם, מושבים קדמיים מחוממים, גג פנורמי נפתח, תא מטען חשמלי נפתח ללא מגע, חישוקי "18 ועוד.

בתחום הבטיחות נמצא את כל המערבות המקובלות וכן כרית אוויר אמצעית בין הנהג לנוסע, התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות למניעת תאונה, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה, התרעת התנגשות אחורית, אורות גבוהים אוטומטיים, זיהוי תמרורים, וכמובן בקרת שיוט אדפטיבית כולל התאמת מהירות חכמה (אוטומטית או לפי בחירת הנהג). לרכב ציון בטיחות 6 של משרד התחבורה (2026) ובמבחן הריסוק האירופאי זכה בציון של 5 כוכבים.
ה-S6 תופס את המשבצת של המארוול R שלא זכה כאן להצלחה של ממש (צילום: ספורט 5)
ה-S6 תופס את המשבצת של המארוול R שלא זכה כאן להצלחה של ממש | צילום: ספורט 5
MG S6
ה-S6 תופסת את המשבצת של המארוול R שלא זכה להצלחה רבה בשוק המקומי. לעומת המארוול ה-S6 ארוך ב-3.4 ס"מ (4.71 מטר), צר ב-0.7 ס"מ (1.91 מטר), גבוה ב-5.4 ס"מ (1.67 מטר), בסיס הגלגלים ארוך ב-3.5 ס"מ (2.84 מטר) ותא המטען האחורי גדול ב-136 ליטר (493 ליטר) ואילו תא המטען הקדמי קטן ב-26 ליטר (124 ליטר), אך הפעם ישנו גם תא מטען קדמי בגרסת ההנעה הכפולה (102 ליטר) שלא היה קיים במארוול R כפול ההנעה ואילו כושר הגרירה הכפיל את עצמו (1,500 ק"ג).

ל-S6 שתי יחידות הנעה. האחת בעלת הנעה אחורית בהספק של 245 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-7.3 שניות (שיפור של 65 כ"ס -0.6 שניות בהאצה ל-100 קמ"ש). וכן גרסת "פרפורמנס" עם הנעה כפולה בהספק של 361 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש 5.1 שניות (שיפור של 73 כ"ס, אך הוא איטי בשתי עשיריות השנייה ל-100 קמ"ש).
הסוללה מסוג NMC בקיבולת 77 קוט"ש (+7 קוט"ש לעומת המארוול R) וטווח הנסיעה המשולב עומד על 530 ק"מ או 485 ק"מ בגרסת ההנעה הכפולה (שיפור של 128 ק"מ ו-115 ק"מ, בהתאמה). מטען פנימי 11 קילוואט וטעינה מהירה בהספק של 144 קילוואט (שיפור של 51 קילוואט) אורכת 38 דקות מ-10% ל-80%. גם כאן ישנן מספר עוצמות רגנרציה, נהיגה בדוושה אחת ופונקציית V2L.

רשימת האבזור זהה בין גרסאות ההנעה ונמצא כאן גם כן לוח מחוונים "10.25 ומסך מולטימדיה "12.8 תומך עברית ובעל קישוריות אלחוטיות לנייד, משטח טעינה אלחוטית מאוורר ומצלמות היקפיות, זאת לצד תוספת של שקע USB נוסף מאחור, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת, מראה פנימית נגד סנוור, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים ומאווררים, תצוגה עילית, הגה מחומם, ריפוד עור משולב אלקנטרה, גג פנורמי עם וילון, תא מטען חשמלי נפתח ללא מגע, חישוקי "20 ועוד.

בבטיחות נמצא מערך מקיף בדומה ל-S5 ובנוסף גם התרעת פתיחת דלת ובקרת השיוט האדפטיבית גם שומרת מרכז נתיב. ציון בטיחות 6 של משרד התחבורה (2026) וציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

מחירון, תוספות ואחריות
MG S5 יעלה 149 אלף שקל

MG S6 הנעה אחורית יעלה 179 אלף שקל
MG S6 הנעה כפולה יעלה 189 אלף שקל

כמו כן, צבע מטאלי בתוספת של 1,888 שקל וריפודים בהירים בתוספת 1,555 שקל. מתאם V2L בעלות של 550 שקל ל-3 קילוואט או 750 שקל ל-6 קילוואט.

לדגמים אחריות מלאה למשך 7 שנים או 150 אלף ק"מ ולסוללה אחריות למשך 8 שנים או 150 ק"מ, מרווח הטיפולים עומד על שנה או 24 אלף ק"מ (המוקדם מביניהם).

עוד נציין כי לפני מספר חודשים ערכה MG הוזלות מחירים לדגמים שונים וכעת ה-HS ההיברידי הוזל ב-8,000 שקל נוספים ומחירו עומד כעת על 177 אלף שקל ואילו ה-EHS פלאג-אין הוזל כעת ב-8,000 שקל (לאחר שהוזל בעבר ב-6,000 שקל) ומחירו כעת עומד על 189 אלף שקל.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!