את מותג ג`אקו כולם כבר מכירים, בעיקר בזכות הג`אקו 7 שנושא בתואר הרכב הנמכר בישראל. גם את קונצרן צ`רי מכירים הייטב בישראל, זה שהתברג לאחרונה למקום השלישי בטבלת המכירות. כעת, כלמוביל, יבואנית ג`אקו, משלימה את השקת צמד המותגים האחים שמראש נולדו ככאלה – OMODA JAECOO, ומתחילה בשיווק "אומודה" עם שני דגמי פנאי, האחד קומפקטי והשני גדול יותר – אלו הפרטים על הדגמים החדשים:
לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!
ה-7 הוא רכב פנאי קומפקטי, C-SUV שחולק פלטפורמה עם ג`אקו 7 פלאג-אין (180-203 אלף שקל) וצ`רי טיגו 7 פלאג-אין (170-187 אלף שקל). הוא ישווק עם יחידת הנעה אחת ושלוש רמות גימור.
יחידת הנעה וביצועים
יחידת ההנעה היברידית-נטענת מוכרת מאותם דגמים וגם הנתונים דומים. ישנו מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר (143 כ"ס) ולצידו מנוע חשמלי (204 כ"ס) המגיעים לכדי הספק משולב של כ-340 כ"ס ואילו התמסורת ישירה, מאחר וההנעה העיקרית של הרכב מגיעה מהמנוע החשמלי.
ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.4 שניות, עשירית שנייה מהירה יותר מהג`אקו והסוללה בקיבולת 18.3 קוט"ש ומאפשרת טווח נסיעה של 92 ק"מ (קילומטר אחד יותר). טעינה ביתית מ-30% ל-80% אורכת 3 שעות, וטעינה מהירה, גם כן מ-30% ל-80%, בהספק 40 קילוואט, אורכת 20 דקות.
אומודה 7 יציע שלוש רמות גימור. גרסת הכניסה Elevate, במחיר של 185 אלף שקל, כוללת רשימת אבזור מכובדת הכוללת פריטים כגון לוח מחוונים "8.8 ומסך מולטימדיה "15.6 כולל קישוריות אלחוטיות לנייד, אפליקציה לשליטה מרחוק, מצלמות היקפיות, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, מראה פנימית נגד סנוור, ריפוד עור סינטטי, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים ומאווררים, כולל זיכרונות למושב הנהג, גג פנורמי, תא מטען חשמלי, תאורת אווירה, חלונות צד קדמיים אקוסטיים, מערכת שמע SONY עם 8 רמקולים, חישוקי "19 ועוד.
בבטיחות ישנן המערכות המקובלות וכן התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה, התרעת פתיחת דלת, מערכת סיוע להתחמקות ממכשול, התרעת התנגשות מאחור, התרעת שכחת ילדים ועוד. האומודה 7 לא נבחן במבחן הריסוק האירופאי של ה-Euro NCAP, אך הג`אקו 7 עליו הוא מבוסס קיבל ציון של 5 כוכבים.
רמת הביניים Harmony עולה 195 אלף שקל והיא מוסיפה משטח טעינה אלחוטית, כרית ניפוח גב תחתון למושב הנהג, מערכת בישום; ובבטיחות מתווספת כרית אוויר שמינית לברכי הנהג.
רמת הגימור הבכירה Vision תעלה 205 אלף שקל והיא כוללת בנוסף תצוגה עילית, מצב שכיבה למושב הנהג ומושב נוסע עם עיסוי והדום, הגה מחומם, מערכת חניה אוטומטית עם שליטה גם מחוץ לרכב ומסך מולטימדיה הנע על מסילה לכיוון הנוסע.
ה-9 הוא רכב פנאי גדול, D-SUV וחולק את מכלוליו עם ג`אקו 8 (מחיר 230-255 אלף שקל) וצ`רי טיגו 9 (מחיר 245 אלף שקל), אבל לעומתם הוא בעל 5 מושבים בלבד וחלקו האחורי מזכיר דגמי פנאי-קופה.
יחידת הנעה וביצועים
ל-9 יחידת הנעה היברידית נטענת מתקדמת, הכוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר (143 כ"ס) ולצידו שלושה מנועים חשמליים - שניים מלפנים (102 ו-122 כ"ס) ואחד מאחור (238 כ"ס), כשההספק המשולב עומד על כ-430 כ"ס. במקרה זה, למנוע הבנזין תיבה עם 3 הילוכים ויחד עם שלושת המנועים יוצרים שילובים שונים לנסיעה אופטימלית. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.9 שניות, על פי דף הנתונים מדובר בקיזוז של 0.9 שניות מג`אקו 8.
הסוללה בקיבולת 34.46 קוט"ש והיא מאפשרת נסיעה חשמלית למרחק של 145 ק"מ (11 ק"מ פחות מג`אקו 8). טעינה ביתית (6.6 קילוואט) אורכת 5 שעות וחצי מ-10% ל-100% ואילו טעינה מהירה (71 קילוואט) אורכת 25 דקות מ-30% ל-80%.
נציין כי במפרט הטכני של צ`רי טיגו 9 פורסם נתון צריכת הדלק לאחר ריקון הסוללה, העומד על 14.5 ק"מ לליטר, ואנו מניחים כי מדובר בנתון דומה גם במקרה של האומודה 9.
אומודה 9 ישווק בשתי רמות גימור, כאשר גרסת הכניסה Harmony במחיר של 230 אלף שקל, מאובזרת היטב וכוללת לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה בגודל "12.3 כ"א, קישוריות אלחוטיות לנייד, אפליקציה לשליטה מרחוק, משטח טעינה אלחוטית מאוורר, מצלמות היקפיות וחיישני חנייה אחוריים וקדמיים, חניה אוטומטית, ריפוד עור סינטטי, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים ומאווררים, עם זיכרונות למושב הנהג ותמיכת גב תחתון, מושבים אחוריים מחוממים ומאווררים, גג פנורמי נפתח, תא מטען חשמלי, תאורת אווירה, חלונות צד קדמיים אקוסטיים, מערכת שמע SONY עם 8 רמקולים, מתלים אדפטיביים וחישוקי "20 עם צמיגי קונטיננטל.
מערך הבטיחות מקיף וכולל את כל הקיים גם באומודה 7 ואילו ה-9 עבר בהצלחה את מבחן הריסוק האירופאי עם ציון של 5 כוכבים.
רמת הגימור הבכירה, Vision, תעלה כבר 245 אלף שקל והיא מוסיפה על כך ריפוד עור אמיתי, תצוגה עילית עם מציאות רבודה, מושבים קדמיים הכוללים כוונון חשמלי מורחב עם תמיכה לירכיים ומערכת עיסוי, הגה מחומם ומתכוונן חשמלית עם זיכרונות, משענות גב מתכווננות חשמלית במושב האחורי, פתיחת דלתות אלקטרונית, מראה פנימית נגד סנוור, מדרכי כניסה מוארים וריפוד תקרה זמש, מערכת שמע SONY עם 14 רמקולים, סאבוופר ורמקול במשענת ראש מושב הנהג, ולחישוקים צמיגי מישלן.








