(GETTY) (צילום: ספורט 5)
(GETTY) | צילום: ספורט 5
שייט ללא בעיות. לנדו נוריס (GETTY) (צילום: ספורט 5)
שייט ללא בעיות. לנדו נוריס (GETTY) | צילום: ספורט 5

הגרנד פרי במסלול אינטרלאגוס שבברזיל ידוע בתור אחד עם פוטנציאל גבוה לדרמה. השילוב של מזג האוויר הטרופי לצד ישורת DRS עם פוטנציאל בונוס של כ-20 קמ״ש לנהגים, הופכים את המרוץ למותח יותר שגם השנה לא אכזב. 

"מקס, מקס ורסטאפן"
ראשית יש לשאול, מה יש במסלול הזה שמוציא מוורסטאפן את הרע והטוב ביותר? סוף השבוע של ההולנדי התחיל ממוצע, כאשר הגיע למקום הרביעי במרוץ הספרינט והתדרדר כשהגיע למקום השישה עשר במקצה הדירוג. ואם זה לא הספיק, שינויים של הרגע האחרון במכוניתו (החלפת המנוע) הכריחו את מקס להתחיל את המרוץ מרחבת הטיפולים. 

למרות הפתיחה החורקת, נימה של התרגשות קלה שררה בקהל ומול המסכים ברחבי העולם, נוכח העבר המרשים של מקס על המסלול. תזכורת, מקס זינק מהמקום ה-17 וסיים במדרגה הגבוהה בפודיום. לכן, בניסיון לשחזר את הישגו מקס היה צריך להציג יכולת נהיגה "ורסטאפנית" והקבוצה אסטרטגיה מנצחת וכך קרה. הנהיגה המושלמת של מקס לצד האסטרטגיה המבריקה של קבוצתו הצליחו לשים אותו במקום השלישי על הפודיום, ואילולא נהיגה מרשימה של אנטונלי בקרב על המקום השני, מקס יכול היה לסיים במקום השני בפודיום. מישהו מופתע?

לנדו נוריס מציג: מאני טיים
לנדו נוריס לעומת זאת, נראה כי לא התאמץ בכלל כדי להגיע לניצחון. אחרי שניצח את מרוץ הספרינט, והוכיח עליונות בכל סוף השבוע, הנהג המוביל של מקלארן התחיל וסיים במקום הראשון ללא איום ממשי על מקומו. התוצאה המרשימה מגדילה את הפער הטרי שלו באליפות הנהגים מנקודה אחת לעשרים וארבע נקודות מפיאסטרי, מה שמעניק לו מרווח נשימה לקראת המרוצים האחרונים של העונה.

ומילה על פיאסטרי, הנהג שהראה פוטנציאל אליפות עצום השנה, גרם ללא מעט דרמה על המסלול שבנס לא הסתיימה בצורה רעה יותר עבורו כשהוא יושב לצד לקלר בספסל. לאחר שזינק מהמקום הרביעי, ביצע אוסקר ניסיון עקיפה אמיץ כבר בהקפה השישי שהסתיים בחצי סיבסוב של אנטונלי שפגע מכוניתו של לקלר והכריח אותו לפרוש מהמרוץ בשלב מוקדם מאוד. הניסיון האמיץ ויש מי שיגיד המיותר, עלה לפיאסטרי בעונש של עשר שניות ברחבת הטיפולים, אך למרות זאת הוא סיים המרוץ במקום החמישי.

מירוץ שחור לפרארי, מרוץ מרשים למרצדס
בנוסף לחוסר המזל של לקלר, גם המילטון נאלץ לפרוש מהמירוץ בעקבות נזק במכוניתו לאחר מגע עם המכונית של קולפינטו מקבוצת אלפין. סוף השבוע המאכזב של פרארי מוריד אותם למקום הרביעי באליפות היצרנים. אם יש לכם חבר שמעריץ את הקבוצה האיטלקית, תנו לו חיבוק. 

מנגד, לקבוצת מרצדס היה סוף שבוע פנטסטי, שבסופו טיפסו למקום השני באליפות היצרנים. ראסל, שהגיע למקום השלישי בסיבוב הספרינט, סיים את המרוץ במקום הרביעי והמכובד, למרות בעיות קלות בבלמי המכונית. בן קבוצתו הטירון, אנטונלי, הרשים כשהגיע למקום השני גם בספרינט וגם במרוץ, התוצאה הגבוהה ביותר בקריירה שלו. מעבר לתוצאה רואי לציין את האיתנות בהגנה מול מקס בהקפות האחרונות. 

בנוסף לכך ראוי לציין, שלאחר התוצאה הגבוהה של אוליבר ברמן מקבוצת האאס במרוץ הקודם, הנהג הבריטי ביצע עקיפות אמיצות שהובילו אותו לסיים במקום השישי. ליאם לוסון מקבוצת הבת של רד-בול, הגיע למקום השביעי והמכובד בעיקר בגלל אסטרטגיית ה"וואן-סטופ" 

שלושה מרוצים מותחים נותרו לנו לסוף העונה, ואני לא יודעת מה איתכם, אבל יש לי תחושה שמחכות לנו עוד לא מעט הפתעות. בקרוב נעלה עם כתבת פרשנות מקיפה של משה פינצ`פסקי.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

היילייטס מירוץ ברזיל:
הקפה 1: הטירון הברזילאי, בורטלטו, מוצא את עצמו בקיר לאחר מגע עם לאנס סטרול
הקפה 6: פיאסטרי מנסה לעקוף מבפנים וזורק את אנטונלי על מכוניתו על לקלר, שפורש מהמרוץ
הקפה 13: אוליבר ברמן בולם מאוחר, עוקף את ליאם לוסון וחוטף את המקום השישי
הקפה 14: יוקי טסנודה מקבל עונש של 10 שניות על גרימת התנגשות בינו לבין סטרול
הקפה 21: מקס עוקף את אלבון מבחוץ ועולה לחמישייה המובילה
הקפה 34: עונש נוסף לטסנודה על כך שלא ריצה את עונשו הקודם כראוי
הקפה 38: המילטון מתבקש לפרוש מהמרוץ
הקפה 51: לנדו נוריס נכנס להחליף צמיגים ומקס מוביל את המרוץ לאחר שהתחיל מרחבת הטיפולים
הקפה 63: מקס עוקף את ג׳ורג׳ ראסל מבחוץ מהישורת לתוך הפנייה הראשונה על צמיגים חדשים ועולה למקום השלישי ומפעיל מכבש לחץ על אנטונלי שלא נשבר ומסיים שני