(Alex Bierens de Haan/Getty Images) (צילום: ספורט 5)
(Alex Bierens de Haan/Getty Images) | צילום: ספורט 5
דרמה גדולה בפורמולה 1: ה־FIA, התאחדות הרכב הבינלאומית, הודיעה על פסילה רשמית של לנדו נוריס ואוסקר פיאסטרי מתוצאות גראן פרי לאס וגאס, אחרי ששתי מכוניות מקלארן נמצאו עם פלנק שחוק מדי בבדיקות הטכניות שלאחר המירוץ. המשמעות: נוריס, שסיים במקום השני, מאבד 18 נקודות, ופיאסטרי, שסיים רביעי - איבד 12 נקודות. ההודעה על הפסילה התקבלה אחרי שנוריס כבר היה על הפודיום וחגג את המקום השני, מה שהיה מקרב אותו לזכייה באליפות.

על פי תקנות ה־FIA, עובי הפלנק בתחתית המכונית חייב להיות לפחות 9 מ"מ. מדובר בחלק מעץ סינתטי שנמצא מתחת לרצפת המכונית ונועד לפקח על גובה הנסיעה. בבדיקה שנערכה על ידי הנציג הטכני ג`ו באוור נמצא כי בשתי מכוניות מקלארן העובי ירד מתחת לרף המינימום. מאותו רגע הדרך לפסילה הייתה כמעט אוטומטית.

במקלארן טענו לנסיבות מקלות: בורות בלתי צפויים במסלול, מזג אוויר שהקשה על איסוף נתונים וירידה בזמן האימונים. למרות זאת, ה־FIA הבהירה כי התקנות בתחום זה חד משמעיות ואינן מאפשרות שום עונש אחר מלבד פסילה.

השלכות הפסילה משנות לחלוטין את תמונת האליפות: מקס ורסטאפן, שסיים במקום הראשון את המרוץ, מצמצם את הפער מנוריס ל־24 נקודות בלבד, ופיאסטרי ו-רסטאפן שווים כעת בנקודות עם 366 כל אחד. נותרו עוד 58 נקודות בקופה בשני מרוצים בלבד: קטאר בספרינט ואבו דאבי -  המשמעות היא שמאבק האליפות פתוח מחדש, והפסילה של מקלארן עשויה להתברר כמהלך שהכריע את העונה.

בסיומו של המירוץ נוריס נראה מבולבל והודה כי התבקש "להרים את הרגל" בהקפות האחרונות, שבהן היה איטי ארבע שניות מהרגיל. בתחילה דובר על חיסכון בדלק, אך כעת ברור שבקבוצה חששו משחיקת יתר של הפלנק. כעת, כשנוריס ופיאסטרי נפסלו ותוצאות המירוץ התהפכו, מקלארן יוצאת מלאס וגאס כשהיא סופגת את אחת המכות הגדולות של העונה.