פפאיה בפאניקה
לנדו נוריס, מוביל האליפות של קבוצת מקלארן, זינק מהמקום הראשון אחרי מקצה דירוג רטוב ומרשים. אבל דווקא כשהוא תחת אור הזרקורים הבוהק, כבר בפנייה הראשונה של המרוץ, לנדו ניסה לבצע הגנה אמיצה מדי מפני ורסטאפן מאחוריו, בלם מאוחר מדי לתוך הפנייה ואיבד שליטה על מכוניתו.
המהלך הכושל אילץ אותו לסטות החוצה מהפנייה, הוריד אותו למקום השלישי, והעניק למקס הזדמנות נוספת לטפס במעלה טבלת האליפות. איש לא הופתע כאשר ורסטאפן הצליח לשמר את ההובלה במירוץ, ולקחת את הניצחון בסופו. נוריס, שסיים את המרוץ במקום השני, נפסל בדיעבד לאחר שקבעו כי הלוח התחתון של רצפת מכוניתו חרג מרמת השחיקה המינימלית (9 מ״מ), ויצא מהסיבוב הנוכחי עם אפס נקודות.
למרות חוסר המזל, לנדו יצא בזול ולא הפסיד את מקומו בראש בטבלת האליפות. בן קבוצתו לעומת זאת, נקלע לצרה רצינית. פיאסטרי זינק מהמקום החמישי, והיה אמור לסיים במקום הרביעי, אילולא מכוניתו נפסלה גם היא בשל אותה חריגה. במקום להגדיל את הפער בינו לבין מקס, הנהג האוסטרלי כעת עומד ראש בראש עם ורסטאפן בניקוד זהה, ויצטרך לעבוד קשה בשביל לסיים אפילו במקום השני באליפות.
בקבוצת פרארי, מקצה הדירוג הרגיש כמו שפל המדרגה. לקלר זינק מהמקום התשיעי, והמילטון מהמקום האחרון בהחלט. אך מהתחתית ניתן רק לעלות, ושני הנהגים הוכיחו את הקלישאה. לקלר ביצע עקיפות בקצב מסחרר וסיים במקום הרביעי לאחר הפסילות של מקלארן, והמילטון הצליח לתעל את תסכולו למהירות אסרטיבית על המסלול, וסיים במקום השמיני.
מרצדס - גם מזל, וגם שכל
אצל מתחריהם, הנהגים מקבוצת מרצדס שלפו לא מעט טריקים מהשרוול. ראסל, שזינק מהמקום הרביעי, ניצל גם הוא את הטעות של נוריס בפנייה הראשונה ועלה מיד למקום השני. במחצית המרוץ, לנדו הצליח לעקוף אותו בחזרה ללא כל התנגדות, אך לאחר הפסילה, ראסל עלה בחזרה ויצא מלאס-וגאס עם הגביע של המקום השני.
בעוד שראסל מצא את עצמו במקום הנכון בזמן הנכון, בן קבוצתו, אנטונלי, היה רחוק מכך. הטירון זינק מהמקום ה-17 על צמיגים רכים, וביצע החלפה אחת בלבד לצמיגים קשים. ואם זה לא הספיק, הנהג קיבל עונש של חמש שניות עקב זינוק מוקדם.
אך בשילוב של נהיגה מדויקת ואסטרטגיה מבריקה, אנטונלי הגיע למאבק הגנתי מרשים מול לקלר ופיאסטרי, כאשר הם על צמיגים טריים מאחוריו, והוא על צמיגים שחוקים בני כ-30 הקפות. בשקלול הפסילות של מקלארן, את המרוץ סיים קימי במקום השלישי והמכובד.
אלכס אלבון התחיל את המרוץ עם בעיות ברדיו, ואחרי שפשוף עם מכוניתו של המילטון, נאלץ לפרוש. סטרול של אסטון מרטין ובורטלטו, הטירון של קיק סאובר, התנגשו כבר בהקפה הראשונה ויצאו שניהם מהמרוץ. בעקבות התאונה, לבורטלטו מחכה עונש של חמישה מקומות בסיבוב הבא.
לסיום העונה נשארו עוד שני מירוצים רצופים, ונראה כי משולש האהבה של אליפות הנהגים הגיע לרתיחה. האם נוריס יתעלה על המנטליות החלשה שלו ויקח את הגביע הגדול? או שמקס יוכיח את עליונותו פעם נוספת? האם אפשר באמת לפסול את פיאסטרי מהקרב? אני אחכה פה בקוצר רוח.
היילייטס מרוץ לאס וגאס:
הקפה 1: נוריס מאבד שליטה במכוניתו בניסיון הגנה מול מקס לתוך הפנייה הראשונה ויורד למקום השלישי. בורטלטו נכנס לתוך רווח קטן מדי בתוך הפנייה הראשונה ומתנגש בסטרול, תאונה שמוציאה את שניהם מהמרוץ.
הקפה 13: לקלר לאחר שתי עקיפות מהירות על האדג׳אר ופיאסטרי, ועולה למקום החמישי.
הקפה 15: קימי אנטונלי מקבל עונש של חמש שניות בעקבות זינוק לא חוקי.
הקפה 20: המילטון עוקף בצורה אלגנטית וחלקה את אוקון ועולה למקום ה-9, לאחר שזינק מהמקום האחרון.
הקפה 34: לנדו נוריס עוקף את ראסל בישורת ועולה למקום השני.
הקפה 37: אלבון נאלץ לפרוש מהמרוץ בעקבות נזק למכוניתו לאחר תאונה עם המילטון מוקדם יותר במרוץ.
הקפה 38: פיאסטרי יוצא עם DRS פתוח במהלך התקפה על אנטונלי אך מחליק מעט עם זנב מכוניתו.
לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!












