צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5
חולק פלטפורמה עם ה-EX5, מזכיר אותו בעיצוב, רק ארוך ממנו (צילום: ספורט 5)
חולק פלטפורמה עם ה-EX5, מזכיר אותו בעיצוב, רק ארוך ממנו | צילום: ספורט 5
ג`ילי מוכרת אצלנו בעיקר עם דגמים חשמליים, בתחילת דרכה בישראל עם הגיאומטרי C ובהמשך עם מי שתפס את מקומה – ה-EX5 החשמליות, אך כידוע מדובר בקונצרן ענק שמחזיק תחתיו מותגים מגוונים, כגון זיקר, לינק & קו, וגם וולוו ופולסטאר ואפילו לוטוס עברה לידיים סיניות ועד פאריזון המסחרי. כעת, לראשונה מנובמבר 2021, אז הגיע המותג הנושא את שם הקונצרן לישראל, היצע הדגמים גדל סוף סוף והדגם השני של ג`ילי בישראל יהיה דווקא היברידי-נטען ולא חשמלי, העונה לשם STARRAY, ויש המכנים אותו בשווקים אחרים בעולם כ-EX5 EM-i והדמיון אכן ניכר, שכן השניים גם מבוססים על אותה פלטפורמת GEA, אך הסטאררי הוצג מספר חודשים לאחר ה-EX5, בשלהי 2024.

הסטארריי יתחרה בדגמים כגון צ`רי טיגו 7 פרו PHEV (מחיר 170-187 אלף שקל) ו-BYD סי-ליון 5 (מחיר 167-172 אלף שקל), כאשר מחיר הכניסה שלו עומד על 170 אלף שקל, מחיר זהה לטיגו 7 למשל.
גם מבפנים יש לא מעט מאפיינים דומים לאח החשמלי (צילום: ספורט 5)
גם מבפנים יש לא מעט מאפיינים דומים לאח החשמלי | צילום: ספורט 5
ממדים ותא נוסעים
הסטארריי הוא רכב פנאי קומפקטי כאשר הממדים דומים למדי ל-EX5, פרט לממד האורך, כאשר הוא ארוך ב-12.5 ס"מ (4.74 מטר), רחב ב-0.4 ס"מ (1.90 מטר), גבוה ב-1.5 ס"מ (1.68 מטר) ובסיס הגלגלים אורך ב-0.5 ס"מ (2.75 מטר). כמו כן נפח תא המטען גדול ב-67 ליטר (528 ליטר).

תא הנוסעים מזכיר גם הוא את האח החשמלי, כאשר עיצוב הדלתות מעט שונה, בעיקר באזור ידית האחיזה וסגנון הגימורים, הקומה התחתונה של הדשבורד והקונסולה המרכזית שכוללת פקדים שונים לתפעול יחידת ההנעה, בעוד ההגה, לוח המחוונים ("10.2) ומסך המולטימדיה ("15.4) זהים.

יחידת הנעה
הסטארריי יוצע כאמור עם הנעה היברידית נטענת, העושה שימוש במנוע בנפח 1.5 ליטר המשמש בעיקר לטעינת הסוללה ומנוע חשמלי בהספק שלך 214 כ"ס, עם נתון האצה ל-100 קמ"ש ב-8 שניות.

הסוללה בקיבולת 18.4 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 83 ק"מ ולרכב טכנולוגיית V2L לטעינה והפעלת מכשירי חשמל חיצוניים. טעינה ביתית (6.6 קילוואט, נפוץ בדגמי פלאג-אין) אורכת 3 שעות, וטעינה מהירה אפשרית כאן בהספק של 30 קילוואט ובמקרה זה תמתינו 20 דקות מ-30% ל-80%. כמו כן צריכת הדלק של מנוע הבנזין לבדו עומדת על 16.1 ק"מ לליטר.

רמות גימור
ג`ילי סטארריי יוצע בשתי רמות גימור. האחת "פרו" הכוללת ריפוד עור סינטטי בצבע שחור, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית ומחוממים, קישורית לאפל קארפליי וקישורית לאנדרואיד אוטו תתקבל במהלך הרבעון הראשון של 2026, חיישני רוורס, מצלמות היקפיות וחישוקי "18.

בבטיחות נמצא את כל המערכות המוכרות וכן בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה, התרעת פתיחת דלת, התרעת תנועה חוצה מלפנים, אור גבוה אוטומטי, התרעת היסח דעת נהג והתרעת שכחת ילדים. הדגם נבחן במבחן הריסוק האירופאי וקיבל ציון של 5 כוכבים.

רמת הגימור "טק" מוסיפה אופציה לריפוד עור סינטטי בגוון קרמל, זיכרונות ואוורור למושבים הקדמיים, מראה פנימית נגד סנוור, חיישני חנייה קדמיים, גג פנורמי נפתח עם וילון, מראות בסוככי שמש עם תאורה, מחזיקי כוסות בשורה השנייה, תצוגה עילית, משטח טעינה אלחוטית, תאורת אווירה, מערכת שמע Flyme עם 16 רמקולים וסאבוופר, תא מטען חשמלי וחישוקי "19.

ג`ילי סטארריי – מחירון:
ג`ילי סטארריי Pro יעלה 170 אלף שקל
ג`ילי סטארריי Tech יעלה 176  אלף שקל

לרכב תינתן אחריות למשך שש שנים או 150 אלף קילומטר, לסוללה 8 שנים או 150 אלף קילומטר, מרווח הטיפולים עומד על שנה או 15 אלף קילומטרים (המוקדם מבניהם).

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

 

 

ביום חמישי האחרון של דצמבר 2025, תשודר תוכנית סיכום השנה ותוכרז מכונית השנה וגם כל הזוכות בקטגוריות השונות. היחידים שקובעים מי הן יהיו, זה אתם! כנסו לאזור הבחירההצביעו והשפיעו, ואולי תזכו בשוברים בסך 500 שקלים