בתחילת 2025 חשפה BYD את האטו 2 לשוק האירופאי, תחילה בגרסתו החשמלית, ובשבוע שעבר הציגה את גרסת הפלאג-אין בטכנולוגיית DM-i המוכרת מדגמים אחרים של היצרנית המשווקים בישראל ולצידה גרסה חשמלית משופרת שהגיעה לאחרונה לישראל במחיר של 149 אלף שקל.
היום (ד`) החלה היבואנית, שלמה מוטורס, בשיווק גרסת הפלאג-אין, במתחם BYD החדש בראשל"צ, כאשר בשלב זה היא מוצעת ברמת גימור אחת, הבכירה מבין השתיים המוצעות באירופה, במחיר של 155 אלף שקל (מבצע השקה - 5,000 שקל הנחה למזמינים עד סוף השנה) זהה לג`אקו 5 הייבריד.
האטו 2 פלאג-אין יקר ב-6,000 שקל מהחשמלי, ולעומת זאת הוא זול מיונדאי קונה הייבריד ב-25 אלף שקל, מטויוטה יאריס קרוס ב-4,000 שקל וב-888 שקל מ-MG ZS, אך יקר מצ`רי טיגו 4 פרו הייבריד ב-19 אלף שקל, כאשר אלו האחרונים בעלי הנעה היברידית וללא יכולת לנסוע על חשמל בלבד לטווח משמעותי ובנוסף האטו 2 אף מאובזר מהם. ואלו הפרטים שחשוב להכיר:
האטו 2 פלאג-אין ישווק בגרסת Boost שלה מנוע 1.5 ליטר אטמוספרי (98 כ"ס) הפועל יחד עם מנוע חשמלי (197 כ"ס) היוצרים הספק משולב של 212 כ"ס. הכוח יורד לגלגלים הקדמיים דרך תמסורת ישירה וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.5 שניות.
הסוללה מסוג LFP ובקיבולת של 18 קוט"ש, מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 90 ק"מ, כאשר הסוללה מגיעה למיצוי, צריכת הדלק עומדת על 19.6 ק"מ לליטר, וכידוע, ככל שתקפידו להטעין את הפלאג-אין שלכם, כך צריכת הדלק תלך ותשתפר. טעינה ביתית אורכת כ-3 שעות ובנוסף לרכב טכנולוגיית V2L לטעינה והפעלת מכשירי חשמל חיצוניים, כאשר מתאם נמכר בנפרד.
עוד נספר כי היבואנית שוקלת להביא ארצה גם את גרסת הכניסה Active שלה הספק משולב של 165 כ"ס, האצה ל-100 קמ"ש ב-9.1 שניות וסוללה קטנה יותר בקיבולת 7.8 קוט"ש ובהתאם טווח נסיעה של 40 ק"מ.
אבזור ובטיחות
לגרסת ה"בוסט" רשימת אבזור ארוכה הכוללת מפתח דיגיטלי בטכנולוגיית NFC, אפליקציה לשליטה מרחוק, ריפודי עור סינטטי בגוון קרם או שחור, מושב נהג מתכוונן חשמלית, לוח מחוונים "8.8, מסך מולטימדיה "12.8 כולל OTA וקישוריות לנייד ובשפה העברית, משטח טעינה אלחוטית 500 וואט מאוורר, בקרת אקלים עם פתח מיזוג לאחור, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, מצלמות היקפיות, חיישני גשם, תאורת אווירה, מצלמת דרך מובנית וחישוקי "17.
בבטיחות נמצא את כל המערכות המקובלות וכן בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, התרעת רכב בשטח מת, התרעת פתיחת דלת, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה, התרעת התנגשות מאחור, אור גבוה אוטומטי, מערכת ניטור נהג. BYD אטו 2 פלאג-אין זכאי לציון 8 המרבי של משרד התחבורה, כאשר בשלב זה הוא טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי Euro NCAP.
לרכב אחריות למשך 6 שנים או 150 אלף ק"מ ועל הסוללה 8 שנים או 200 אלף ק"מ. מרווח הטיפולים אחת לשנה / 15 אלף ק"מ (המוקדם מביניהם).
לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!
