צילום: רן סגל (צילום: ספורט 5)
צילום: רן סגל | צילום: ספורט 5
ליפמוטור, היצרנית הסינית הקטנה, נולדה כחברת סטארטאפ לפני כ-10 שנים בדיוק ומאז היא במגמת צמיחה והתרחבות גם מעבר לשוק האסייתי, וזאת בזכות שיתוף פעולה הדוק עם סטלנטיס והקמת "ליפמוטור אינטרנשיונל". אחרי דגמים כמו ה-T03 הגיע ה-C10 הגדול, שלא זכה להצלחה למרות תמחור אטרקטיבי ואבזור מכובד, וזאת לנוכח מערכת טעינה איטית, כאשר רק שנה מאז שנחת כאן זכה לשדרוג המתבקש וזאת לצד גרסת טווח מוגדל וגם גרסת ביצועים.

כעת מגיע ארצה הדגם הקומפקטי B10, ממנו הספקנו להתרשם בהשקה האירופאית שנערכה לפני כחודשיים, ובמחיר כניסה של 140 אלף שקל, מה שהופך אותו לרכב הפנאי הקומפקטי (C-SUV) והחשמלי הזול מסוגו. האם המחיר שנמוך ממתחריו הישירים מגיע בדמות מס על טווח הנסיעה או קצב הטעינה? ומה עם האבזור ורמת הבטיחות? הפרטים לפניכם:

ליפמוטור B10 - פנאי קומפקטי וחשמלי עם טווח של 434 ק“מ (צילום: ספורט 5)
ליפמוטור B10 - פנאי קומפקטי וחשמלי עם טווח של 434 ק“מ | צילום: ספורט 5
יחידת הנעה וממדים
הליפמוטור B10 מגיע ארצה בגרסתו בעלת הסוללה הגדולה יותר, בקיבולת של 67.1 ומסוג LFP עם טווח נסיעה של 434 ק"מ, מטען פנימי 11 קילוואט המאפשר טעינה ביתית מ-30% ל-80% ב-3 שעות, והספק טעינה מהירה של 168 קילוואט, כך שמ-30% ל-80% תמתינו 20 דקות בלבד.

ההנעה אחורית והמנוע החשמלי מספק 218 כ"ס עם זמן האצה ל-100 קמ"ש של 8 שניות ומהירות מרבית מוגבלת ל-170 קמ"ש.

ה-B10 קרוב יותר בממדיו לג'ילי EX5, אורכו 4.51 מטר, רוחבו 1.88 מטר, גובהו 1.65 מטר, אורך בסיס הגלגלים עומד על 2.73 מטר ואילו תא המטען בנפח 420 ליטר ותא המטען הקדמי בנפח 25 ליטר.

בהשוואה למתחריו הישירים, הג'ילי EX5 יקר ב-22 אלף שקל וטווח הנסיעה דומה (430 ק"מ), צ'רי FX יקר ב-12 אלף שקל וגם כן טווח הנסיעה דומה (430 ק"מ). ג'אקו 5 יקר ב-11 אלף שקל ובנוסף טווח הנסיעה נמוך יותר (402 ק"מ) והוא אף בעל מידות קטנות יותר, ואילו היחיד שמתעלה עליו בסעיפים אלו הוא הדיפאל S05 שיקר ממנו ב-10 אלף שקל, אך מציג טווח נסיעה גבוה של 484 ק"מ וממדים גדולים יותר (+10.5 ס"מ לאורך, +1.5 ס"מ לרוחב, -5.5 ס"מ בגובה, +14.5 ס"מ בבסיס הגלגלים, +72 ליטר בתא המטען וכן +134 ליטר בתא המטען הקדמי).
לא מותג שמתיימר להיות “פרימיום“ (צילום: ספורט 5)
לא מותג שמתיימר להיות “פרימיום“ | צילום: ספורט 5
רמות גימור
כמו אחיו הגדול, גם ה-B10 יציע שתי רמות גימור. גרסת הכניסה "לייף" כוללת לוח מחוונים דיגיטלי "8.8 ומסך מולטימדיה "14.6 כולל OTA כאשר קישוריות לנייד יגיעו בחודש ינואר הקרוב עת מסירת הרכבים הראשונים. כמו כן נמצא כאן משטח טעינה אלחוטית, מצלמות היקפיות, חיישני חנייה אחוריים, אפליקציה לשליטה מאחור ומפתח חכם NFC, ריפודי בד, גג פנורמי עם וילון וחישוקי "18 (צמיגי 235/50 מאחור ו-225/50 מלפנים).

רמת הגימור "דיזיין" מוסיפה ריפוד עור סינטטי, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים ומאווררים, כולל זיכרונות לנהג ומערכת כניסה קלה, תאורת אווירה, מראות צד מתקפלות חשמלית, חיישני גשם, חלונות אחוריים כהים, תא מטען חשמלי ומערכת שמע עם 12 רמקולים.
בבטיחות נמצא מערך מקיף הכולל כמובן את כל המערכות המקובלות וכן התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה, התרעת פתיחת דלת, ניטור נהג ואחיזה בהגה, וכמובן בקרת שיוט אדפטיבית שומרת מרכז נתיב. ה-B10 קיבל ציון בטיחות 7 של משרד התחבורה וכן גם נבחן במבחן הריסוק האירופאי Euro NCAP וזכה בציון המרבי של 5 כוכבים.

ליפמוטור B10 – מחירון:
ליפמוטור B10 ברמת גימור Life יעלה 140 אלף שקל
ליפמוטור B10 ברמת גימור Design יעלה 150 אלף שקל

לרכב אחריות למשך 4 שנים או 100 אלף ק"מ, על הסוללה 8 שנים או 160 אלף ק"מ ואילו מרווח הטיפולים עומד על שנה או 20 אלף ק"מ (המוקדם מביניהם).