צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5
ניסאן רוג פלאג-אין - הנדסת סמל בסיסית לאאוטלנדר PHEV (צילום: ספורט 5)
ניסאן רוג פלאג-אין - הנדסת סמל בסיסית לאאוטלנדר PHEV | צילום: ספורט 5
לקוחות ניסאן הרגישו מוזנחים בשנים האחרונות, בעיקר כשהם הביטו לצדדים וראו את כל תעשיית הרכב המודרנית מתקדמת בצעדי ענק, בזמן שניסאן דשדשה במקום, חיפשה רעיונות, פתרונות ושיטות הנעה, ובשורה התחתונה החברה היפנית שממשיכה לחפש את דרכה אחרי פרשת קרלוס גוהן וניסיון האיחוד עם הונדה, היא נראתה אבודה.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!
מנוע בנזין 2.4 ליטר, שני מנועים חשמלים והספק של 248 כ“ס. סוללת 20  (צילום: ספורט 5)
מנוע בנזין 2.4 ליטר, שני מנועים חשמלים והספק של 248 כ“ס. סוללת 20 קוט“ש תאפשר 61 ק“מ חשמליים | צילום: ספורט 5
ממש בימים בהם מודיעים בניסאן כי הם מפסיקים לשווק את ניסאן אריה החשמלית בארה"ב (האם זאת תחילת סופו של הדגם?) הם גם מודיעים כי בקרוב נראה את המכונית הראשונה שלהם בטכנולוגיית PHEV והדגם הראשון שנבחר לצלוח את הנהר הטכנולוגי הוא ניסאן רוג שמוכר אצלנו בישראל בתור אקס טרייל, אחיו התאום של מיצובישי אאוטלנדר, אך הרוג / אקס טרייל PHEV של ניסאן הוא פשוט הנדסת סמל בסיסית ביותר לאאוטלנדר, ולא שמר על העיצוב המובחן של ניסאן.

המכונית שתגיע לכבישי העולם בשנה הבאה הוצגה לאחרונה בתערוכת המכוניות של לוס אנג`לס והיא אכן האחות התאומה של האאוטלנדר הפופולארי. מיצובישי החלה בדרכה המחושמלת אי שם ב-2016 והיא זכתה לפופולאריות בצפון אמריקה למרות שהסוללה אז הייתה קטנה וטווח הנסיעה החשמלי היה קצר במיוחד, בהתאם לתחילת דרכה של הטכנולוגיה הזו, אך מנגד הציב את מיצובישי בין החברות החלוצות בתחום, למרות שמאז ועד היום העסק עבר מהפכה ומיצובישי נרכשה ע"י ניסאן ונבלעה עמוק לתוך המערבולת הצרפתית-יפנית ואיבדה את זהותה כמעט לחלוטין, ראו למשל את מיצובישי ASX והקולט החדשים, שקיבלו רק מיתוג של מיצובישי למרות שמדובר הלכה למעשה ברנו קפצ`ור וקליאו, בהתאמה.
פשוט לשים סמל (צילום: ספורט 5)
פשוט לשים סמל | צילום: ספורט 5
יחידת הנעה בחסות מיצובישי
בניסאן ביצעו אינטגרציה בין דגם הבנזין של ניסאן רוג לדגם ההיברידי ולא הלכו על משהו חדש לגמרי, ולמעשה נעזרו בטכנולוגיית הפלאג-אין העדכנית ממיצובישי אאוטלנדר PHEV הנוכחי. בניסאן ישענו על מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטרים ולצידו שני מנועים חשמליים, כאשר ההספק המרבי המשותף של המנועים הוא 248 כ"ס והמומנט המרבי הוא 45.9 קג"מ. נתונים טובים יותר מגרסתו ההיברידית e-force שמציעה 213 כ"ס ו-33.6 קג"מ. לניסאן רוג PHEV תיבת הילוכים בעלת תמסורת ישירה / הילוך יחיד, והכוח יורד לכל ארבעת הגלגלים. בנוסף, לנוכח ההנעה הכפולה, המכונית מציעה לא פחות משבעה מצבי נסיעה שונים: Normal, Power, Eco, Tarmac, Gravel, Snow, Mud.

סוללת ליתיום-איון בקיבולת של 20 קוט"ש תאפשר טווח נסיעה של 61 ק"מ והיא כוללת מערכת אחזור אנרגיה לסוללה בשלוש דרגות שונות כאשר דרגת אחזור האנרגיה הגבוהה ביותר הושאלה מהניסאן ליף החדשה ומאפשרת שימוש בדוושה אחת בלבד עם צריכת דלק מיטבית משולבת חשמל בתקן EPA של 27.2 ק"מ לליטר (מנוע הבנזין לבדו צורך 11 ק"מ לליטר).

מפריסבי, יבואנית ניסאן בישראל, נמסר כי האקס טרייל פלאג-אין הייבריד צפוי להגיע לישראל במהלך השנה הבאה.