צילום: רונן טופלברג (צילום: ספורט 5)
צילום: רונן טופלברג | צילום: ספורט 5
IM5 - מכונית סדאן גדולה שתתחרה למשל בטסלה מודל 3 ובאקספנג P7 (צילום: ספורט 5)
IM5 - מכונית סדאן גדולה שתתחרה למשל בטסלה מודל 3 ובאקספנג P7 | צילום: ספורט 5

מותג IM Motors (קיצור ל-Intelligent Mobility) הגיע לעולם לפני כ-5 שנים בלבד כתוצאה משיתוף פעולה בין יצרנית הרכבים הסינית SAIC Motors, חברת הטכנולוגיה Zhangjiang Hi-Tech וענקית המסחר המקוון Alibaba (ואפשר לוותר על בדיחת "רכבים מעלי אקספרס"). כעת החל השיווק הרשמי בישראל, באמצעות קבוצת לובינסקי (פיג`ו, סיטרואן, אופל, DS ו-MG) שתציע שני דגמים, האחד רכב פנאי D-SUV בשם IM6 ומכונית סדאן גדולה בשם IM5.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

יחידות הנעה וביצועים
שני הדגמים מבוססים על אותה פלטפורמה - Advanced Digitized Platform, שאגב משותפת גם ל-AUDI E5 Sportback המשווקת בסין, וכוללת מעבד Nvidia® ORIN N.

גרסאות הכניסה עם הנעה אחורית והספק של 295 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות, כאשר האנרגיה מגיעה מסוללת LFP בקיבולת 75 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה ב-IM5 של 440-490 ק"מ (בהתאם לסוג החישוקים והמתלים)  ו-450 ק"מ ב-IM6.

גרסת הביניים Long Rang גם כן בעלת מנוע יחיד והנעה אחורית אך בהספק של 408 כ"ס ו-4.9 שניות ל-100 קמ"ש או 5.4 שניות (בהתאמה בין הסדאן לרכב הפנאי), כאשר הסוללה בארכיטקטורת 800 וולט והיא גדולה יותר, בקיבולת של 100 קוט"ש ומסוג NMC (ניקל, מנגן, קובלט) וטווח הנסיעה עומד על 650-710 ק"מ ו-555-625 ק"מ, בהתאמה לדגמים ולרמות הגימור.

גרסת הקצה Performance בעלת הנעה כפולה מצמד מנועים המגיעים לכדי הספק אדיר של 777 כ"ס כך שההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.2 שניות ו-3.5 שניות, בהתאמה. הסוללה זהה לגרסת ה-LR אך טווחי הנסיעה קצרים יותר ועומדים על 575 ק"מ ו-505 ק"מ, בהתאם לסדאן IM5 ולרכב הפנאי IM6.
מטען פנימי 11 קילוואט בכל הגרסאות, עם זמן טעינה ביתית האורך כ-7 שעות ו-9 שעות, בהתאמה. לסוללה הקטנה יכולת טעינה מהירה בהספק של 153 קילוואט והיא אורכת 25 דקות וחצי מ-10% ל-80%, ובסוללה הגדולה הספק טעינה של 396 קילוואט, כך שתוכלו להטעין מ-10% ל-80% ב-18 דקות. בנוסף, לרכבים טכנולוגיית V2L לטעינה והפעלת מכשירי חשמל חיצוניים (מתאם בתוספת תשלום של 500 שקל).

לדגמים מערכת היגוי אחורית, עד 12 מעלות, המסייעת בהקטנת קוטר הסיבוב עד ל-9.98 מטר בסדאן ו-10.18 ברכב הפנאי, כך שמדובר ברדיוס סיבוב שדומה יותר למכוניות קטנות. מתלי אוויר זמינים כאופציה בתוספת תשלום בגרסת ה-LR וסטנדרט ב"פרפורמנס", כאשר הם פועלים גם במצב אוטומטי ומנמיכים את הרכב בהתאם למהירות לשיפור האווירודינמיקה וכן אפשרות להנמיך את הרכב מתא המטען לטובת העמסת ציוד בקלות.
פלטפורמה דיגיטלית מתקדמת שמשותפת גם לאאודי E5 Sportback ובסיס גלגל (צילום: ספורט 5)
פלטפורמה דיגיטלית מתקדמת שמשותפת גם לאאודי E5 Sportback ובסיס גלגלים של 2.95 מ` | צילום: ספורט 5
רמות גימור
הדגמים החדשים מגיעים למעשה ברמת גימור אחת, עם הבדלים קטנים. בשני הדגמים וגרסאות ההנעה נמצא מסך לוח מחוונים מאוחד עם מסך המולטימדיה (כולל קישוריות אלחוטיות לנייד) בגודל "26.3 ובמרכז הקונסולה מסך "10.5 לשליטה על מאפייני הרכב, במסך זה נמצא גם מספר פונקציות בלחיצה אחת, כמו למשל כניסה או יציאה אוטומטית מחניה, מערכת אוטונומית לנסיעה לאחור למרחק של 100 מטר וכן מערכת לשיפור הקרבה למדרכה במידה והנהג חנה במקביל רחוק מהמדרכה. בנוסף ישנה מערכת Rainy Night לשיפור הראות בתנאי גשם או לילה העושה שימוש במצלמות ההיקפיות שכוללות גם מצב שלדה שקופה. 

עוד נמצא כאן מושבים מתכווננים חשמלית עם חימום, אוורור ועיסוי, חימום למושבים האחוריים, גג פנורמי, חלונות קדמיים ואחוריים אקוסטיים, מערכת ביטול רעשים, מערכת שמע עם 20 רמקולים, משטח טעינה אלחוטית מאוורר, מצלמת דרך מובנית, הגה מחומם, אפליקציה לשליטה מרחוק, חישוקי "19 או "20 בסדאן ו-"20 ו-"21 ב-SUV ועוד.

מערך הבטיחות מקיף וזיכה את שני הדגמים בציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי, כאשר ציון משרד התחבורה עומד על 7. נמצא כאן מערכות כמו בקרת שיוט אדפטיבית שומרת מרכז נתיב ואפשרות מעבר נתיב אוטומטית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת פתיחת דלת, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה, התרעת התנגשות מאחור ועוד.
IM – מחירון:
IM5 הנעה אחורית 295 כ"ס, סוללת 75 קוט"ש תעלה 205 אלף שקל
IM5 הנעה אחורית 408 כ"ס, סוללת 100 קוט"ש תעלה 229 אלף שקל
IM5 הנעה אחורית 408 כ"ס, סוללת 100 קוט"ש LR+ תעלה 239 אלף שקל
IM5 הנעה אחורית 408 כ"ס, סוללת 100 קוט"ש (מתלי אוויר) תעלה 249 אלף שקל
IM5 הנעה כפולה 777 כ"ס, סוללת 100 קוט"ש (מתלי אוויר) תעלה 286 אלף שקל

IM6 הנעה אחורית 295 כ"ס, סוללת 75 קוט"ש תעלה 215 אלף שקל
IM6 הנעה אחורית 408 כ"ס, סוללת 100 קוט"ש תעלה 239 אלף שקל
IM6 הנעה אחורית 408 כ"ס, סוללת 100 קוט"ש LR+ תעלה 245 אלף שקל
IM6 הנעה אחורית 408 כ"ס, סוללת 100 קוט"ש (מתלי אוויר) תעלה 259 אלף שקל
IM6 הנעה כפולה 777 כ"ס, סוללת 100 קוט"ש (מתלי אוויר) תעלה 296 אלף שקל

לדגמי IM תינתן אחריות ארוכה במיוחד של 8 שנים או 250 אלף ק"מ על הרכב ועל הסוללה. מרווח הטיפולים עומד על שנה או 20 אלף ק"מ (המוקדם מביניהם).