צילום: Getty Images (צילום: ספורט 5)
צילום: Getty Images | צילום: ספורט 5
sportFive1636614 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
לפני שנתחיל, חשוב לציין כי מסלול המרוצים בקטאר נבנה במקורו למטרת מירוצי MotoGP, אליפות האופנועים. הסיבובים מהירים וחלקים וישנו קו אופטימלי כמעט יחיד, ללא אזורי בלימה ממשיים, פרט לפנייה הראשונה. ההשלכות? חוסר תנאים למכוניות פורמולה לבצע עקיפות תחת בלימות חזקות או בפניות חדות. 

למזלנו, ה-FIA הכניסו השנה מגבלת בטיחות, אשר קובעת כי כמות ההקפות המרביות של הצמיגים במהלך סוף השבוע היא 25 הקפות. אז אם לא ציפינו לעקיפות מרשימות, לפחות יכולנו לצפות למשחק מעניין באסטרטגיה.
sportFive1636616 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
הכישלון האסטרטגי של מקלארן 
את המרוץ התחיל לנדו נוריס מהמקום השני, ואוסקר פיאסטרי מהמקום הראשון, שנראה כי התעורר מביצועיו במרוצים האחרונים. המתחרה הגדול שלהם, מקס, התחיל מהמקום השלישי. עד כה, נפלא לקבוצת הפאפאיה.

בהקפה השביעית, ניקו הולקנברג עשה לכולם טובה, התנגש בגאסטלי מקבוצת אלפין, ומצא את עצמו בקיר. עם בדיוק חמישים הקפות לסיום המירוץ, מכונית הבטיחות העניקה לכל הקבוצות הזדמנות מושלמת לעצירת פיט ״בחינם״. ואכן, אחד אחרי השני הנהגים נכנסו לרחבת הטיפולים, מלבד, ניחשתם נכון, נהגי מקלארן. המהנדסים של לנדו ואוסקר טענו ברדיו כי ״להישאר בחוץ מעניק להם גמישות לתכנון העצירות הבאות״. 

הם לא לגמרי טעו, אבל הגמישות לא הספיקה בקרב מול מקס, ואוסקר איבד את הובלת המרוץ די מהר. האוסטרלי, שניצח מוקדם יותר במרוץ הספרינט, סיים במקום השני וירד למקום השלישי באליפות הנהגים. חבר קבוצתו, נוריס, לא הצליח לגשר על הפער אחרי עצירת ההחלפה השנייה, וסיים במקום הרביעי. כך, התקווה של הבריטי להכריע את האליפות שלו כבר עכשיו התפוררה, הצטמצם פער הנקודות בינו לבין מקס, והוא ייאלץ להילחם על כל נקודה במרוץ האחרון באבו-דאבי.
sportFive1636618 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
הנקמה של סיינז 
כעת נעבור לחדשות קצת יותר טובות. קרלוס סיינז זינק מהמקום השביעי, החזיק קצב מרשים לאורך כל המרוץ, וסיים במקום השלישי. לאחר שהזהיר את מעריציו לפני תחילת העונה לא לצפות לתוצאות מרשימות, הנהג הספרדי חגג את הפודיום השני שלו העונה בקבוצת וויליאמס. 

לאחר שפרארי החליפו אותו בהמילטון, סיינז נכנס לקבוצת וויליאמס הקורסת, והצליח להוביל את הקבוצה למקום החמישי באליפות היצרנים! למען ההשוואה, בעונה שעברה הקבוצה סיימה במקום התשיעי. המילטון, לעומת זאת, לא הצליח לעלות על הפודיום העונה, ואת המרוץ האחרון סיים במקום ה-12 לאחר שזינק מהמקום ה-18. 

ראויים לציון 
גם פרננדו אלונסו באסטון מרטין נחל הצלחה לא קטנה, כשהוא זינק מהמקום השמיני וסיים במקום השביעי. אייזיק האדג׳אר בקבוצת רייסינג בולז היה אמור לסיים במקום השישי והמכובד, אבל נאלץ לפרוש מהמרוץ לאחר פנצ׳ר בהקפה האחרונה. 

קרב כזה מתוח על אליפות הנהגים לא ראינו מאז 2021, ואף אחד משלושת המתחרים לא ייכנעו ללא מאבק. יאללה, למרוץ האחרון של העונה!
היילייטס גראן פרי קטאר 2025:
הקפה 1: נוריס לא מצליח לבלום מאוחר מספיק לתוך הפנייה הראשונה ומקס עוקף אותו למקום השני
הקפה 2: ניקו הולקנברג עוקף באלגנטיות את לקלר
הקפה 7: הולקנברג מנסה לעקוף את גאסטלי מבחוץ, משפשף אותו ומתנגש בקיר
הקפה 9: אוקון מקבל עונש של חמש שניות על התחלה בעייתית 
הקפה 27: סטרול מקבל עונש על חריגה ממגבלת המהירות ברחבת הטיפולים 
הקפה 30: פיאסטרי עוקף את אנטונלי לאחר עצירת החלפת הגלגלים המהירה שלו (1.8 שניות) 
הקפה 40: אוליבר ברמן מקבל עונש של 10 שניות על שחרור לא בטוח ברחבת הטיפולים
הקפה 45: נוריס יוצא מרחבת הטיפולים אחרי סיינז ואנטונלי ויורד למקום החמישי
הקפה 56: האדג׳אר חוטף פנצ׳ר ונאלץ לפרוש מהמרוץ
הקפה 57: אנטונלי סטה החוצה מהפנייה, מה שנתן לנוריס לעבור אותו בקלות