צילום: טויוטה ישראל (צילום: ספורט 5)
צילום: טויוטה ישראל | צילום: ספורט 5
בעיקר הבדלי עיצוב קלים בעיצוב החיצוני (צילום: ספורט 5)
בעיקר הבדלי עיצוב קלים בעיצוב החיצוני | צילום: ספורט 5
את טויוטה קורולה אין ממש צורך להציג רק נציין שהדור הנוכחי וה-12 במספר הוצג בתחילת 2018 והספיק לעבור מתיחת פנים שהגיע אלינו בתחילת 2023, אך זמן לא רב מפרוץ מלחמת "חרבות ברזל" ב-7 באוקטובר אותה השנה, נשיא טורקיה, ארדואן, החליט על חרם כלכלי ובהתאם דגמים שונים המיוצרים בטורקיה הפסיקו להגיע ארצה – ביניהם נוכל למנות את יונדאי i10 ו-i20 וגם דגמי טויוטה כמו ה-C-HR והקורולה כמובן. כעת, לאחר עבודה של היבואנית מן היצרנית, הצליחו ביוניון מוטורס להחזיר את הקורולה אל השוק המקומי, אף הפעם היא מגיעה אלינו ישירות מארץ המוצא – יפן. אלו הפרטים על הקורולה היפנית, ומה ההבדלים לעומת זו הטורקית.

ראשית, הבדלי העיצוב נוגעים לחזית בעלת פנסים החודרים לכיוון מרכז הסמל ומחודדים כלפי מטה, ופגוש פחות אגרסיבי, עדיין עם סבכה גדולה אך כזו בגימור חריצים רוחביים וגימורי צד עדינים יותר. גם מאחור העיצוב שונה ובא לידי ביטוי בפנסים שונים ופגוש בעל גימור שחור בולט, כאשר מבפנים העיצוב דומה. מבחינת ממדים אין הבדל של ממש – 4.63 מ` לאורך, 1.78 מ` לרוחב, 1.43 מ` לגובה ובסיס גלגלים של 2.7 מ`. תא המטען בנפח 371 ליטר (לכאורה 100 ליטר פחות, אך מדובר בהבדל הנובע עקב שיטת החישוב ומדובר בתא מטען בגודל זהה), קוטר הסיבוב שונה במקצת עם 11 מטר (תוספת של 60 ס"מ) והיא נעדרת יכולת גרירה (עד 750 ק"ג בטורקית).

מחירה של הקורולה יעמוד על 160 אלף שקל, המהווים הוזלה של 9,000 שקל לעומת הקורולה הייבריד שהגיע אלינו מטורקיה.
גם מבחינת אבזור ישנם כמה שינויים (צילום: ספורט 5)
גם מבחינת אבזור ישנם כמה שינויים | צילום: ספורט 5

יחידת הנעה
יחידת ההנעה ההיברידית המוכרת נותרה על כנה. מנוע בנזין 1.8 ליטר ומנוע חשמלי (95 כ"ס) והספק משולב של 138 כ"ס, אלו משודכים לתיבה רציפה והנעה קדמית. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 10 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 21.3 ק"מ.

לעומת זו הטורקית, היא חלשה ב-2 כ"ס (פער הנובע ככל הנראה מסוג החישוב בין כ"ס ב-HP ל-PS הנפוץ באירופה), איטית ב-0.7 שניות ל-100 קמ"ש וצריכת הדלק פחות טובה ב-1.4 ק"מ לכל ליטר.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

רמות גימור
לעומת הדגם הטורקי ששווק ברמת גימור Sun ו-Sense, זו היפנית תוצע ברמת גימור אחת הכוללת כניסה והנעה ללא מפתח, לוח מחוונים "7, מסך מולטימדיה "8, קישוריות אלחוטיות לנייד, מצלמת רוורס, שני שקעי USB מלפנים ושניים מאחור, מושבים קדמיים מחוממים, חיישן תאורה וחישוקי "15. היבואנית מציינת כי תדרי קליטת הרדיו מותאמים לצפון אמריקה ויתכן וקליטת הרדיו בישראל תהייה חלקית, במקרה שכזה ניתן יהיה להשתמש באפליקציות רדיו באמצעות הקישוריות לנייד.

לעומת הקורולה מטורקיה, בזו היפנית התאורה הראשית לד, אך אין לוח מחוונים מלא "12.3 ומסך המולטימדיה קטן ב-"2.5, היא מחסירה חיישני גשם, מראה פנימית נגד סנוור, בקרת האקלים לא מפוצלת וללא פתחי מיזוג לאחור והחישוקים קטנים במידה אחת.

בבטיחות ישנן 10 כריות אוויר (כרית מרכזית מלפנים, כרית לברכי הנהג וצמד כריות צד אחוריות) והמערכות המקובלות לצד בקרת שיוט אדפטיבית דינמית ועקיפה באיתות, התרעת תנועה חוצה בצומת, מניעת האצה פתאומית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת פתיחת דלת, התרעת תנועה חוצה מאחור, אור גבוה אוטומטי, זיהוי תמרורים, התרעת עייפות והתרעת שכחת ילדים.

בסעיף הבטיחות, זו היפנית מאובזרת יותר ולה 3 כריות אוויר יותר, התרעת רכב בשטח מת, פתיחת דלת והתרעת תנועה חוצה מאחור.