לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!
העיצוב החיצוני בהחלט מהווה שינוי מבורך בקו העיצובי של ב.מ.וו עם נגיעת רטרו בדמות כליות צרות וקטנות משמעותית וקו נקי יותר. החזית מזכירה את ה-Visor של אופל, אך כמובן קשורה לדגמי ב.מ.וו משנות ה-60, כוללת את יחידות התאורה ותאורת היום הזוויתית שבצדדים וגם פסי תאורה נוספים במרכז וסביב הכליות האטומות. הסבכה התחתונה בעלת פתחי אוויר גדולים, כולל תריסים אקטיביים. הפרופיל שמרני יותר, ואף אינו כולל פריטי "פנאי" כמו קשתות בתי גלגלים שחורות או מסילות גג, אך נמצא כאן ידיות דלתות נשלפות במקום הפתרון המוצלח של ב.מ.וו בדמות ידיות שקועות, זאת לצד חישוקי "19 עד "22. מאחור ישנן צמד פנסים אחוריים צרים הנמשכים כמעט עד מרכז הרכב, בעלות תאורת לד מפוספסת, כאשר לרכב אנימציות תאורה שונות. הפגוש האחורי זוויתי משהו עם דיפיוזר בולט, ודלת תא מטען מעוצבת המבליטה את מיקום הפנסים ולמעשה ממשיכה את קו הגג והספוילר הצנוע.
בהשוואה ל-X3 הרגיל, ה-iX3 ארוך ב-2.7 ס"מ (4.78 מ`, צר ב-2.5 ס"מ (1.89 מ`), נמוך ב-2.5 ס"מ (1.63 מ`), בסיס הגלגלים ארוך ב-3.2 ס"מ (2.90 מ`). תא המטען קטן ב-50 ליטר (520 ליטר) ובהשוואה ל-X3 פלאג-אין, הוא דווקא גדול ב-60 ליטר, אבל זה לא הכל, כי ל-iX3 החדש גם תא מטען קדמי בנפח 58 ליטר. משקלו של ה-iX3 עומד על 2/285 ק"ג וכושר הגרירה מגיע עד 2,000 ק"ג.
הקונסולה המרכזית מוגבהת וזוויתית, עם תא אחסון תחתיה, לצד מספר פקדים במרכז לטובת העברת ההילוכים, בלם היד, עוצמת השמע ואורות החירום. משטח הטעינה האלחוטי מוטה זווית ואינו נסתר מהעין. עיצוב הדלתות נקי וידית הפתיחה אלקטרונית במשיכה לאחור ושוכנת בחלקו התחתון של פאנל החלונות. לסיום, תאורת אווירה אופפת את תא הנוסעים וגם בוקעת מדיפון הבא שבחלקו התחתון של הדשבורד.
יחידת הנעה וטכנולוגיה
בשלב זה נחשף ה-iX3 החדש עם יחידת הנעה אחת - 50 xDrive בדור השישי של ההנעות החשמלית של ב.מ.וו. בגרסה זו שני מנועים חשמליים חדשים בעלי טכנולוגיה שהפחיתה את אובדן האנרגיה ב-40%, הם קלים ב-10% ועלות הייצור פחתה ב-20%, בהשוואה לדור החמישי.
הנטייה ברורה להנעה אחורית, כאשר למנוע הקדמי 167 כ"ס ולאחורי 326 כ"ס, וההספק המשולב עומד על 469 כ"ס. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.9 שניות והמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-210 קמ"ש. כדי לעצור את ה-iX3 הוא מצויד בבלמי 330 מ"מ מלפנים ו-345 מ"מ מאחור, עם קליפר צף ובוכנה בודדת.
הסוללה, ליתיום-יון, עם תאים גליליים המשפרים את הצפיפות ב-20%, הארכיטקטורה 800 וולט והיא בקיבולת של 108.7 קוט"ש (נטו), כך שמתקבל טווח נסיעה מרשים מאוד של 805 ק"מ, הרבה מעבר לכל רכב פנאי חשמלי אחר.
טעינה ביתית (11 קילוואט) אורכת 11 שעות, אך אל דאגה, מוצע גם מטען פנימי 22 קילוואט, שמקצר את הטעינה ל-5 שעות ו-45 דקות. טעינה מהירה אפשרית בהספק של עד 400 קילוואט והיא אורכת 21 דקות בלבד (10%-80%), מה שיספק לכם ב-10 דקות של טעינה עד 372 ק"מ, וזה כבר לא עניין של מה בכך.
עוד יציע ה-iX3 החדש גם טכנולוגיית V2L (הספק של 3.7 קילוואט) ויכולת V2G / V2H לחיבור לרשת החשמל הביתית (הספק של 11 קילוואט).
ב.מ.וו גאה מאוד בשדרוג הטכנולוגי של הפלטפורמה החדשה, ומציינת כי הפלטפורמה היא "קפיצה של דור" בפיתוח, ותשמש 40 דגמים חדשים עד 2027 כשהבאה בתור היא ה-i3 החדשה שכבר בדרך לחשיפה. עוד מציינת היצרנית כמה נקודות שלדבריהם גם משמרים את "חוויית הנהיגה" בעידן החשמלי. כך למשל, מערכות הסיוע לנהג נתמכות AI (כמה צפוי), והן מזהות את עוצמת התערבות הנהג ופועלות בהתאם ולא משתלטות באופן גורף. כל זאת הודות לשימוש ב-4 מחשבי ניהול חזקים, עם כוח חישוב גדול פי 20 מהדור הקודם.
בשלב זה נחשף ה-iX3 החדש עם יחידת הנעה אחת - 50 xDrive בדור השישי של ההנעות החשמלית של ב.מ.וו. בגרסה זו שני מנועים חשמליים חדשים בעלי טכנולוגיה שהפחיתה את אובדן האנרגיה ב-40%, הם קלים ב-10% ועלות הייצור פחתה ב-20%, בהשוואה לדור החמישי.
הנטייה ברורה להנעה אחורית, כאשר למנוע הקדמי 167 כ"ס ולאחורי 326 כ"ס, וההספק המשולב עומד על 469 כ"ס. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.9 שניות והמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-210 קמ"ש. כדי לעצור את ה-iX3 הוא מצויד בבלמי 330 מ"מ מלפנים ו-345 מ"מ מאחור, עם קליפר צף ובוכנה בודדת.
הסוללה, ליתיום-יון, עם תאים גליליים המשפרים את הצפיפות ב-20%, הארכיטקטורה 800 וולט והיא בקיבולת של 108.7 קוט"ש (נטו), כך שמתקבל טווח נסיעה מרשים מאוד של 805 ק"מ, הרבה מעבר לכל רכב פנאי חשמלי אחר.
טעינה ביתית (11 קילוואט) אורכת 11 שעות, אך אל דאגה, מוצע גם מטען פנימי 22 קילוואט, שמקצר את הטעינה ל-5 שעות ו-45 דקות. טעינה מהירה אפשרית בהספק של עד 400 קילוואט והיא אורכת 21 דקות בלבד (10%-80%), מה שיספק לכם ב-10 דקות של טעינה עד 372 ק"מ, וזה כבר לא עניין של מה בכך.
עוד יציע ה-iX3 החדש גם טכנולוגיית V2L (הספק של 3.7 קילוואט) ויכולת V2G / V2H לחיבור לרשת החשמל הביתית (הספק של 11 קילוואט).
ב.מ.וו גאה מאוד בשדרוג הטכנולוגי של הפלטפורמה החדשה, ומציינת כי הפלטפורמה היא "קפיצה של דור" בפיתוח, ותשמש 40 דגמים חדשים עד 2027 כשהבאה בתור היא ה-i3 החדשה שכבר בדרך לחשיפה. עוד מציינת היצרנית כמה נקודות שלדבריהם גם משמרים את "חוויית הנהיגה" בעידן החשמלי. כך למשל, מערכות הסיוע לנהג נתמכות AI (כמה צפוי), והן מזהות את עוצמת התערבות הנהג ופועלות בהתאם ולא משתלטות באופן גורף. כל זאת הודות לשימוש ב-4 מחשבי ניהול חזקים, עם כוח חישוב גדול פי 20 מהדור הקודם.
