פיג`ו 308, זו שהחליפה את ה-307 לא ממש נחלה הצלחה, אבל הדור השני שלה כבר הצליח הרבה יותר ואילו הדור השלישי שהוצג ב-2021 עם חזית פיג`ו העדכנית, שגם קיבלה את סמל המותג החדש, זוכה להצלחה לא מבוטלת באירופה; אך למרות ההצלחה ביבשת הישנה, לישראל היא לא הגיעה (למעט כמה יחידות בודדות לבדיקה).
כעת, חשפה היצרנית מתיחת פנים למשפחתית הקומפקטית ומקבוצת לובינסקי נמסר כי בשלב זה טרם ידוע האם הדגם יגיע לישראל. נזכיר כי בעבר השיקה היבואנית את ה-408, זאת שכן קיבלה תמחור טוב יותר עבורה מאשר ה-308, למרות שימוש בפלטפורמה זהה (EMP2) ומנועים דומים, בעוד ה-308 הציעה באירופה גם הנעת פלאג-אין ומרכב סטיישן שימושי וכשנתיים לאחר ההשקה גם גרסה חשמלית מלאה. מה השתנה במתיחת הפנים?
לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!
באופן מעורר הערכה בתקופה בה רוב הרכבים הופכים דומים יותר ויותר, פיג`ו מצליחים לשמור על שפה עיצובית ייחודית ולעשות זאת שוב גם בעת מתיחות פנים. כעת החזית של ה-308 מקבלת סבכה בסגנון חריצים בדומה ל-3008 היוצרים מראה דינאמי; פנסים חדשים וצרים במעט, עם חתימת תאורה יום לד בסגנון "טופרי אריה", אך הפעם אלו קטנים יחסית ולא נמשכים אל תוך הפגוש, אך מחוברים יחד במעיין סבכה עליונה צרה ומוארת בסגנון דומה ולראשונה יש גם סמל מואר. הפגוש מצידו עודכן גם הוא וכולל בתי כונסי אוויר מודגשים יותר ומטמיעו בתוכו את האורות הגבוהים, כשבהתאם לרמת הגימור תוצע גם תאורת מטריקס-לד. בפרופיל אין שינוי, למעט חישוקים "17 או "18 חדשים ואילו מאחור השינוי זניח וכולל גופנים חדשים לשם הדגם והגרסה.
אם מאחור השינוי זניח, בתא הנוסעים לא מצאנו כל שינוי עיצובי, למעט חומרים חדשים כגון אלומיניום אמיתי והצעות לריפודים חדשים משולבי אלקנטרה, אופציה למושבים משודרגים (AGR) עם פונקציית עיסוי וגרפיקה עדכנית יותר במסכים, זאת לצד אופציה למערכת שמע של Focal עם 10 רמקולים. כמו כן נפגוש כאן במסכי "10 ללוח המחוונים והמולטימדיה עם קישוריות אלחוטית מלאה לניידים, שני שקעי USB-C מלפנים ושניים מאחור.
כבעבר, תוצע ה-308 עם מנועי בנזין ודיזל, פלאג-אין וחשמלית מלאה, אך הפעם אלו המחושמלות עברו עדכון קל. ראשית, מנוע הבסיס בנפח 1.2 ליטר מיקרו-היברידי בהספק 145 כ"ס ובשידוך לתיבה כפולת מצמדים עם 6 הילוכים, ולצידו מנוע הדיזל בנפח 1.5 ליטר, 130 כ"ס ותיבה אוטומטית עם 8 הילוכים.
גרסת הפלאג-אין המתבססת על מנוע 1.6 ליטר לא תציע עוד שני הספקים (180 או 225 כ"ס) והיא אוחדה תחת גרסה אחת בהספק משולב של 195 כ"ס (150 כ"ס לבנזין ו-125 כ"ס לחשמלי), אך הפעם בשידוך לתיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, ובנוסף סוללה גדולה יותר (17.2 קוט"ש) המאפשרת טווח נסיעה של 85 ק"מ, שיפור של 20 ק"מ. טעינה ביתית 7.4 קילוואט אורכת שעתיים ו-5 דקות.
ה-E-308 החשמלית ממשיכה עם המנוע העדכני בהספק 156 כ"ס, אך את סוללת ה-54 קוט"ש (51 קוט"ש נטו) מחליפה אחת בקיבולת של 58.4 קוט"ש (55.4 קוט"ש נטו), כך שטווח הנסיעה מגיע ל-450 ק"מ, שיפור של 34 ק"מ. הספקי הטעינה נותרו זהים, 11 קילוואט AC ו-100 קילוואט DC (מ-20% ל-80% ב-32 דקות), לצד טכנולוגיית V2L לטעינה והפעלת מכשירי חשמל חיצוניים. אגב, בחלק ממדינות אירופה מוצעים הדגמים החשמליים של פיג`ו עם אחריות מלאה ל-8 שנים, ולא רק על הסוללה.




