צילום: רן סגל (צילום: ספורט 5)
צילום: רן סגל | צילום: ספורט 5
בשלב זה עם מנוע 1.2 ליטר מיקרו-היברידי. בשנה הבאה גם חשמלי (צילום: ספורט 5)
בשלב זה עם מנוע 1.2 ליטר מיקרו-היברידי. בשנה הבאה גם חשמלי | צילום: ספורט 5

אופל פרונטרה החדש הוא ממש לא דור ממשיך לאותו רכב פנאי-שטח משנות ה-90. אין לו שום יומרות שטח ואפילו לא חלונות מתפרקים, אבל כן יש לו אופציה לשורה שלישית ו-7 מושבים.

הפרונטרה החדש הוצג לראשונה באפריל 2024, רכב פנאי B-SUV ואח "גרמני" לסיטרואן C3 איירקרוס החדש שטרם הגיע ארצה. בסוף השנה שעברה פגשנו את הפרונטרה לנהיגת בכורה, וכעת הוא נוחת בישראל, כשעד תחילת השיווק היום, הספיק הפרונטרה לזכות במכרז הרכב הממשלתי ולכוחות הביטחון כרכב רמב"י (רכב משפחות ברוכות ילדים) ומדובר בשלב זה בכ-500 יחידות. הפרונטרה מגיע ארצה כעת עם יחידת הנעה אחת, רמת גימור אחת ואופציה ל-7 מושבים, במחיר כניסה של 145 אלף שקל, נמוך מהמוקה ב-5,000 שקל.

שורה שלישית לילדים בלבד ותשכחו מתא מטען (צילום: ספורט 5)
שורה שלישית לילדים בלבד ותשכחו מתא מטען | צילום: ספורט 5
ממדים
הממדים בהשוואה לדאצ'יה ג'וגר, מי שמציע גם כן 7 מושבים ועד לאחרונה במחיר אטרקטיבי יותר, קטנים יותר כמובן. הפרונטרה קצר ב-16.2 ס"מ (4.38 מ'), צר ב-5.3 ס"מ (1.79 מ'), נמוך ב-3.9 ס"מ (1.63 מ'), ובסיס הגלגלים קצר ב-22.8 ס"מ (2.67 מ'). ובתא המטען - 460 ליטר (גרסת 5 מושבים, 1600 ליטר בקיפול שורה שנייה) ורק 40 ליטר בגרסת 7 המושבים (330 ליטר בקיפול שורה שלישית ו-1,470 בקיפול כל המושבים).

אגב, בתא המטען של גרסת שבעת המושבים הצלחנו להכניס לפטופ, טאבלט, טלפון נייד, תיק יד, צרור מפתחות, ועוד... לא כולם ביחד. אנו צוחקים כמובן וייעוד גרסה זו היא בעיקר לשינוע או טיול משפחתי ללא לינה, ופחות להובלת ציוד במקביל. מה גם שאם תרצו פתרון אחסון גדול יציעו באולם התצוגה אופציה לגגון סגור בעלות של כ-3,000 שקל. ואם אתם מסתפקים רק ב-6 מושבים, תמיד תוכלו לקפל את אחד מאלו האחוריים וליהנות מנפח שימושי יותר.

אגב, תוכלו גם לגרור עם הפרונטרה – 690/1,250 ק"ג בגרסת 5 המושבים ו-720/1,050 ק"ג בגרסת 7 המושבים.
רשימת אבזור טובה, אך איכות החומרים לא גבוהה (צילום: ספורט 5)
רשימת אבזור טובה, אך איכות החומרים לא גבוהה | צילום: ספורט 5
יחידת הנעה
אופל פרונטרה הגיע ארצה עם מנוע טורבו-בנזין מיקרו-היברידי בנפח 1.2 ליטר ובהספק משולב של 145 כ"ס. המנוע משודך לתיבה כפולת מצמדים עם 6 הילוכים והנעה קדמית, כשההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.0 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 18.8-18.5 ק"מ לליטר (תלוי גרסה).

במהלך 2026 תגיע הגרסה החשמלית, והיא צנועה יותר מאלו המוצעות כיום בדגמים הקטנים של סטלנטיס. ההספק עומד על 113 כ"ס, 12.1 שניות ל-100 קמ"ש, והמנוע ניזון מסוללה בקיבולת 44 קוט"ש (נטו) המאפשרת טווח נסיעה של 305 ק"מ, לצד אופציה לסוללה גדולה יותר בקיבולת 51 קוט"ש (נטו) עם טווח נסיעה של מעל 400 ק"מ בין טעינות.
רמות גימור
הפרונטרה מגיע ארצה ברמת גימור אחת, GS Line הבכירה, וזו כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה (בעברית) בגודל "10 כ"א, קישוריות אלחוטיות לנייד, משטח טעינה אלחוטית, שני שקעי USB מלפנים, שני שקעי USB מאחור (ושקע USB נוסף בשורה השלישית), חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, מצלמת רוורס, חיישני גשם ואורות, מראה נגד סנוור, תאורת לד מלאה, צביעה דו-גונית (גג שחור), חלונות אחוריים כהים וחישוקי "17 (עם גלגל ספייר). בנוסף, תוכלו לשדרג את האבזור עם "חבילת חורף" הכוללת מושבים קדמיים מחוממים והגה מחומם בעלות של 700 שקל בלבד.

בבטיחות נמצא 6 כריות אוויר ואת המערכות הבסיסיות, לצד התרעת רכב בשטח מת, אורות גבוהים אוטומטיים, התרעת עייפות ומערכת זיהוי תמרורים הניתנת לסינכרון עם בקרת השיוט (לא אדפטיבית). הפרונטרה (או ה-C3 איירקרוס החדש) טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי Euro NCAP.

אופל פרונטרה החדש - מחירון:
אופל פרונטרה 5 מושבים יעלה 145 אלף שקל
אופל פרונטרה 7 מושבים יעלה 157 אלף שקל

כל צבע מטאלי כתום, ירוק, כסף, כחול ושחור (פרט ללבן) בתוספת תשלום של 1,900 שקל
האחריות למשך 4 שנים או 120 אלף ק"מ ומרווח הטיפולים עומד על שנה או 15 אלף ק"מ (המוקדם מביניהם)