צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5
מרצדס GLC EQ - קו עיצוב דומה אבל גדול יותר מהדור הנוכחי (צילום: ספורט 5)
מרצדס GLC EQ - קו עיצוב דומה אבל גדול יותר מהדור הנוכחי | צילום: ספורט 5
מרצדס GLC חוגג עשור מאז הדור הראשון שהוצג ב-2015. הדור השני הוצג רק לפני קצת יותר משלוש וחצי שנים, אבל במקום מתיחת פנים, במרצדס מיהרו להציג דור חדש לגמרי לרכב הפנאי בגודל בינוני, ובניגוד לעבר הפעם גרסתו החשמלית לא מקבלת שם אחר (EQC) ורק תסומן באותיות EQ המוכרות לגרסת ההנעה. מכלמוביל, יבואנית מרצדס בישראל, נמסר כי ה-GLC EQ החדש צפוי להגיע ארצה באמצע השנה הבא, ועד אז אלו הם עיקרי הדברים:
מרוב עצים לא רואים את היער - מסך ההייפרסקרין נפרש לרוחב של כמעט מט (צילום: ספורט 5)
מרוב עצים לא רואים את היער - מסך ההייפרסקרין נפרש לרוחב של כמעט מטר | צילום: ספורט 5
עיצוב, תא נוסעים וטכנולוגיה
העיצוב החיצוני הכללי ממשיך באותו הקו של הדגם הנוכחי. קו החלונות דומה וכך גם קו הכנפיים האחוריות התפוחות, זאת לצד מאפיינים מוכרים נוספים כמו מסילות הגג ובתי הגלגלים המודגשים כשהפעם ידיות הדלתות נשלפות.

הפעם תשומת הלב מופנית לחזית עם סבכה קדמית ענקית ומוארת ב-942 נקודות, שמאפשרת גם אופציה לאנימציות שונות, זאת בנוסף לסמל המותג המואר ותאורה ראשית מיקרו-לד מתקדמת, המסונכרנת גם עם מערכת הניווט כך שהיא מסוגלת להאיר את הפניות בצורה טובה יותר. גם הפנסים האחוריים בסגנון הכוכב בעלי יכולת אנימציה ולדברי היצרנית יוכלו להקרין סימונים שונים לטובת תקשורת עם הסביבה.

מבחינת ממדים, ה-GLC EQ החדש גדול יותר - הוא ארוך מזה הנוכחי ב-12.9 ס"מ (4.85 מ`), רחב ב-2.3 ס"מ (1.92 מ`), גבוה ב-0.4 ס"מ (1.64 מ`) ובסיס הגלגלים ארוך ב-8.4 ס"מ (2.97 מ`). לצד זאת, תא המטען קטן ב-50 ליטר (570 ליטר), אך הוא מפצה בכך עם תא מטען קדמי בנפח 128 ליטר. כושר הגרירה מגיע עד 2,400 ק"ג.
מוטיב הכוכב גם הפנסים האחוריים (צילום: ספורט 5)
מוטיב הכוכב גם הפנסים האחוריים | צילום: ספורט 5
מבפנים קשה מאוד להתעלם מההייפרסקרין החדש של מרצדס בגודל "39.1 שבתרגום חופשי הוא למעשה נפרש לרוחב של כמעט מטר וקצותיו פתחי מיזוג עגולים. המערכת פועלת כמיטב הטכנולוגיה העדכנית בסיוע בינה מלאכותית שהגיע ממיקרוסופט ומגוגל, ולדברי היצרנית היא מתוכננת ללמוד את העדפות הנהג, להסתגל לשינויים וכחלק מהסייען הקולי גם לבצע תקשורת טבעית יותר עם הנוסעים. כמו כן במסגרת עדכוני OTA וחבילת הבטיחות, יוכלו הרוכשים לשדרג גם בעתיד פונקציות שונות ברכב.

עוד תוכלו לבחור מבין 11 סגנונות עיצוב ולאפיין את התצוגות השונות, לחלק מהמסך שמול הנוסע אפשרות להורדת כ-40 אפליקציות תוכן, כולל דיסני+ למשל, זאת לצד תאורת האווירה מתקדמת המאירה גם את הגג הפנורמי בסגנון כוכבים, שאותו תוכלו להפוך לשקוף לגמרי או אטום.

פרט לכך, הגה מרצדס המוכר, תפעול המושבים החשמליים מהדלתות, לצד גימורי עץ ואלומיניום שונים, כשבמרצדס מציינים כי היא תציע את ה-GLC החדש עם תא נוסעים "טבעוני" לגמרי.
בשלב זה עם יחידת הנעה חשמלית אחת. ומה לגבי העתיד? ומה עם הבנזין? (צילום: ספורט 5)
בשלב זה עם יחידת הנעה חשמלית אחת. ומה לגבי העתיד? ומה עם הבנזין? | צילום: ספורט 5
יחידת הנעה וביצועים
בשלב זה מוצע ה-GLC EQ עם יחידת הנעה אחת העונה לשם 400 4MATIC ולה 489 כ"ס משולבים משני מנועים היוצרים הנעה כפולה והאצה ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות בלבד. ישנן 3 עוצמות לבלימה הרגנרטיבית ובנוסף גם מצב אוטומטי, ובורר מצבי נהיגה כולל מצבי שטח ותצוגת "מכסה מנוע שקוף".

הסוללה (ליתיום-יון) בארכיטקטורת 800 וולט ובקיבולת 94 קוט"ש (נטו) ומאפשרת טווח נסיעה של עד 713 ק"מ. טעינה ביתית 11 קילוואט או 22 קילוואט אופציונלי וטעינה מהירה בהספק של עד 330 קילוואט, כך שהיא אורכת 22 דקות (10%-80%), מה שאומר שתוכלו להטעין קצת יותר מ-300 ק"מ ב-10 דקות בלבד. בנוסף מאפשר ה-GLC החדש טעינה דו-כיוונית (טכנולוגיית V2H / V2G), כלומר הוא גם יוכל להטעין רכבים חשמליים אחרים או לספק חשמל לרשת הביתית.

ל-GLC EQ מתלי אוויר ואופציה למערכת היגוי אחורי המפחיתה כמעט מטר שלם מרדיוס הסיבוב, עם 11.2 מטר לעומת 12.1 מטר ללא המערכת, כאשר מסביב לרכב פרוסים 10 מצלמות, 5 רדארים ו-12 חיישנים אולטרה-קוליים.