9 שנים עברו מאז הוצג הדור הראשון של פולקסווגן טי-רוק (T-Roc), זה שהגיע אלינו בשיווק רשמי רק בסוף 2023 אחרי מתיחת פנים שעבר. הטי-רוק, רכב פנאי קומפקטי, מבוסס גולף, צבר הצלחה רבה בשוק האירופאי ומאז שהוצג ב-2017 יוצר במעל ל-2 מיליון יחידות ואף עבר לא פעם את הגולף במכירות השנתיות. לטי-רוק הראשון היו גרסאות קבריולה וגם גרסת R ספורטיבית עם 300 כ"ס. כעת, הציגה פולקסווגן את הדור השני שלו, המתבסס על פלטפורמת MQB evo ומצ`מפיון מוטורס, היבואנית המקומית, נמסר כי בשלב השיווק בישראל נמצא בבחינה. מה עוד צריך לדעת על רכב הפנאי החדש?
לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!
עיצוב ותא נוסעים
העיצוב מבחוץ ומבפנים שואל לא מעט מאפיינים מהטיגואן. החזית שרירית יותר, עם מכסה מנוע בעל תפיחות בולטות בצדדים וסבכת רשת גדולה ואגרסיבית יותר, זאת לצד יחידות תאורה חדשות (בעלות אופציה לתאורת מטריקס-לד) המחוברות עם פס תאורת ל ד וסמל מואר. בפרופיל, קו החלונות שומר על קשר לדור היוצא, עם קורה C אלכסונית, זאת לצד פס כסוף (או מושחר) הנמשך מקורה A כמעט עד קצה תא המטען, חישוקים קלים עד למידה של "20 ("19 בדור הקודם), זאת לצד כל מאפייני הפנאי המוכרים כמו קשתות בתי גלגלים שחורות ומסילות גג. מאחור יחידות תאורה המחוברות גם הן בפס תאורה וגם פה סמל המותג מואר. כמו כן נוספו צבעים חדשים וגם צביעה שחורה לגג ולנוכח העיצוב החדש ישנו שיפור של 10% במקדם הגרר ל-0.29 Cd.
הדור השני של הטי-רוק מציג צמיחה בכל הממדים. הוא ארוך ב-12.2 ס"מ (4.37 מ`) רחב ב-0.9 ס"מ (1.83 מ`), גבוה ב-0.9 ס"מ (1.56 מ`), בסיס הגלגלים צמח ב-2.8 ס"מ (2.63 מ`) וגם תא מטען גדל ב-30 ליטר (475 ליטר).
הקונסולה המרכזית גבוהה ואלכסונית, כאשר ידית ההילוכים עברה אל מאחורי ההגה בצידו הימני, זאת כדי לפנות מקום לתאי אחסון ומשטח הטעינה האלחוטית, במרכזה כפתור רב שימושים המשמש גם לעוצמת השמע. העיצוב הנקי ממשיך גם אל הדלתות, כאשר ידיות הפתיחה שוכנות בקצה משענת היד ומשיכה שלהן כלפי מעלה פותחת את הדלת. עוד נמצא כאן תאורת אווירה, תצוגה עילית ומושבים חשמליים עם פונקציית עיסוי, כל זאת בהתאם לרמות הגימור "לייף", "סטייל" ו-R-Line.
בבטיחות נמצא כמובן מערך הבטיחות העדכני של היצרנית, כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם מערכת Travel Assist ויכולת מעבר נתיב אוטומטית וכן תגובות מדויקות יותר לסנכרון עם מערכת זיהוי התמרורים, התרעת רכב בשטח מת עם התרעת פתיחת דלת, כמו גם מערכת Park Assist Pro הזוכרת חניות ממרחק של 50 מטר ומאפשרת חניה אוטומטית וכן יציאה מחניה.
עם תחילת השיווק הטי רוק החדש יציע שני מנועי בנזין עם סיוע מיקרו-היברידי 48 וולט. שניהם בנפח 1.5 ליטר, האחד בהספק של 116 כ"ס והשני בהספק של 150 כ"ס, כאשר לשניהם פרסמה היצרנית נתון צריכת דלק זהה העומד על 18.2-16.6 ק"מ לליטר (בהתאם לרמת גימור).
בהמשך יצטרף מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר ובשידוך להנעה כפולה ולאחר מכן גם הוא יקבל תמיכה מיקרו-היברידית, כאשר כל המנועים משודכים לתיבת כפולת מצמדים עם 7 הילוכים.
בעתיד יצטרפו שתי יחידות הנעה היברידיות חדשות לגמרי ויש חדשות משמחות - הבטחת היצרנית להצגת הטי-רוק R שככל הנראה ימשיך לעשות שימוש במנוע 2.0 ליטר המוכר מהגולף GTI למשל.
