צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5
עדיף מאוחר מאשר אף פעם? רנו קנגו חוזר וינסה לפצח את ההגמוניה של הב (צילום: ספורט 5)
עדיף מאוחר מאשר אף פעם? רנו קנגו חוזר וינסה לפצח את ההגמוניה של הברלינגו ושותפיו | צילום: ספורט 5
רנו קנגו, זוכרים את הטנדרון הצרפתי? המסחרית הקטנה כעכבה כאן בדור הראשון והשני, לצידה של סיטרואן ברלינגו, שהוצגה כשנה לפניו אי שם ב-1996 והייתה לחלוצת המרכב הייחודי לטנדרונים שכבר לא היו עוד מכונית סופר-מיני שהוסבה למסחרית - כדוגמת ה-C15 (סיטרואן ויזה), הדורות הקודמות של פולקסווגן קאדי למשל (פולקסווגן פולו) וכמובן שגם רנו לא נפקדה בזמנו עם האקספרס שהתבסס על רנו 5.

מאז ימיו העליזים של הקנגו בישראל, הוא בעיקר הזדנב אחרי הברלינגו שממשיכה להוביל את טבלת המכירות גם היום, כמעט שני עשורים מאז הגיעה לישראל כשהיא משאירה "פירורים" למתחרים. הקנגו לעומתה לקח כאן הפסקה ארוכה מאז 2021, עם הפסקת הייצור והשיווק של הדור השני שבילה על פס הייצור כ-13 שנים. אך כעת, היבואנית פירסבי (קרסו מוטורס לשעבר) חוזרת לסגמנט ותנסה לפצח את ההגמוניה של הברלינגו שלמעשה משמשת גם כבסיס לאופל קומבו, פיאט דובלו וטויוטה סיטי. מה יש לקנגו החדש להציע בשוק המקומי במחיר של 178 אלף שקל?
נפח של 775 ליטר ועד 2,800 ליטר בקיפול מושבים. וכמה ק“ג אפשר להעמיס (צילום: ספורט 5)
נפח של 775 ליטר ועד 2,800 ליטר בקיפול מושבים. וכמה ק“ג אפשר להעמיס פה? | צילום: ספורט 5
יחידת הנעה, נפחים והעמסה
הקנגו החדש ישווק כאן עם יחידת הנעה אחת שאינה זרה בקרב המותג – מנוע דיזל בנפח 1.5 ליטר המספק 115 כ"ס ונתון מומנט של 27.5 קג"מ ב-1,750 סל"ד. הפעם הוא משודך לתיבה אוטומטית עם 7 הילוכים, מה שבהחלט היה עוזר למכירות לו היה מגיע לכאן קודם, שכן כיום כל מתחריו בעלי תיבה אוטומטית. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 13.2 שניות, המהירות המרבית עומדת על 174 קמ"ש וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 18.8 ק"מ לליטר סולר.

נפח תא המטען עומד על 775 ליטר ובקיפול השורה השנייה תזכו ל-2,800 ליטר נדיבים. כושר העמסה עומד על 512 ק"ג ואילו כושר הגרירה מגיע עד 1,500 ק"ג (לנגרר עם בלמים). ישנן כאן שתי דלתות הזזה ודלתות אחוריות עם 180 מעלות פתיחה.

לעומת הנמסיס של הקנגו - סיטרואן ברלינגו (בגרסת הרגילה, לא המוארכת) – הברלינגו חזקה ב-15 כ"ס, נתון מומנט גבוה ב-3.1 קג"מ, המהירות המרבית גבוהה ב-10 קמ"ש (לא שזה רלוונטי) אך צריכת הדלק פחות טובה ב-1.6 ק"מ לכל ליטר.

מבחינת מידות חיצוניות (בסוגריים מידות הקנגו), הברלינגו קצרה ב-8.5 ס"מ (4.49 מ'), צרה ב-1.1 ס"מ (1.86 מ'), גבוהה ב-7.9 ס"מ (1.80 מ') ובסיס הגלגלים ארוך ב-6.9 ס"מ (2.72 מ'). נפח ההעמסה זהה, אך בקיפול מושבים תזכו לעוד 200 ליטר וכושר ההעמסה גבוה ב-365 ק"ג בברליגנו, אך כושר הגרירה נמוך ב-500 ק"ג.
אבזור ובטיחות
רנו קנגו בדור השלישי כבר מציע קפיצת מדרגה באיכות תא הנוסעים ורשימת אבזור ומערכות בטיחות שמיישרת קו עם המשפחתיות. רמת הגימור עונה לשם Evolution ונפגוש כאן כניסה והנעה ללא מפתח, מסך מולטימדיה "8 עם קישוריות אלחוטיות לנייד, מסך דיגיטלי "7 בלוח המחוונים, בקרת אקלים מפוצלת ואף פתחי אוורור לאחור, בלם חניה חשמלי, מצלמת רוורס, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, ריפוד בד משולב עור (סינטטי כמובן), 4 חלונות חשמליים, שקע USB בשורה השנייה, משענת יד, תאורת לד ראשית, חיישני אורות וגשם, חישוקי פלדה "16 (צמיגים 205/60) וגלגל חליפי.

בתחום הבטיחות ישנן 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, התרעת סטייה מנתיב ושמירה על מרכז נתיב, התרעת עייפות והיסח דעת נהג, זיהוי תמרורים ואורות גבוהים אוטומטיים.

בעוד תחום הבטיחות זהה לברלינגו, מבחינת אבזור היא כוללת לוח מחוונים דיגיטלי מלא, מסך מולטימדיה גדול יותר ("10) ומגשים מתקפלים ליושבים מאחור, אך היא לא כוללת תוספת עור לריפודי הבד, חיישני חנייה קדמיים, חלונות חשמל מאחור ובקרת אקלים מפוצלת עם פתחים לאחור שקיימים בקנגו, לצד זאת היא זולה ב-1,000 שקל. האם ביחס להבדלי הביצועים ופערי האבזור הקנגו יוביל את הטבלה? ימים יגידו.