צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5
העיצובים של הדורות הקודמים (צילום: ספורט 5)
העיצובים של הדורות הקודמים | צילום: ספורט 5

כבר 35 שנה מלווה אותנו רנו קליאו, גם כאן בישראל, עוד מהדור הראשון, והייתה למכונית הנמכרת ביותר של רנו בעולם עם כ-17 מיליון יחידות. בעבר הרחוק זכתה ההאצ`בק הקטנה לגרסאות שהפכו אייקוניות, כמו ה-RSi, וויליאמס וה-16S בדור הראשון, בדור השני את ה-RS 182 וה-RS V6, בדור השלישי את ה-RS עם 197 / 204 כ"ס, בדור הרביעי ה-RS הציע 200 כ"ס או 220 כ"ס בגרסת ה"טרופי" שהגיע גם היא ארצה, אך בדור החמישי נפרדה רנו מה-RS ופנתה לכיוון "ירוק" עם גרסאות ה-E-Tech ההיברידיות.

כעת, מציגה היצרנית את הדור השישי לסופר-מיני הפופולרית שלה, אך לעומת ההתפתחות העיצובית מדור לדור, הפעם מדובר במהפכה, כאשר כבר כעת הקולות ברשת תוהים לגבי העיצוב החריג משהו, בטח אחרי גרסאות הרטרו המקסימות של רנו 4 ורנו 5. מפריסבי (קרסו מוטורס לשעבר), יבואנית רנו בישראל, נמסר כי הדור החדש לא צפוי להגיע ארצה בשלב זה, מאחר והקליאו החדשה מיוצרת במפעלי רנו שבטורקיה, וכזכור הטיל ארדואן חרם על קשרי המסחר עם ישראל.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

אותה פלטפורמה, אבל ממדים גדולים יותר (צילום: ספורט 5)
אותה פלטפורמה, אבל ממדים גדולים יותר | צילום: ספורט 5
עיצוב ותא נוסעים
העיצוב החיצוני הפך אגרסיבי, אולי יותר מדי. החזית נראית כשילוב בין מאזדה 2 לב.מ.וו סדרה 1, הסבכה העליונה וגם זו התחתונה בעלת רשת בסגנון מעוינים, כאשר המוטיב המחודד נמצא בפנסים ובמסגרת תאורת היום בקצות הפגוש. הפרופיל יוצא תחושה דינאמית, עם מכסה מנוע ארוך ואפילו זנב קצרצר, לצד ספוילר עליון מושחר וידיות הפתיחה של הדלתות האחריות המוטמעות בחלקה עליון של הדלת למראה קופה ובהתאם לגרסה נפגוש בחישוקי "16 או "18 (רחבים יותר). מאחור ישנן צמד פנסים מפוצלים, בסגנון מכוניות ספורט (יש יאמרו למבורגיני ויש יאמרו פרארי), כאשר קצה תא המטען עולה קלות כלפי מעלה.

הקליאו החדשה מתבססת על פלטפורמת CMF-B כבדור היוצא, אך מבחינת ממדים, החדשה גדולה יותר. היא ארוכה ב-6.7 ס"מ (4.12 מ`), רחב הב-3.9 ס"מ (1.77 מ`), גבוה ביותר ב-1.1 ס"מ (1.45 מ`) ובסיס הגלגלים צמח ב-0.8 ס"מ (2.59 מ`). תא המטען בנפח 391 ליטר וכושר הגרירה עומד על 900 ק"ג.
תא הנוסעים החדש בדור השישי של הקליאו (צילום: ספורט 5)
תא הנוסעים החדש בדור השישי של הקליאו | צילום: ספורט 5
תא הנוסעים חדש לגמרי וגם הוא שופע זוויות, אך גם כאן אין תחושה הרמונית. חלקו המרכזי של הדשבורד פונה אל עבר הנהג, ישנו לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה עם מערכת הפעלה מבוססת גוגל, בגודל "10.1, ובהתאם ניתן יהיה להזרים מדיה ולהוריד אפליקציות שונות. בנוסף ישנן קישוריות אלחוטיות לנייד ומשטח טעינה אלחוטית. עוד נמצא כאן מצלמות היקפיות, תאורת אווירה עם 48 צבעים ומערכת שמע של "הרמן קרדון", בהתאם לרמת הגימור כמובן.

השיפור הטכנולוגי נמשך גם במערך הבטיחות שכולל את הדור האחרון של מערכות הבטיחות המתקדמות של רנו, ונמצא כאן בקרת שיוט אדפטיבית, התרעות שטח מת כולל זיהוי תנועה חוצה מאחור עם בלימה, התרעת פתיחת דלת, מערכת ניטור נהג ויכולת עצירה עצמאית במידה והנהג אינו מגיב ועוד.
פנסים אחוריים בהשראת למבורגיני או פרארי... (צילום: ספורט 5)
פנסים אחוריים בהשראת למבורגיני או פרארי... | צילום: ספורט 5
יחידות הנעה וביצועים
הקליאו החדשה תציע מספר יחידות הנעה, מ-115 כ"ס ועד 160 כ"ס. בראש ההיצע גרסת E-Tech היברידית, אך הפעם בהספק של 160 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-8.3 שניות, כשנייה מהר יותר מהדור היוצא. מדובר בשילוב בין מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר במחזור אטקינסון ושני מנועים חשמליים הניזונים מסוללה בקיבולת 1.4 קוט"ש. צריכת דלק משופרת מגרסאות ה-145 כ"ס העומדת כעת על 25.6 ק"מ לליטר, כאשר לדברי רנו, נתון זה מושג לאור שימוש נרחב בהנעה החשמלית, עד כ-80% מהזמן וכן תיבת ההילוכים החכמה של רנו העושה שימוש ב-4 הילוכים למנוע הבנזין ועוד שני הילוכים למנוע החשמלי, היוצרת 15 שילובים שונים לטובת זמינות כוח וצריכת דלק אופטימלית.
לצד זאת יוצע גם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר, 3 צילינדרים, ובהספק של 115 כ"ס, אליו משודכת תיבה ידנית או כפולת מצמדים עם 6 הילוכים, אז ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.1 שניות וצריכת הדלק על 19.6 ק"מ לליטר. כמו כן תוצע גם יחידת הנעה מונעת גז Eco-G גם כן בעלת 3 צילינדרים ובהספק של 120 כ"ס ושידוך לתיבה כפולת מצמדים בלבד (10.1 שנ` ל-100 קמ"ש, 14.5 ק"מ לליטר).

ברנו מציינים כי הדור החדש זכה לכיול חדש למערך המתלים, כזה שיספק נוחות עדיפה ולצד תחושה דינמית, כמו גם הפחת סיבוב ההגה מנעילה לנעילה מ-3.3 ל-2.6 סיבובים, כך שלדברי רנו התחושה זריזה יותר.