צילום: Euro NCAP (צילום: ספורט 5)
צילום: Euro NCAP | צילום: ספורט 5
MG3 - הכיסא התעוות (צילום: ספורט 5)
MG3 - הכיסא התעוות | צילום: ספורט 5
יומיים בלבד לאחר שפרסם ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP את תוצאותיו של מבחן ריסוק ענק ל-16 דגמים, בהם כל המכוניות הסיניות הצטיינו, פרסם הארגון הודעה נוספת והפעם ממוקדת ב-MG3 בלבד, וזאת מאחר ונמצא כשל בטיחותי חמור.

ארגון הבטיחות מציין כי בעת ביצוע מבחן הריסוק החזיתי בחפיפה חלקית, גילו בוחני ומהנדסי הארגון כי עיגון נעילת מושב הנהג כשל. עוד מציין הארגון כי כשל מסוג זה לא נצפה מעולם מאז החל הארגון לפעול לפני 28 שנים.

כשל זה גרם למושב הנהג להתעוות באופן חלקי, מה שהוביל לפגיעה מוגברת ברגלו הימנית של הנהג עם דירוג "גרוע" בסוג פגיעה זו. בהתאם המשמעות היא גם חוסר הערכה לגבי פגיעה בירכיים ובברכיים של בובות נהגים בגדלים שונים. בנוסף, עיוות זה גרם לראש הבובה לסטות מכרית האוויר ולפגוע בהגה ובהתאם הציון במדד זה היה "מספק" בלבד.
מהיצרנית נמסר תחילה כי הכשל נבע מעיגון לא תקין של המושב לפני הבחירה, אך כנוהל סטנדרטי מהנדסי הארגון בדקו זאת טרם ביצוע המבחן. כאמור, מאחר ומעולם לא נתקלו בארגון בכשל שכזה, לא ניתן היה להפחית עוד ציון ובכל זאת ה-MG3 קיבלה 4 כוכבים, זאת גם כחלק משיפור אמצעי הבטיחות והוספת מערכות נוספות שזיכו אותה בציון זה, לעומת בחינה מוקדמת יותר בארגון האח ה-Australia NCAP. ציוני המשנה עמדו על 74% בהגנה על מבוגרים, 73% בהגנה על ילדים, 81% בהגנה על משתמשי הדרך ו-69% בסעיף מערכות הבטיחות.

MG מצידה התחייבה לשפר את מנגנון עיגון המושב ואת כרית האוויר, אך בשלב זה העדכון לא יבוצע ברכבים קיימים. לאחר מבחן ריסוק נוסף ושיתוף הממצאים החדשים את הרגולטור, יוחלט על הוצאת קריאת שירות (Recall) בטיחותית.