צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5
שני מארזי סוללות עם טווחים של 432 ק“מ ועד 589 ק“מ (צילום: ספורט 5)
שני מארזי סוללות עם טווחים של 432 ק“מ ועד 589 ק“מ | צילום: ספורט 5

קיה ישראל מרחיבה את היצע הדגמים החשמליים שלה, ואחרי הנירו EV וה-EV9 הענק והיקר, מגיע הדגם הקטן בהיצע – EV3, שמתברג מתחת לנירו. נזכיר כי ה-EV3 מבוסס על פלטפורמת E-GMP החשמלית של קונצרן יונדאי-קיה ובהשוואה לנירו EV הוא קצר ב-12 ס"מ (4.3 מ`), רחב ב-2.5 ס"מ (1.85 מ`), נמוך בס"מ אחד (1.56 מ`) ובסיס הגלגלים קצר ב-4 ס"מ (2.68 מ`). תא המטען קטן ב-15 ליטר (460 ליטר) ואילו תא המטען הקדמי גדול ב-5 ליטר (25 ליטר). כמו כן, קיה EV3 זכה בפרס מכונית השנה העולמית 2025 ואלינו הוא מגיע במחיר כניסה של 165 אלף שקל – אילו עוד פרטים כדאי להכיר?

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

שלוש רמות גימור עם פערים קלים ביניהן (צילום: ספורט 5)
שלוש רמות גימור עם פערים קלים ביניהן | צילום: ספורט 5

יחידת הנעה
קיה EV3 מגיע אלינו עם שתי יחידות הנעה, בעלות הספק זהה אך סוללות שונות. גרסת הכניסה בעלת סוללה בקיבולת 58.3 קוט"ש ומאפשרת טווח נסיעה של 432 ק"מ. טעינה ביתית אורכת 5 שעות ו-20 דקות (מטען 11 קילוואט, 10%-80%) וטעינה מהירה אפשרית בהספק של 100 קילוואט, אז תמתינו 29 דקות (10%-80%). 

הגרסה השנייה, שתוצע רק ברמת הגימור הגבוהה היא ה-Long Range ולה סוללה בקיבולת 81.4 קוט"ש עם טווח נסיעה של 589 ק"מ. טעינה ביתית אורכת 7 שעות ו-15 דקות (10%-80%) וטעינה מהירה אפשרית בהספק גבוה יותר של 150 קילוואט ומ-10% ל-80% תמתינו 31 דקות.

לשתי הגרסאות מנוע קדמי בהספק של 204 כ"ס, ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.5 שנ` או 7.9 שנ` (בהתאמה) והמהירות המרבית מוגבלת ל-170 קמ"ש. עוד תציע ה-EV3 מנופי שליטה מאחורי ההגה לשליטה על עוצמת הרגנרציה וכן נהיגה בדוושה אחת עד לעצירה מוחלטת. נציין כי המנוע החשמלי מורכב למעשה משני מנועים שונים, כאשר אחד יעיל יותר בסל"ד נמוך והשני בגבוה, ובכך מתקבלת יעילות אנרגטית טובה יותר.

אגב, כושר הגרירה בגרסת הכניסה עומד על 500 ק"ג (לנגרר עם/בלי בלמים) ובגרסת ה-LR על 750 ק"ג ועד 1,000 ק"ג לנגרר עם בלמים.

רמות גימור
ה-EV3 יוצע בשלוש רמות גימור. גרסת הכניסה EX כוללת פריטים כגון כניסה והנעה ללא מפתח, לוח מחוונים ומסך מולטימדיה בגודל "12.3, קישוריות אלחוטיות לנייד, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור, חיישני גשם ותאורה, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, מצלמת רוורס, חישוקי "17 ועוד.

רמת הגימור "פרימיום" מוסיפה ריפודי עור סינטטי, כוונון חשמלי למושב הנהג וחלון גג.

רמת הגימור "אקזקיוטיב" כוללת בנוסף גם משטח טעינה אלחוטית, מגש נשלף בקונסולה המרכזית וחישוקי "19.

בתחום הבטיחות אין הבדל בין רמות הגימור וכולן כוללות 7 כריות אוויר (כרית מרכזית בין הנהג לנוסע), את מערכות הבטיחות המוכרות לצד בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות למניעת תאונה, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה, התרעת פתיחת דלת, התרעת תנועה חוצה בצומת, אורות גבוהים אוטומטיים, מצלמה פנימית לניטור הנהג והתרעת שכחת ילדים במושב האחורי. דירוג המערכות במשרד התחבורה מקנה ל-EV3 את הציון 7 ואילו במבחן הריסוק האירופאי Euro NCAP הוא קיבל ציון של 5 כוכבים בהתאם למערך הבטיחות המורחב, כפי שמגיע לישראל (ללא מערך בטיחות זה ציון הבטיחות עומד על 4 כוכבים).

קיה EV3 – מחירון:
קיה EV3 ברמת גימור EX (טווח 432 ק"מ) יעלה 165 אלף שקל
קיה EV3 ברמת גימור Premium (טווח 432 ק"מ) יעלה 170 אלף שקל
קיה EV3 ברמת גימור Executive (טווח 589 ק"מ) יעלה 187 אלף שקל

האחריות על הרכב שונה מהמקובל - אחריות מלאה למשך 3 שנים, אך ללא הגבלת ק"מ, בעוד על הסוללה תינתן אחריות למשך 7 שנים (לעומת 8 שנים אצל המתחרים) או עד 150 אלף ק"מ (המוקדם מביניהם).