לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!
אמא, אבא והאומנת של חטיבת N
חטיבת הספורט של יונדאי היא הבייבי האישי שלו וכך הוא מתייחס אליה כאשר הוא מעורב ומפקח באופן אישי על כל תהליך פיתוח של כל מכונית חדשה במשפחה הזאת . פארק לוקח את המשימה כמעט באובססיביות והוא גם מעיד על עצמו ככזה בהצגת המכונית יחד עם אנשי הצוות שלו כשהוא מחייך ואומר: "אני עושה להם את המוות ולא מוותר על שום דבר”. פארק בחר לספר באריכות במעמד ההשקה על תהליך בחירת הצלילים של המנוע כאשר המהנדס האחראי על התחום הזה בילה יחד איתו ימים ארוכים באולפן הסאונד עד שהתקבלו התוצאות הרצויות, אלה שיצליחו לגרום לנהגים באיוניק 6N להתחבר בצורה טובה יותר לביצועים הקיצוניים ממנועיה החשמליים.
”אני מוצא שפה משותפת עם האנשים בטויוטה כי הם דומים לי באהבתם למכוניות” אומר פארק בתשובה לשאלה על שיתוף פעולה שהולך ונרקם בין יונדאי לטויוטה במחלקת הספורט ובעיקר אחרי ששני היצרנים הפיקו אירוע משותף בקוריאה ובו הם הציגו את היכולת והכישורים של המכוניות שלהם. כידוע, טויוטה לא מהססת להיכנס לפרויקטים משותפים לרבות בתחום הספורטיבי עם סובארו (BRZ) או עם BMW (טויוטה סופרה). "האם החיבור ביניכם עשוי להגיע למכונית פרי פיתוח משולב של שניכם בעתיד?” פארק מחייך ואומר: "אנחנו נהנים לשחק ביחד במגרש המשחקים הזה אבל אנחנו גם יריבים באליפות העולם בראלי. להבדיל מטויוטה, שם הבעלים הוא חובב ספורט מוטורי מושבע והוא לא צריך אישור של אף אחד בכדי להיכנס בפרויקט כזה או אחר, אצלנו המצב שונה ולמרות שאני חובב נלהב של התחום, אני צריך לשכנע שורה ארוכה של מקבלי החלטות בכל פרויקט מחדש”. ניסיתי לפענח את התשובה המתוחכמת של פארק ולמרות שהוא לא אישר שפרויקט כזה נמצא על הפרק או יגיע בעתיד, בה בעת הוא לא שלל את זה והחיוך שלו בזווית הפה השאיר מקום לפרשנות.
אחרי השקה מוצלחת לפני שנתיים של איוניק 5 בגרסה הספורטיבית שלה, הבינו ביונדאי שצריך עוד מהדבר הזה וכן, דווקא לעיניהם של כל חובבי העולם המוטורי הספורטיבי ומול הלקוחות שלהם שהוזמנו מכל קצווי תבל לפסטיבל המהירות של גוודווד. במקום לפתח מכונית חשמלית ספורטיבית חדשה, הם חזרו על הנוסחה של ה-5N עם גרסת הסדאן שנושאת בקרבה את אותה מערכת הנעה ואת אותם נתוני ביצועים אלא שהפעם האיוניק 6N מביאה איתה גם כמה שדרוגים טכנולוגיים משמעותיים שלא היו קיימים לפני שנתיים והתוצאה מעניינת מאוד ויתכן כי בדגמים העתידיים נזכה לראות אותם במכוניות סדרתיות אחרות.
כאשר מדברים על שדרוגים טכנולוגיים, הכוונה היא בעיקר ליכולת ניצול אנרגיה טובה יותר בזכות שימוש בכימיקלים אחרים שנמצאים בסוללה שמאפשרים לה לפעול במגבלות גבוהות כשהיא שומרת על טמפרטורות אידיאליות והנהג מקבל כוח מנועים לפרק זמן ארוך יותר וזה מתורגם למשל לביצוע של שתי הקפות מהירות ברצף במסלול בלי צורך לקרר את הסוללה בסיום של כל הקפה. שדרוג טכנולוגי אחר נמצא במערכות הבלמים המשודרגים בהתאם למהירות ולעומס שהמכונית מגיעה אליהם, אבל תכונות הרגנרציה המשופרות (0.6G) בהתאם למצב הנהיגה שבחר הנהג.
לראשונה ביונדאי מציעים ללקוחות אפשרות לרכוש ישירות מהמפעל שורה של אביזרים אווירודינמיים חיצוניים שהבולט בהם הוא הכנף האחורית שמגיעה בשתי גרסאות. זהו מהלך מתוחכם מצידה של יונדאי שלא רוצה שתלכו לסדנת השיפורים הקרובה לביתכם על מנת שאלה יתאימו למכונית אביזרים שונים שיכולים לשנות את הפרמטרים של הביצועים, לפיכך הם המציאו בעצמם קיט שיפורים בסיסי ולצידו קיט אגרסיבי יותר שהופך את המכונית לגרסת פרפורמנס נחשקת עם כנף אחורית עצומה עם יכולת הצמדה של 100 ק"ג, חצאיות צד, דיפיוזר גדול ומסיטי אוויר קדמיים. ביונדאי מאמינים שזה יהיה קשה לעמוד בפיתוי שלא להזמין את המכונית בגרסת עיצוב פרפורמנס ישירות מהמפעל אבל הם לא מוכנים בשלב הזה לחשוף כמה יעלה התענוג הזה ואומרים בגילוי לב "אם אתם לא מתכננים להיכנס איתה למסלול מידי פעם, זה חסר היגיון"
בשנתיים שחלפו מאז השקתה של האיוניק 5N הגיעו לעולם עוד המון דגמים חדשים וחזקים והנתון של 600 כוחות סוס כבר נחצה והגיע אף רחוק מעבר לכך, בעיקר במכוניות מתוצרת סין עם הנעה כפולה. "מהי הפילוסופיה של יונדאי בענייני סוגי הנעה ומה הקטע עם כמות כוחות הסוס העצומה הזאת? "שאלתי את סגן נשיא יונדאי והתשובה שלו הייתה מנומקת ופתוחה בה בעת. "אנחנו כפופים לרגולציה ולא רק בענייני זיהום אוויר אלא גם בענייני רעש מוגבר ועוד. אנחנו נמשיך ונציית לרגולציה וכל עוד יש אפשרות לייצר מנועי בנזין חזקים, נעשה זאת והדוגמה הטובה היא באלנטרה N (שעושה את דרכה לישראל בימים אלה ממש) ואם נידרש, זה יקרה גם במימן” אמר פארק והוסיף כי בעניין הספקי המנוע, הטכנולוגיה הנוכחית מאפשרת לייצר הספקים גבוהים ממנועים חשמליים בקלות רבה ויש יצרנים שלא מהססים לעשות זאת, אבל כוח מנוע זה לא הסיפור האמתי.
"החוכמה היא להבין מה עושים עם כוחות הסוס האדירים הללו כשנוהגים במכונית בכבישים מפותלים שדורשים התנהגות כביש והתערבות ממוחשבת בנהיגה. אנחנו רואים מה קורה בתעשיית הרכב הסינית, אנחנו מעריכים ומכבדים אותה ורואים כיצד הם מגיבים למה שקורה בשווקים העולמיים וכיצד הם מתקדמים במהירות. אבל הפילוסופיה שלנו שונה מהם ולדעתנו מספרים גדולים ונתונים מרשימים אינם חזות הכול ואין לנו כוונה להילחם מולם במספרים (כוחות הסוס). אנחנו מעוניינים לעבוד בשיטה אחרת שתאפשר ללקוחות שלנו להנות מהנהיגה על כל המשתמע מכך ובה בעת לאפשר להם להנות ממנועים בהספקים של 600 כ”ס ומעלה.
פארק גאה בהישגים הספורטיביים של יונדאי ומציג בגאווה את הדגמים בתמונה הרחבה שתלויה על הקיר מאחוריו. "אין טעם להיכנס להשקעות גבוהות ולהשתתף באליפויות עולם או פרויקטים אחרים כמו "המרוץ לעננים” בפייקס פיק שבו לקחה חלק המכונית המיוחדת שפותחה לשם כך והיא הוצגה ליד דגמי איוניק 6N בתצוגה. "התפיסה שלנו היא לבחון ולנסות מכלולים ומערכות ברכבי הספורט ולהעביר אותם למכוניות הסדרתיות שלנו בעתיד”.
נראה כי יונדאי הולכת בדרכן של יצרניות גדולות אחרות שצעדו באותה דרך עם אותה תפיסת עולם ויצירת מסורת ומיתוג מיוחד שקושר אותן לספורט המוטורי העולמי, אותם יצרנים מאירופה ויפן שנחים שנים רבות על זרי הדפנה של ההישגים בזירה הספורטיבית, מהלך שיצרניות סיניות לא נכנסו אליו עדיין (פרט לחבאל במרוצי שטח וללינק אנד קו במרוצי מסלול) עם מחויבות גדולה.
בסיכום השיחה עם סגן נשיא יונדאי ניתן לומר כי כל עוד הוא שם, יונדאי ימשיכו ללחוץ על דוושת התאוצה החשמלית וגם בנזין של חטיבת הספורט N שקיבלה את שמה על שם האות הראשונה של מסלול נורבורגרינג, עליו הקוריאנים מפתחים ובוחנים את המכוניות שלהם דרך סדנת הספורט שלהם בגרמניה שאחראית על פיתוח וייצור מכונית הראלי מדגם i20 שמשתתפת באליפות העולם WRC.
לאחרונה יונדאי הציגו מכונית ביצועים חשמלית קטנה RN24 שנראית במבט ראשון כמו צעצוע תזזיתי שקרוב במידותיו ליונדאי אינסטר הקטנה אך מדובר לדברי פארק "בפרנקנשטיין" של המכוניות שכן היא משלבת שלדת WRC קשוחה ומנוע חשמלי של דגמי N המחושמלים עם בלם יד חשמלי ללא חיבור פיזי אלא אלקטרוני בסגנון נעילה מלאה של הגלגלים או להיפך, דבר שלטענת פארק הופך את המכונית לפרועה במיוחד. ליונדאי יש כמה פרויקטים נוספים בדרך ולפי דברי סגן הנשיא של הקונצרן הקוריאני, הם יחלקו אותם עם המותג האח שלהם, ובשנה הבאה נראה את הפרשנות של הספורט המוטורי של מותג העל ג’נסיס שכבר הצהיר על דגמי "מאגמה" שיגיעו למסלולי המרוצים בעולם כשהמטרה העליונה היא השתתפות במרוץ 24 השעות של לה-מאן.
בסיכום השיחה עם סגן נשיא יונדאי ניתן לומר כי כל עוד הוא שם, יונדאי ימשיכו ללחוץ על דוושת התאוצה החשמלית וגם בנזין של חטיבת הספורט N שקיבלה את שמה על שם האות הראשונה של מסלול נורבורגרינג, עליו הקוריאנים מפתחים ובוחנים את המכוניות שלהם דרך סדנת הספורט שלהם בגרמניה שאחראית על פיתוח וייצור מכונית הראלי מדגם i20 שמשתתפת באליפות העולם WRC.
לאחרונה יונדאי הציגו מכונית ביצועים חשמלית קטנה RN24 שנראית במבט ראשון כמו צעצוע תזזיתי שקרוב במידותיו ליונדאי אינסטר הקטנה אך מדובר לדברי פארק "בפרנקנשטיין" של המכוניות שכן היא משלבת שלדת WRC קשוחה ומנוע חשמלי של דגמי N המחושמלים עם בלם יד חשמלי ללא חיבור פיזי אלא אלקטרוני בסגנון נעילה מלאה של הגלגלים או להיפך, דבר שלטענת פארק הופך את המכונית לפרועה במיוחד. ליונדאי יש כמה פרויקטים נוספים בדרך ולפי דברי סגן הנשיא של הקונצרן הקוריאני, הם יחלקו אותם עם המותג האח שלהם, ובשנה הבאה נראה את הפרשנות של הספורט המוטורי של מותג העל ג’נסיס שכבר הצהיר על דגמי "מאגמה" שיגיעו למסלולי המרוצים בעולם כשהמטרה העליונה היא השתתפות במרוץ 24 השעות של לה-מאן.
