צילום: יצרן (בתמונה: ריינג` רובר EV אבטיפוס) (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן (בתמונה: ריינג` רובר EV אבטיפוס) | צילום: ספורט 5
יגואר-לנדרובר משהה את ייצור הדגמים החשמליים (צילום: ספורט 5)
יגואר-לנדרובר משהה את ייצור הדגמים החשמליים | צילום: ספורט 5
כשם שהחידושים הטכנולוגיים מגיעים קודם לדגמי היוקרה לפני שהם מחלחלים למכוניות העממיות, כך קורה גם בכיוון ההפוך כאשר הירידה בביקוש לדגמי יוקרה חשמליים פוגשת את היצרנית הבריטית JLR (יגואר-לנדרובר)רגע לפני שהם חושפים את הדגם החשמלי הראשון ממשפחת ריינג` רובר ולמעשה דוחים את המסירות של המכונית לשנה הבאה.

לנדרובר איננה היצרנית הראשונה שמתמודדת עם מגמת הירידה בביקוש לחשמליות יוקרתיות וגם היריבות מגרמניה כבר הודיעו שהן משהות את סגירת הייצור של מנועי הבנזין והם ימשיכו עם מנועי בעירה פנימית עד 2030 וכעת מחשבים בלנדרובר ויגואר את המסלול מחדש כי לאפקט הזה תהיה השפעה על הלידה המחודשת של יגואר שתוכננה אף היא לשנה הבאה. הדגם החשמלי השני של היצרן הבריטי אחרי I-PACE רשם 62,000 הזמנות מראש עוד לפני שנחשף וזאת אחרי ההודעה של לנדרובר שנסיעות המבחן והניסוי הסתיימו ואפשר לפתוח הזמנות למכונית שתגיע תחת המיתוג של ריינג` רובר. 

ההבטחה לריינג` רובר חשמלי עלתה כבר כאשר הושק הדור הנוכחי של הריינג` רובר בשלהי 2021, אבל כמו כדור שלג שמתגלגל, כך אפקט דחיית הייצור חל גם על הריינג` רובר ולאר החשמלי, שהיה מתוכנן להגיע לאולמות באמצע השנה הבאה וכעת מועד הגעתו נדחה עד למועד לא ידוע.
חתולים בהמתנה
האורות במשרדיה של  יגואר, שתכננה קאמבק גדול למותג שנמחק כמעט לגמרי מהמפה, דולקים עד לשעות הקטנות של הלילה בניסיון למצוא תזמון מתאים להעביר לייצור את דגם האבטיפוס Type 00 concept, מכונית סופר GT עם מנוע בהספק 575 כ"ס שמחירה בבריטניה צפוי להיות 100 אלף ליש"ט. היא מתוכננת להגיע בקיץ הבא ואחריה צפויים להגיע גם דגמי סאלון ו-SUV בשנת 2027, אבל ככל הנראה יהיו עיכובים גם בדגמים אלה, זאת עד שיגואר תמצא את המועד הנכון בהתאם להתרחשויות בשווקי הרכב בעולם.

בהודעה הרשמית של יגואר נמסר כי הם פועלים לפי תוכנית גמישה, אך הם לא נסוגים מההצהרה כי עד 2030 כל הדגמים שלהם יהיו חשמליים או מחושמלים.