כעת, הבטחות צריך לקיים, וקבוצת יוניון (יבואנית טויוטה) באמצעות חברת הבת "אוריון מוביליטי" חוזרת לשווק את דגמי GAC הפעם תחת מותג AION לאנרגיה חדשה, ותחילה יתמקדו בדגמים מונעים חשמל בלבד. ישראל היא השוק הראשון לקבל את דגמי AION ובחודשים הקרובים יפתח המותג לשיווק גם בפינלנד, פולין, בריטניה, ספרד ויוון, עם יעד של 20 שווקים עד שנת 2027. מטה החברה באירופה שוכן באמסטרדם, הולנד ואילו מרכז הפיתוח והמרכז הלוגיסטי במילנו, איטליה.
הדגם העיקר בשוק המקומי, וגם זה שקיבל תקינה אירופאית מלאה, הוא ה-איון V, ולצידו שני דגמים בתקינה מוגבלת - איון Y שהוא מחליפו של אותו GE3 וותיק וההייפטק HT כדגם פרימיום. בעתיד תגיע גם חשמלית קומפקטית בשם UT עליה כתבנו בעבר. באופן שמסגיר את מקורם של הדגמים בהיררכיית GAC, על ה-V תקבלו את לוגו AION, על ה-Y את לוגו GAC ועל ה-HT את לוגו הייפטק.
כאמור הדגם העיקרי הוא ה-AION V – רכב פנאי קומפקטי, שיתחרה בדגמים כמו BYD אטו 3 וג'ילי EX5 המשווקת על ידי גיאו מוביליטי, גם כן חברת בת של קבוצת יוניון המשווקת את דגמי ג'ילי וזיקר. האיון V הוא אחיו התאום של טויוטה bZ3X המשווק בשוק הסיני, זאת כחלק משיתוף פעולה ארוך שנים בין שתי היצרניות.
האיון V יוצע עם יחידת הנעה אחת וברמת גימור אחת. מנוע חשמלי והנעה קדמית, הספק של 204 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-7.9 שניות. הסוללה בקיבולת 75.3 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 510 ק"מ וכן טכנולוגיית V2L לטעינה והפעלת מכשירי חשמל חיצוניים
מטען פנימי 11 קילוואט מאפשר טעינה מ-0% ל-100% ב-8 שעות וחצי וטעינת DC מהירה אפשרית בהספק של 180 קילוואט ותמתינו 18 דקות מ-30% ל-80%.
בבטיחות נמצא את כל המערכות המקובלות וכן 7 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת פתיחת דלת, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת התנגשות מאחור, זיהוי תמרורים, התרעת היסח דעת נהג, אורות גבוהים אוטומטיים והתרעת שכחת ילדים במושב האחורי. ציון הבטיחות המקומי עומד על 7 בעוד ציון בטיחות Euro NCAP יתפרסם בקרוב, כאשר ביבואנית מסרו שהציון צפוי לעמוד על 5 כוכבים.
מחיר של הדגם עומד על 167 אלף שקל. ואם ניקח למשל את התחרות מבית - ג'ילי EX5 עולה 162 אלף שקל לגרסת הכניסה או 168 אלף שקל לגרסה המאובזרת עם רשימה עם טווח של 410 ק"מ (430 ק"מ בגרסת הכניסה). במקרה זה, תוספת של 5,000 שקל או למעשה מחיר זול יותר ב-1,000 שקל בהתאם לאבזור, ותוכלו לבחור ב-AION V בעל טווח נסיעה ארוך יותר וגם 8 שנים אחריות מלאה (160 אלף ק"מ מפגוש לפגוש ו-200 אלף ק"מ על הסוללה, המוקדם מביניהם), האחריות הארוכה ביותר המוצעת בישראל. מרווח הטיפולים עומד על שנתיים או 30 אלף ק"מ (המוקדם מביניהם). האחריות ומרווח הטיפולים זהים בין כל דגמי AION.
ה-Y כאמור הוא מחליפו של ה-GE3, ולא תתקשו לזהות את הצורה הכללית בהשוואה בין השניים. הוא גם זול משמעותי מה-V המודרני יותר, אך מגיע ארצה בתקינה מוגבלת, וגם הוא ברמת גימור אחת ויחידת הנעה אחת.
המנוע דומה, הספק של 204 כ"ס, הנעה קדמית והאצה ל-100 קמ"ש ב-7.9 שניות. הסוללה קטנה יותר, 63.2 קוט"ש המאפשרת טווח של 410 ק"מ. טעינה ביתית 11 קילוואט (7 שעות 0%-100%) וטעינה מהירה 75 קילוואט (34 דקות 30%-80%).
רשימת האבזור קצרה יותר, למשל ללא בקרת אקלים מפוצלת או חימום במושבים, אך כן תמצאו כאן ריפוד עור סינטטי, מושבים חשמליים עם אוורור למושב הנהג, גג פנורמי עם וילון, תאורת אווירה, תא מטען חשמלי, לוח מחוונים "10.25 ומסך מגע "14.6, מצלמות היקפיות, חישוקי "18 (עם גלגל ספייר) ועוד.
מערך הבטיחות מצומצם יותר גם הוא וכולל 6 כריות אוויר ואת כל המערכות המקובלות וכן בקרת שיוט אדפטיבית ואורות גבוהים אוטומטיים. ציון בטיחות 2 של משרד התחבורה.
מחירו של ה-AION Y עומד על 143 אלף שקל, זול מחשמליות כמו BYD דולפין או אורה 03, אך דגם זה לא נבחן במבחן הריסוק האירופאי ומאידך גם הוא נהנה מאחריות ארוכה.
ה-HT מוגדרת אצל היצרנית כדגם פרימיום והיא גם הגדולה והיקרה בחבורה (183 אלף שקל), מה שלא מונע ממנה להגיע גם כן בתקינה מוגבלת.
המנוע בהספק 245 כ"ס, ההנעה כאן אחורית וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.1 שניות. הסוללה בקיבולת 72.7 קוט"ש והיא מאפשרת טווח נסיעה של 445 ק"מ וכן טכנולוגיית V2L. טעינת ביתית 11 קילוואט אורכת קצת פחות מ-8 שעות וחצי (0%-100%) וטעינה מהירה בהספק של 163 קילוואט אורכת 28 דקות (30%-80%).
רשימת האבזור עשירה וכוללת לוח מחוונים "8.88, מסך מולטימדיה "14.6, משטח טעינה אלחוטית, מצלמות היקפיות, מערכת שמע Dolby Atmos עם 22 רמקולים וסאבוופר, ריפודי עור נאפה, מושבים מתכווננים חשמלית עם מערכת כניסה קלה למושב הנהג והדום חשמלי במושב הנוסע, המושבים מחוממים ומאווררים וכוללים גם מערכת עיסוי, חימום במושבים האחוריים, מגש נפתח מאחורי מושב הנהג, תאורת אווירה, גג פנורמי עם וילון, תא מטען חשמלי, חישוקי "19 (ערכת תיקון תקר) ועוד.
בבטיחות נמצא את המערכות המקובלות, 6 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת פתיחת דלת, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת התנגשות מאחור ואורות גבוהים אוטומטיים. ציון בטיחות 4 של משרד התחבורה וגם דגם זה לא נבחן במבחן הריסוק האירופאי.






