צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5
ג`אקו 5 - ממדים נדיבים (צילום: ספורט 5)
ג`אקו 5 - ממדים נדיבים | צילום: ספורט 5

לפני כשלושה חודשים, בתערוכת שנגחאי, חשפה ג`אקו את ה-5, אח קטן לג`אקו 7 המוכר היטב בישראל. כמו אחיו לקונצרן, גם ה-5 מבוסס על פלטפורמת T1X של צ`רי, המשמשת גם את הטיגו 7 למשל. ה-5 כאמור הוא רכב פנאי קטן אך בעל ממדים נדיבים, כזה המתמקם בין הקטגוריות ואם נשווה אותו למשל לסקודה קאמיק, נגלה שהוא ארוך בכ-14 ס"מ (4.38 מ`), רחב בכ-7 ס"מ (1.86 מ`), גבוה בכ-9 ס"מ (1.65 מ`) ובעוד בסיס הגלגלים דווקא קצר בכ-3 ס"מ (2.62 מ`) ומרווח הגחון נמוך ב-3.4 ס"מ (15.4 ס"מ), אך הפיצוי מגיע בתא המטען שגדול ב-80 ליטר (480 ליטר).


כעת, החל שיווק של הג`אקו 5 בישראל, שמגיע תחילה עם מנוע הבנזין המוכר מה-7, זה בעל ההספק המופחת לטובת עמידה בתקני הזיהום האירופאיים ולצידו גרסה חשמלית מלאה, כאשר בעתיד הקרוב תגיע גם גרסה היברידית. אלו הפרטים שכדאי להכיר על הדגם המקומי:

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

תחילה עם בנזין וחשמל, בעתיד תגיעה גם גרסה היברידית (צילום: ספורט 5)
תחילה עם בנזין וחשמל, בעתיד תגיעה גם גרסה היברידית | צילום: ספורט 5
יחידות הנעה
כאמור הג`אקו 5 יוצע בשלב זה עם שתי יחידות הנעה. האחת קונבנציונלית, בעלת מנוע 1.6 ליטר טורבו בהספק של 147 כ"ס, בדומה לג`אקו 7 בנזין, המשודך לתיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים והנעה קדמית. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.2 שניות וצריכת הדלק עומדת על 14.3 ק"מ לליטר. אם נמשיך בהשוואה לקאמיק, לעומת גרסת ה-1.5 ליטר שלו, ל-3 פחות כ"ס, הוא איטי ל-100 קמ"ש ב-1.9 שניות וצריכת הדלק פחות טובה ב-2.9 ק"מ לכל ליטר.

יחידת ההנעה השנייה הינה חשמלית לגמרי ולה מנוע בהספק 211 כ"ס המאפשר ההאצה ל-100 קמ"ש ב-7.7 שניות. הסוללה בקיבולת 58.9 קוט"ש והיא מאפשרת טווח נסיעה משולב של 402 ק"מ. טעינה ביתית (10%-100% אורכת כ-7 שעות (מטען פנימי 11 קילוואט) ואילו טעינה מהירה (30%-80%) אורכת 27 דקות (80 קילוואט).
רשימת אבזור מכובדת בגרסת הכניסה, ועשירה בזו הבכירה (צילום: ספורט 5)
רשימת אבזור מכובדת בגרסת הכניסה, ועשירה בזו הבכירה | צילום: ספורט 5
רמות גימור
ג`אקו 5 ישווק בשתי רמות גימור – גרסת הכניסה "פרימיום" כוללת כניסה והנעה ללא מפתח ואפשרות הנעה מרחוק, לוח מחווים דיגיטלי "8.8 ומסך מולטימדיה "13.2 כולל קישוריות לנייד, שני שקעי USB מלפנים ואחד מאחור, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, מצלמות היקפיות וחישוקי "18.

רמת הגימור "לאקשרי" כבר משדרגת את הרשימה עם תאורת לד ראשית, בקרת אקלים מפוצלת (בחשמלי כבר ב"פרימיום"), ריפוד עור סינטטי, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם חימום ואוורור, הגה מחומם, משטח טעינה אלחוטית, גג פנורמי עם וילון, תאורת אווירה, משענת יד במושבים האחוריים, מסילות גג, תא מטען חשמלי ובו שקע 12 וולט, מערכת שמע Sony עם 8 רמקולים ותוספת בידוד רעשים למכסה המנוע (עד כדי כך חסכו בגרסת הכניסה?)
בתחום הבטיחות אין הבדל בין הגרסאות והן כוללות את המערכות המקובלות וכן בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות למניעת תאונה, התרעת פתיחת דלת, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת התנגשות מאחור, התרעת היסח דעת נהג והתרעת שכחת ילדים במושב האחורי. הג`אקו 5 טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי Euro NCAP, ה-7 עליו הוא מבוסס קיבל ציון של 5 כוכבים.

ג`אקו 5 – מחירון:
ג`אקו 5 בנזין Premium יעלה 147,900 שקל
ג`אקו 5 בנזין Luxury יעלה 156,900 שקל
ג`אקו 5 חשמלי Premium יעלה 150,900 שקל
ג`אקו 5 חשמלי Luxury יעלה 159,900 שקל

לדגמי הבנזין אחריות למשך 5 שנים או 150 אלף ק"מ ובדגמי החשמל האחריות למשך 6 שנים או 150 אלף ק"מ ועל הסוללה 8 שנים או 150 אלף ק"מ (המוקדם מביניהם).