שברולט טאהו, ענק אמריקאי, אחיו הקצר של הסברבן שמוכר יותר כרכבי המאבטחים של שיירת ראש הממשלה בישראל ונשיא ארה"ב, עברו מתיחת פנים בסוף 2023 שכללה עיצוב עדכני ותא נוסעים חדש ומודרני שכולל כמובן לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה ענק. כעת, ולראשונה בשיווק מטעם היבואנית הרשמית UMI, ה-SUV הענק, גדול יותר מהטראוורס למשל, נוחת בישראל וברמת הגימור הגבוה במחיר של 779,990 שקל. האם הוא יכול להוות חלופה לרכבי הפנאי הענקיים והיוקרתיים?
לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!
בשברולט טאהו לא תמצאו יחידות הנעה מחושמלות כאלה ואחרות, לא חשמל טהור ולא פלאג-אין, אלא V8 בנפח 6.2 ליטר שמספק 420 כ"ס. השידוך לתיבה אוטומטית עם 10 הילוכים והנעה כפולה כולל יחס העברה נמוך ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. צריכת הדלק אגב עומדת על 7 ק"מ לליטר, בתנאי אמת תוכלו לצפות כמובן לפחות.
כדי להמחיש את הממדים הענקיים, בהשוואה לטראוורס, הטאהו ארוך ב-17.3 ס"מ (5.37 מ`), רחב ב-3.6 ס"מ (2.06 מ`), גבוה ב-17.4 ס"מ (1.94 מ`), בסיס הגלגלים כמעט וזהה, קצר רק ב-0.1 ס"מ (3.07 מ`) ותא המטען גדול ב-73.5 ליטר (722 ליטר). גם המשקל העצמי גבוה ביותר מחצי טון ועומד על 2,795 ק"ג, אך עדיין תוכלו לנהוג בו עם רישיון B וכושר הגרירה עומד על 3,402 ק"ג (גבוה מהטראוורס ביותר מטון).
הטאהו ישווק ברמת הגימור הגבוהה High Country הכוללת 7 מושבים (בתצורת 2-2-3) בריפוד עור, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים ומאווררים, זיכרונות למושב הנהג ולמראות, הגה מחומם ומתכוונן חשמלית, מושבי שורה שנייה מחוממים ועם קיפול חשמלי, קיפול ופתיחה חשמלית לשורה השלישית, בקרת אקלים תלת אזורית, לוח מחוונים דיגיטלי "11 ומסך מולטימדיה "17.7 עם קישוריות אלחוטיות לנייד, משטח טעינה אלחוטית, מצלמות היקפיות, מראה פנימית דיגיטלית, תצוגה עילית, הנעה מרחוק, תא מטען חשמלי, גג פנורמי (עם וילון), מערכת שמע Bose עם 10 רמקולים, מדרגות צד נפתחות ומתקפלות חשמלית, חישוקי "22 ועוד.
בבטיחות ישנן כל המערכות המוכרות וכן בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת כולל היגוי למניעת תאונה, התרעת פתיחת דלת, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה והתרעת תנועה חוצה בצומת עם בלימה.
מתחרים
קטגוריית ה-SUV בגודל מלא העממית אינה מוכרת ממש בישראל, ואנו מכירים כאן בעיקר את אלו היוקרתיים כמו למשל מרצדס GLS, ב.מ.וו X7, לנדרובר ריינג`רובר, קאדילק אסקלייד וג`יפ ואגוניר; בעוד בארה"ב היא כוללת גם דגמים עממיים, כמו למשל האח התאום GMC יוקון, פורד אקספדישן, טויוטה סקויה, וניסאן ארמדה (פטרול).
כפי שראינו בעבר, דגמים גדולים בעלי ניחוחות פרימיום, כמו למשל פורד אקספלורר, מצליחים לכבוש את ליבם של לקוחות שונים המעוניינים ברכב מאובזר ומפנק, אך ללא סמל מנקר עיניים בחזית. שברולט טאהו בדרכו יוכל לאמץ לחיקו כמה מהם, בעיקר לנוכח פערי מחיר של מאות אלפי שקלים מאלו היוקרתיים שהזכרנו קודם.
