אך לא הכל אווירודינמיות כמובן, וה-EQXX צוידה בסוללה מתקדמת בקיבולת של כ-100 קוט"ש, אך היא קטנה ב-50% וקלה ב-30% מזו של ה-EQS, זאת לצד משקלל כללי נמוך של 1,750 ק"ג (לעומת 2,945 ק"ג ב-EQS) היא מסתפקת במנוע צנוע של 204 כ"ס וטווח נסיעה של מעל ל-1,000 ק"מ אותו השיגה גם בנסיעה מכיוון שטוטגארט ועד לעייריה קאסיס שבדרום צרפת, מרחק של 1,008 ק"מ כאשר הסוללה הציגה עוד 15% וטווח משוער של 140 ק"מ.
במרצדס לא שכחו את חטיבת הביצועים AMG, שכבר עמלה על דגם פלאג-אין הייבריד חזק שיתחרה בב.מ.וו XM, והציגו את הקונספט AMG GT XX - קופה ארבע דלתות שפותח חלון לעתיד המכוניות החשמליות הביצועיסטיות של המותג ומבוססת על ארכיטקטורה חשמלית ייעודית לביצועים – AMG.EA המשלבת בין אלומיניום, פלדה וחומרים מרוכבים ליצירת מעטפת חזקה אך קלה כשהעיצוב האווירודינמי מספק מקדם גרר של 0.198 Cd, כשקו העיצוב הכללי מזכיר קצת את פורשה טייקן.
במרצדס רתמו את המהנדסים של חטיבת AMG כמובן לצד אלו מקבוצת הפורמולה 1. לדגם שלושה מנועים חשמליים מפיתוח של החברה הבריטית YASA (שהינה חברה בת של מרצדס בבעלות מלאה) והספק כולל של 1,360 כ"ס ומהירות מרבית של יותר מ-360 קמ"ש. המנועים בתכנון Axial flux (הפועלים במקביל לציר הסיבוב) ומאפשרים יותר כוח באריזה קטנה יותר, לעומת מנועי Radial flux מוכרים (הפועלים בניצב לציר הסיבוב). המנועים החדשים קלים בכשני שליש ותופסים רק שליש מהשטח.
במרצדס מיקמו שני מנועים בסרן האחורי, ולהם תיבת הילוכים משלהם, כשהם מקוררי שמן והממירים מקוררי מים. בנוסף, מנוע קדמי הפועל בעת הצורך להגברת אחיזה או לקבלת ההספק המרבי. המנועים עצמם אינם מקושרים האחד לשני, מה שמאפשר חלוקת מומנט משתנה לחלוטין שתורמת כמובן לאחיזת הכביש והיא מתבצעת ברציפות שאינה מורגשת.
החישוקים המחושלים בגודל "21 ובעלי חישוק אווירודינמי אקטיבי, כך שהוא מסוגל להתכוונן באמצעות 5 אלמנטים נעים לטובת קירור הבלמים או יעילות אווירודינמית לשיפור טווח הנסיעה, זאת בהתאם ליחידת בקרה המנתרת את חום הבלמים למשל ושולחת פקודה אל הגלגל.
ואיך היא נשמעת? ובכן, במרצדס שלבו רמקולים גם מחוץ לרכב, בתוך בתי הפנסים אלו משמשים בין היתר גם להשמעת צליל אזהרה להולכי הרגל. אגב פנסים – ישנן 700 נורות לד המאפשרות הקרנת אנימציות או כיתוב, כך שתוכלו "לתקשר" עם הסביבה וגם לקבל אינדיקציה על מצב הטעינה למשל.
גם הסוללה מציגה פיתוחים טכנולוגיים חדשים. כימיית הסוללה מבוססת NCMA (ניקל, קובלט, מנגן, אלומיניום) בעלת צפיפות אנרגיה של 300 וואט שעה לק"ג (ברמת התא - 740 וואט שעה לליטר). התאים בעיצוב גלילי, מה שמייעל את תהליך הקירור, המארז עצמו עשוי אלומיניום מולחם בלייזר (לעומת מארזי פלדה שכבדים יותר), כך שהניתן לחמם או לקרר בצורה טובה יותר.
פיתוחים אלה ואחרים מאפשרים לה טעינה מהירה בהספק של 850 קילוואט, כאשר בסיוע חברת Alpitronic פיתחה עמדת טעינה המסוגלת להעביר זרם כה גבוה באמצעות כבל CCS סטנדרטי, ובמרצדס מבטיחים שיקימו רשת עמדות טעינה ללקוחותיהם, שייהנו מזמן טעינה המקביל לתדלוק - 400 ק"מ ב-5 דקות. ומה טווח הנסיעה? ובכן, במרצדס לא ציינו מהו טווח הנסיעה או קיבולת הסוללה.
אווירת מרוצים
תא הנוסעים ממוקד נהג ובאווירת מכוניות המרוצים, כאשר ההגה דומה לזה שב-AMG One בסגנון מלבני עם מנופי שליטה על הרגנרציה ותצוגת נוריות למצב הטעינה אחזור האנרגיה והביצועים. קשה להתעלם משני המסכים משולבים, האחד ללוח המחוונים בגדול "10.25 והשני למסך המולטימדיה בגדול "14 ומגווני הכתום בתא הנוסעים ושל המרכב החיצוני (בהשראת מכונית ה-AMG GT3 ממרוץ 24 השעות בנורבורגרינג), כמו גם ממושבי הבאקט עשויים קרבון ובעלי רתמות 6 נקודות, גימור דמוי דגל שחמט בדלתות ורצועה כתומה במקום ידית פתיחה מסורתית, וגם אין חיפוי גג בשם החיסכון במשקל, מה שחושף את סיבי הפחמן – הכל בשם האווירה הספורטיבית.
לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!
