צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5
נשיא ומנכ
נשיא ומנכ"ל ניסאן, מאקוטו אוצ'ידה | צילום: ספורט 5
ניסאן שנמצאת בברית היצרניות עם קבוצת רנו, זו שלאחרונה עברה עדכונים מתבקשים והשוואת תנאים בין שתי היצרניות, הציגה תוכנית אסטרטגית שתביא אותה לדבריה לעמוד בחזון 2030. מעבר לפרטים הרגילים שמופיעים בכל תוכנית שכזו, כגון שיפור תהליכי ייצור, צמצום עלויות, הגדלת רווחים (רווח תפעולי של יותר מ-6%) וצמיחה במכירות (של מיליון יחידות בשנה) - מסרה היצרנית שהיא מתכננת להשיק לא פחות מ-30 דגמים חדשים עד סוף 2026, כאשר 16 מתוכם יהיו חשמליים. בהתחשב שנותרו לניסאן 33 חודשים, מדובר אם כך בחשיפת דגם חדש כמעט בכל חודש.
sportFive1374148 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
בדומה ליצרניות רכב אחרות בעולם, גם בניסאן הבינו שהפריצה החשמלית הגיעה לנקודת איזון מסוימת, ולמרות המשך פיתוח טכנולוגיות ודגמים חשמליים, היצרנית שואפת ליצור איזון בין שתי סוגי ההנעות ומציינים כי מתוך כל קו דגמי מנועי הבעירה הפנימית, 60% מהם יעברו מתיחת פנים עד סוף 2026 ואילו עלויות הדגמים החשמליים יופחתו ב-30% (בהשוואה לייצור ה"אריאה" למשל). חלק מאותה תוכנית כולל גם צמצום בשונות בין החלקים השונים המשמשים את אותו קו משפחתי, כך שנמצא יותר חלקים דומים בין דגמים שונים, תהליך שכזה מצמצם לדברי ניסאן 4 חודשים מתהליך הפיתוח. את כל המהלך מגבה היצרנית היפנית בסיוע חברות הברית ובראשן רנו (שכן מיצובישי למעשה בבעלות לניסאן), ואם בעבר מצאנו טכנולוגיות שונות בין החברות, כעת הן יעבדו בשיתוף פעולה רב יותר, כבר משלבי הפיתוח.

בתחומי הפיתוחים הטכנולוגיים, בניסאן לא מוותרים על החלום האוטונומי וימשיכו לפתח את מערכת ה-ProPilot במטרה שתוכל לנהוג ברכב "מדלת לדלת". בנוסף היצרנית תשקיע מעל ל-2.6 מיליארד דולר בטכנולוגיית סוללות כגון סוללות מצב-מוצק, צמצום זמן הטעינה המהירה של סוללות הליתיום-יון (מבוססות ניקל, קובלט, מנגן – NCM) ב-50% ופיתוח סוללות LFP שיפחיתו את עלותן ב-30%. רכבים חשמליים עם סוגי הסוללות הללו יושקו בשנת 2028.

מתמונות הצללית שהוצגו, ניתן להבחין כי קו הדגמים החדש כולל מכוניות קטנות, משפחתיות, לא מעט רכבי פנאי וגם מיניוואן וטנדרים. מבין שלל הפיתוחים והדגמים החדשים, ברור שאת רובם לא נפגוש בישראל, חלקם מיועדים לשווקי צפון אמריקה וחלקם ליפן ולסין, כאשר לאירופה מיועדים 6 דגמים חדשים ובניסאן מציינים כי גם 5 רכבי פנאי מיועדים למזרח התיכון. מה מהם יגיעו לישראל, נאלץ להמתין ולראות האם ניסאן יעמדו בתוכנית השאפתנית הזו.