צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5

לפני שנתחיל, בואו רגע נעשה סדר בדברים, או יותר נכון סדר בכל החברות. את HARMAN אותה חברה שמוכרת לרבים מחברת הבת שלה, "הרמן קרדון", זו שפגשתם במערכות השמע שלה בלא מעט מכוניות יוקרה כמו ב.מ.וו למשל, שייכת מאז שנת 2017 ל-Samsung Electronics.

אגב, הרמן מחזיקה גם במותגי "לקסיקון" אותו תוכלו למצוא למשל בדגמי ג'נסיס; במותג "מארק לוינסון" אותו תמצאו בדגמי לקסוס; וגם במותגי Infinity, JBL ועוד ועוד... ואם זה לא מספיק לכם, שימו לב לפרט הטריוויה הבא – הרמן מחזיקים גם במותג Bang & Olufsen.

אז אחרי שסיימנו עם הבוכהלטריה הזו, נגיע לעיקר – Harman לא רק מספקת מערכות שמע לתעשיית הרכב, אלא גם לא מעט טכנולוגיות באמצעות חברת בת נוספת בשם Harman Automotive, כמו למשל מערכות רכב מקושר V2X וטכנולוגיות "האינטרנט של הדברים" IoT.

הרמן תספק לראשונה לפרארי מערכת לניטור מצב הנהג - HARMAN Ready Care, שתותקן בדור הבא של מכוניות הכביש הסדרתיות של מותג האקזוטיקה האיטלקי, כשחלקים שונים במערכת זו פותחו במרכז הפיתוח של הרמן בישראל. מערכת זו, בדומה למערכות המוכרות כבר בתעשיית הרכב, מסוגלת לעקוב אחר עיני הנהג לזיהוי הסחות דעת ומתן התרעות לטובת מיקוד בנסיעה, כאשר החדשנות במערכת של "הרמן" נוגעת לסוג ואופי הזיהוי – חישה במעגל סגור המבוססת בינה מלאכותית ולמידת-מכונה כך שהיא תוכל לזהות הסחות שונות או עייפות ונמנום ובהתאם לכך מתן התרעות והתערבות מותאמת אישית.

זו גם השנה השנייה ש"הרמן" מלווה את קבוצת הפורמולה 1 של פרארי, הלוא היא Scuderia Ferrari, ובהמשך לאותו שיתוף פעולה בתחום הבטיחות, הפעם היא גם הופכת לשותפה רשמית של קבוצת המרוצים בעונת 2024 עם צמד הנהגים צ'רלס לקלר וקרלוס סיינז ג'וניור, שהוא לא אחר מבנו של אגדת מרוצי הדקאר וה-WRC קרלוס סיינז.