צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5
Jaecoo J7 - הבטחה ליכולת שטח? (צילום: ספורט 5)
Jaecoo J7 - הבטחה ליכולת שטח? | צילום: ספורט 5

לפני כמה שבועות הודיעה חברת כלמוביל כי היא מחזיקה בזיכיון למותגים של חברת צ'רי שנקראים JAECOO שמייצג את דגמי היוקרה של היצרנית הסינית ואת OMODA שמייצגת את המותג העממי עם הנעה באמצעות מנועי בנזין, היברידי ופלאג אין.

כעת מודיעים בכלמוביל כי המהלך להגעת המכוניות ארצה הבשיל והן תגענה לישראל כמדינה ראשונה באירופה כבר ברבעון השלישי של השנה. על פי תוכנית השיווק, יגיעו לא פחות מחמישה דגמי SUV בכל תצורות ההנעה החל מבנזין, דרך היברידי ועד חשמלי, שינחתו כאן עד סוף 2025 והם יתחרו על מקומם בשוק לרבות תחרות פנימית מול דגמי יונדאי.

יצרנית המכוניות Chery כבר נחתה בישראל באמצעות חברת "פריסבי" שמשווקת כאן ארבעה דגמי בנזין וחשמל ובקרוב היא תעמיק את נוכחותה בשוק הרכב הישראלי באמצעות כלמוביל תוך הקפדה לא לשווק דגמים מקבילים לאלה המיובאים ע"י "פריסבי". הקונצרן הסיני כולל 7 חטיבות שונות לרבות נדל"ן, ספנות, בנקאות וטכנולוגיה והפעילות שלו משתרעת על פני 80 מדינות בעולם כולל 5 מרכזי מחקר ופיתוח בהתאם לשווקים הגדולים ולמקומות בהם המכוניות שלה משווקות לרבות ארה"ב וגרמניה. תחום זה של מחקר ופיתוח נמצא בליבה של ההתפתחות הטכנולוגית בזכות העסקתם של 9,000 מהנדסים ורישום של 17,000 פטנטים.

שנת 2024 סומנה כשנת הפריצה של המותגים הללו, עם 35 שווקים חדשים בהם המכוניות ישווקו. יצרנית היוקרה JAECOO (חיבור בין המילה "צייד" בגרמנית ו"מגניב" - Cool) נהנית משיתוף עם "לנד רובר" ושימוש במערכות טכנולוגיות של חברות נוספות כמו למשל שבבים מתקדמים של קוואלקום, מערכות של BOSCH וסוני. המכוניות תגענה בתצורה של חמישה או 6 מושבים בשלוש שורות כאשר ההצהרה היא על מותג פרימיום אורבני-שטח ייעודי לשוק האירופאי ואיכות חומרים בסטנדרט ששייך לרכבי יוקרה. פרט לכך מצהירים בצ'רי כי הושקעה מידה רבה של תכנון בחווית נהיגה כולל יכולת שטח מרשימה עם מערכות הנעה כפולה ומספר גדול של מצבי נסיעה לסוגי שטח שונים ומרווח גחון של 20 ס"מ.

הדגם הראשון שיגיע השנה נקרא J7, דגם SUV פרימיום משפחתי ומוקפד והוא כולל טכנולוגיית ARDIS (All Road Drive Intelligent System) עם 7 מצבי נהיגה (עירוני, שבילים, כביש מהיר, כביש גשום, חול, שלג ובוץ). הקונסולה הראשית כוללת מסך מולטימדיה במידה "14.8, אשר מציג תמונה פנורמית היקפית 540° - 360 מעלות היקפי ובנוסף מאפשר צילום "שלדה שקופה" וצילום של תוואי השטח דרך הרכב עצמו כולל כלל האזורים מסביב לרכב ומתחתיו בדומה למה שאנחנו מכירים מלנד רובר, יחד עם מערך בטיחות מקיף, כולל פתרון ל"נקודות נסתרות" במהלך חניה, ניווט במקומות צרים ותנאי שטח לא אחידים, שהופך את התמרון של המכונית בטוח יותר עם מבט על תוואי השטח כולל מתחת לרכב. אבזור נוסף של המכונית כולל מסך מרכזי בגודל "10.25, תצוגה עילית רחבה, מערכות סינון אוויר, חומרים מבודדים לנסיעה שקטה ועוד.

יחד עם העיצוב החיצוני והפנימי ויכולות הנסיעה של המכוניות של JAECOO, הם מצהירים על יעד מעניין שהם הציבו לעצמם, להשיג ציון 5 כוכבי ריסוק בלא פחות מחמישה מכוני בטיחות שונים, כולל  זה המוכר לנו בישראל Euro NCAP (האירופאי כמובן).

ה-J7 שמיועד לחמישה נוסעים יגיע בגרסת פלאג-אין עם הצהרת יצרן על טווח משולב בנזין וחשמל של עד 1200 ק"מ ועד 160 ק"מ במצב חשמלי ויבקש לתת מענה לדגמים של WAY, המתחרה הסינית מבית גרייטוול. בשלב השני צפויה כלמוביל להשיק בישראל SUV גדול ומפואר שנקרא J8 עם 6 מקומות ישיבה ויכולות נסיעה בשטח עם רמת נוחות ובטיחות גבוהה.

OMODA הוא המותג השני של צ'רי שיגיע תחת המטרייה של כלמוביל והוא יושק לקראת תחילת 2025. לפי דברי היצרן מדובר במותג Lifestyle צעיר ותוסס עם דגמי SUV קומפקטיים בקטגוריה סופרמיני ודגמים אחרים בקטגוריה C. המכוניות הללו תגענה בשלל מערכות הנעה כולל הנעה חשמלית מלאה והיעד הוא להתמודד מול מתחרים אחרים כגון BYD, MG וג'ילי שמובילות את השוק המשפחתי-חשמלי, והם מאמינים כי הקלפים החזקים שלהם יהיו בראש ובראשונה בתחום העיצוב לצד טכנולוגיה חדשנית. פרטים אודות הדגמים של OMODA יסופקו בסמוך להגעת המכוניות שלהם לישראל.

ארז סבג, סמנכ"ל רכב פרטי בכלמוביל, ציין כי "השקת מותגי הרכב JAECOO ו-OMODA החדשים, בקטגוריות השונות ובגרסאות ההנעה המגוונות מהווה נדבך נוסף ואסטרטגי בהתפתחות כלמוביל בשנים הקרובות, בהן תמשיך להציע מגוון מוצרים למגוון רחב של לקוחות וצרכים".

למרות שלא נמסרו מחירים משוערים של המכוניות הראשונות שתגענה, הבהירו בכלמוביל כי הם מכוונים להשיג מחירים תחרותיים ביחס למתחרים בשוק והמכוניות תוצגנה באולמות חדשים שיכללו את שני המותגים.