(צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
(צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5
וולוו XC40 (צילום: ספורט 5)
וולוו XC40 | צילום: ספורט 5

רכבי הפנאי הקטנים בהיצע דגמי וולוו בישראל, לפחות עד שיגיע ה-EX30, זכו לשדרוג יחידת ההנעה החשמלית שהוצגה בתחילת השנה. המחירים כרגע ללא שינוי, אך נזכיר כי החל מ-2024 המס על רכבים חשמליים צפוי לבצע עליה נוספת, הפעם מ-20% ל-35%, אך בשלב זה נבחנת אפשרות לעלייה מתונה יותר של כ-30%.

גם רמות הגימור נותרו דומות וכל הדגמים החשמליים מגיעים ברמת הגימור Ultimate וללא שינוי ברשימת האבזור והבטיחות הכוללת פריטים כגון הגה מחומם, מצלמות וחיישני חנייה היקפיים, גג פנורמי, מערכת שמע "הרמן קרדון" עם 13 רמקולים, תא מטען חשמלי ומערך בטיחות מקיף הכולל למשל התרעת רכב בשטח, התרעת תנועה חוצה מאחור ובקרת שיוט אדפטיבית.

תא נוסעים (צילום: ספורט 5)
תא נוסעים | צילום: ספורט 5

מה השתנה
יחידת ההנעה החדשה מניעה את הגלגלים האחוריים, לעומת אלו הקדמיים עד כה. בנוסף, למנוע החדש הספק גבוה יותר ב-21 כ"ס בגרסת ההנעה אחורית (252 כ"ס) ובכ"ס אחד בגרסת ההנעה הכפולה (408 כ"ס) ואילו ההאצה ל-100 קמ"ש התקצרה בעשירית שנייה, 7.3 ו-4.8 שניות (4.7 שנ' ב-C40), בהתאמה.

הבדל משמעותי נוסף נוגע לגודל הסוללה בגרסת ההנעה האחורית, ששודרגה ל-82 קוט"ש (69 קוט"ש בעבר), צריכת החשמל שופרה מ-189 ל-166 וואט/שעה לק"מ ובהתאם טווח הנסיעה עומד כעת על 573 ק"מ, תוספת משמעותית מאוד של 156 ק"מ. המהירות המירבית המעודכנת עומדת על 180 קמ"ש (20 קמ"ש יותר) ובדומה לגרסת ההנעה הכפולה.

וולוו C40 (צילום: ספורט 5)
וולוו C40 | צילום: ספורט 5

טעינת DC מהירה אפשרית כעת בקצב של 200 קילוואט (לעומת 150 קילוואט בעבר) ואורכת 28 דקות מ-10% ל-80%.

גרסת ההנעה הכפולה שומרת על אותה סוללה בגודל 78 קוט"ש וגם כאן המנועים החדשים יחד עם מערכת ניהול החשמל שיפרו את הצריכה מ-241 ל-176 וואט/שעה לק"מ וטווח הנסיעה גדל ב-90 ק"מ לכדי 504 ק"מ משולבים.

וולוו XC40 / C40 – מחירון
וולוו XC40 Pure Electric הנעה אחורית – 309,900 ש"ח
וולוו XC40 Pure Electric הנעה כפולה – 339,900 ש"ח

וולוו C40 Recharge הנעה אחורית – 319,900 ש"ח
וולוו C40 Recharge הנעה כפולה – 349,900 ש"ח