sportFive1285140 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

מזראטי הציגה במסגרת תערוכת הרכב בשנחאי את רכב הכביש שטח החשמלי הראשון בתולדותיה (ותחת חסות סטלנטיס), ה-גרקאלה פולגורה. זהו בסך הכול הרכב החשמלי השני של החברה אחרי ה-GT פולגורה שהוצגה לפני כמה חודשים; מכונית ספורט שנועדה, בעיקר, לשמש מקדם מכירות למהפכה החשמלית של המותג. מזראטי תמשיך להרחיב את משפחת הרכבים החשמליים ב-2024 עם חשיפת יורשת הקוואטרופורטה ובמקביל תשווק דגמים מיקרו היברידיים.

הגרקאלה, המבוסס על רצפה משותפת לאלפא רומיאו סטלביו, לא שונה חיצונית מהדגם הקונבציונלי אבל מלומדי היצרן יצליחו להבחין בשבכה מובחנת ובפתחי דמה של יניקת אוויר בחלקו התחתון עם תיחום עליון בגוון נחושת. עוד מובדל הדגם החשמלי בחישוקי 19 אינץ' ייחודיים לו עם אופציה ל-21 אינץ' וכיתובים בצבע ברונזה עם סימול המותג על קורות C וכמה קישוטים נוספים. מאחור, בולטים בהעדרם יציאות מפלט שאין בהן שימוש כמובן וקצת שינויים בתחתית. תא הנוסעים זהה לחלוטין על שלושה מוניטורים חדשניים, פרט לחיווי של המערכות החשמליות במערכת המרכזית ולוח המחוונים.

רק מתחת לפני השטח מתגלים ההבדלים הדרמטיים, למי שכבר בשל לבצע את הקפיצה מתחנות הכוח הנוהמות לדממה הסייברית של רכבי החשמל. מתחת למושבים, מוברגת לרצפה, סוללה ענקית של 105 קווטש שלפי מזראטי, צריכה לספק לרכב הכביש שטח הספורטיבי בסביבות 500 קילומטרים עד התרוקנות במחזור WLTP תקני. מהירות הטעינה על תשתית 800 וולט מוערכת ב-150 קילוואט כך שניתן להשיב לסוללה 80% בחצי שעת טעינה בחיבור למסופים מהירים או בערך 100 קילומטרים בתשע דקות.

בצד הביצועים, הפולגורה גרקאלה מחלץ מצמד מנועים חשמליים - אחד לכל סרן, הספק מרבי של 560 כ"ס ו-83 קג"מ על בסיס הנעה כפולה. דף הנתונים של מזראט מצביע על האצה ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות על משקל כולל של קצת יותר מ-2 טון. הוא יקרא תגר על דגמים חשמליים עתידים מבית פורשה, וכן ממצב עצמו מול רכבי ה-ix של ב.מ.וו ומשפחת EQ של מרצדס בין השאר.

מזראטי מדגישים שוב כי החברה מחויבת לחשמל את כל ההיצע עד 2025 ולמכור רק רכבים חשמליים משנת 2030 והלאה.

מחיר משוער: 90 אלף יורו. תחילת מכירות ב-2024.