sportFive1293383 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

ב.מ.וו חשפה ביממה האחרונה את סדרה 5 החדשה, עם תחילת שיווק באירופה החל באוקטובר 2023, כלומר בארץ מתישהו בתחילת השנה הבאה ככל הידוע. הדור השמיני יהיה זמין בכל העולם עם הנעה חשמלית ובהתאם לאסטרטגיה של ב.מ.וו, גם עם מערכות פלאג-אין היברידיות, עם בנזין ודיזל, משולבים טכנולוגיית מיקרו היברידיות כדי להקטין את פליטת המזהמים ולשפר מעט את הביצועים.

בהשוואה לדגם היוצא, סדרה 5 סדאן החדשה, דור שמיני כאמור (הדגם הראשון הוצג ב-1972 והשביעי הוצג לפני שש שנים), גדלה במידה לא מבוטלת, וכיום לא רחוקה מהפרופורציות של סדרה שבע; לפי הפרסומים של היצרן, היא ארוכה ב-97 מילימטרים עד 5060 מילימטרים, הורחבה ב-32 מילימטרים ל-1900 מילימטרים וגבוהה ב-36 מילימטרים עד ל-1515 מילימטרים. בסיס הגלגלים הוארך ב-20 מילימטרים ל-2995 מילימטרים ונפח תא המטען הוקרב בכמה ליטרים בגרסה החשמלית.  

לתא הנוסעים מספר מופחת משמעותית של כפתורים ופקדים בהשוואה לדגם הקודם. ה-BMW Curved Display מרכז בתוכו כמעט את כל הפונקציות כעת. רשת התצוגה הדיגיטלית מורכבת לוח מחוונים 12.3 אינץ' ומוניטור מרכזי בגודל 14.9 אינץ'. מושבי ספורט בעיצוב חדש הם חלק מהציוד הסטנדרטי, וכן נאמר כי הדור השמיני הוא הראשון של המותג שכולל אופציה למושבים טבעוניים. זה כולל משטחי המושבים, לוח המחוונים ופאנלי הדלתות ולראשונה את גלגל ההגה.

ה-i5 הכל-חשמלית תושק בשתי גרסאות. הדגם הבכיר הוא ה-i5 M60 xDrive,  עם הספק של 442 קילוואט/601 כ"ס עם חבילת M וכיול ספורטיבי ייעודי. הרכב מצויד שני מנועים חשמליים לכל סרן כדי לספק הנעה כפולה, עם מומנט מרבי של 83 קג"מ. הוא מאיץ מאפס ל-100 קמ"ש תוך 3.8 שניות על משקל של 2.2 טון, והמהירות המרבית שלו מוגבלת אלקטרונית ל-230 קמ"ש. צריכת החשמל היא 20.6 - 18.2 קוט"ש/100 ק"מ לפי מחזור WLTP.

ה-i5 eDrive40 יהווה את כרטיס הכניסה ל-i5 החדשה. המנוע החשמלי שלו מניע את הגלגלים האחוריים ומייצר הספק מרבי של 250 קילוואט/340 כ"ס ומומנט מרבי של עד 44 קג"מ. ה-i5 eDrive40 מאיצה מאפס ל-100 קמ"ש תוך 6.0 שניות ומהירותה המרבית היא 193 קמ"ש. צריכת החשמל הרשמית: 18.9 - 15.9 קוט"ש/100 ק"מ.

קיבולת הסוללה, בשני הדגמים היא 81 קווטש, שלדברי ב.מ.וו כשירה לטווח נסיעה מרבי שנע בין 477-582 קילומטרים עד התרוקנות. בקרת המתח של ה-i5 מסוגלת לקבל הזנה מרשת החשמל של עד 205 קילוואט, כלומר להחזיר 80% לסוללה בחצי שעה.

מבחר מורחב משמעותית של מערכות לנהיגה וחניה חצי אוטומטיות תהיינה בחלקן סטנדרטיות בכל ההיצע. כגולת הכותרת, ב.מ.וו מדגישה את ה- Driving Assistant Professional האופציונלי, כולל עוזר היגוי והכוונת נתיב ובקרת מרחק עם פונקציית עצור וסע. בארה"ב, קנדה וגרמניה, הוא כולל סייען בכבישים מהירים, אשר משחרר את הנהג למנוחה בזכות נתיבים מופרדים מבחינה מבנית (היכן שהרגולציה מאפשרת זאת); במהירויות של עד 130 קמ"ש אפשר להוריד את הידיים מההגה כל עוד הנהג בערנות גבוהה כמובן.

גרסאות המנוע הקונבציונליות של סדרה 5 יחלו בדגם ה-520i עם 2.0 ל' טורבו ו-205 כ"ס, דגם ה-520d טורבו דיזל בהספק של 197 כ"ס עם הנעה אחורית או כפולה. מעליהם דגם ה-530i עם 255 כ"ס, ובקצה העליון דגם ה-540i הנעה כפולה עם 375 כ"ס וטכנולוגיה מיקרו הבירידית, והאצה ל-100 קמ"ש ב-4.8 ש'. דגמי פלאג-אין ודגמי שש בוכנות נוספים יצטרפו בעתיד, אך הפרטים אודותיהם אינם ידועים במלואם בשלב הזה. כל המנועים מחוברים אל תיבת 8-מהירויות אוטומטית.

ברשימת האבזור ב.מ.וו מציינים עוד מערכת אחורית דור 8.5 עם מהירות גלישה גבוהה מאוד, בקרה קולית משופרת משמעותית, חניה אוטומטית בסיוע אפליקציה וכן תצוגה עלית עם הקרנת מציאות רבודה של מערכת הניווט, במת סאונד של באוורס אנד וויליקנס, מערכת מתלים אדפטיבית חדישה ועוד הרבה.

המחירים יחלו ב-70 אלף יורו לגרסאות כניסה של הדגם החשמלי ועד 100 אלף יורו לרכבי M בחבילות היקרות ביותר.