sportFive1262249 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

מרצדס הציגה עדכון של אמצע החיים למרצדס GLE הנוכחי, דור רביעי שהוצג ב-2019 במסגרתו חידשה את הופעתו, תא הנוסעים וחיזקה את האבזור עם דגשים בצד חווית המשתמש וכן תגברה את רשימת האופציות שלו לעכברי השטח וחובבי במות הצלילים. הוא יגיע לישראל ברבעון הראשון של שנת 2024, כך מסרה היבואנית כלמוביל.

כנהוג במרצדס קשה להבדיל בין המקור לפוסט רענון של רכבי הכביש שטח, וגם במקרה של ה-GLE תצטרכו לבצע השוואות תמונה ליד תמונה כדי לאתר את השינויים. רוב החידושים הצורניים שלו מרוכזים באזור החזית, הפגושים, הפנסים והחישוקים, וגם בזנב ערבבו מחדש את תאורת ה-LED המפוצלת. גרסאות AMG תהיינה קצת יותר קרביות כהרגלן עם צמיגים בשרניים יותר ותמה ספורטיבית ממוקדת.

חלל הנוסעים מקבל שורה של שדרוגים בהם גלגל הגה חדש עם פקדי מגע, לוח מחוונים דיגיטלי מעודכן, חומרים וצבעים חדשים לבחירת הלקוחות וכן ניסתה מרצדס לנער קצת את הקבינה עם תוספות כרום בתיחומים של פתחי המיזוג. בסך הכול ה-GLE ממשיך בקו של קודמו עם סידור הושבה לחמישה אנשים כאשר עוד בתכונות, בקרת MBUX עם חידושים בפיקוד הקולי (קיצורי דרך והפעלה ללא צורך ב"היי מרצדס"), אופציה למערכת שמע היקפית של ברומאייסטר ועוד. הרכב גם זמין עם עדכונים דרך האוויר, או OTA כדי לחסוך זמן יקר בביקורים במרכזי השירות.

בהרכב המנועים שלו חשמול מלא מקצה לקצה; גם מיקרו היברידי, גם פלאג-אין הייבריד, עם עקומות כוח כאלה מובחנות. זה מתחיל במנוע 2.0 ל' טורבו דיזל 270 כ"ס, טורבו דיזל 367 כ"ס עם 76 קג"מ, ומשם למנוע בנזין 3.0 ל' טורבו 381 כ"ס - כולם בטכנולוגיה מיקרו היברידית. מעליהם, דגם פלאג-אין 2.0 ל' טורבו 381 כ"ס ו-61 קג"מ, ולצידו פלאג-אין הייבריד מבוסס דיזל עם 334 כ"ס ו-76 קג"מ. טווח הנסיעה של הסוללות ברכבים הנטענים עומד על 89 ו-109 קילומטרים. כל המנועים מוצמדים אל תיבת 9-מהיריות והנעה כפולה.

דגם ה-AMG החזק ביותר במשפחה הזו, ה-GLE 63 S נעזר במנוע שמונה בוכנות כדי לייצר 612 כ"ס, עם האצה ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות. מרצדס תאפשר גם לרכוש חבילת שטח מיוחדת שכוללת מיגון תחתון, מתלי אוויר, שמסוגלים להגביה את הבולמים ב-30 מילימטרים, יחד עם בקרת שטח שמוצמדת אל מערכת מצלמות היקפיות 360 מעלות שאמורה למנוע מכם לגרום נזק יקר למכלולים, בין היתר על ידי הקרנת תמונה "שקופה" של החלק התחתון.

 ה-GLE מתומחר כיום (דגם שלפני מתיחת הפנים) ב-780 אלף שקל ועד כמעט מיליון שקל לגרסת ה-GLE קופה באריזת AMG53.