sportFive1241269 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

בערך משנת 2014, פולקסווגן גולף זמינה גם בגרסה חשמלית שצברה פופולריות על אש נמוכה. בסוף 2020 הופסק הייצור של ה-e-Golf והיא פינתה את מקומה במשפחה האקולוגית לטובת פולקסווגן ID.3, המכונית הראשונה של המותג החשמלי החדש. מהלכים אלה סתמו את הגולל, לכאורה על דור המשך של הגולף הרגילה שמככבת על הכבישים משנת 1974. אולם השם 'גולף', כך עולה כעת יוכל להתקיים לצד רכבי ה-ID, על אף שכולנו כבר ערכנו לו, וגם למכונית עצמה הספדים חרישיים.  

המנכ"ל החדש של רכבי הנוסעים בפולקסווגן, תומס שפר, אמר לכלי התקשורת באנגליה שהחברה לא תוותר על השם גולף, שכן הדגם יכול להפוך לחלק מזהות החשמלית של המותג. הדור השמיני, הנוכחי של פולקסווגן גולף, שזמין גם באופן חלקי עם מערכת הנעה חשמלית, מתוכנן לצאת בהדרגה מהאולמות בעוד כארבע שנים. "השם גולף יישמר מכיוון שהוא כבר מוכר לקונים, ומזוהה עם מכוניות פולקסווגן חשמליות", אומר שפר. ל-VW יש שמות מותגים איקוניים כמו גולף ו-GTI ולדברי שפר, "זה יהיה מטורף לתת להם למות ולהיעלם. אנחנו נצמד למה שנראה בעניינו הגיוני ונכון".  

מכירות פולקסווגן גולף באירופה במגמת ירידה; אם בשנת 2015 נמסרו בשנה אחת מעל 530 אלף יחידות, הרי שמ-2016 ועד 2021 הולך ודועך כוח המשיכה שלה, עד שאשתקד הסתכמו המסירות רק ב-215 אלף מכוניות. גם בישראל הגולף לא מדורגת גבוה ברשימת הביקושים ומסירותיה התכווצו בצורה ניכרת; בשנת 2019 נמסרו בארץ 1,503 יחידות (כולל דגמי GTI) ובשנה היוצאת רק 298.

אחרי המכונית הקומפקטית ID.3 הגיעו רכבי הכביש השטח ID.4 ו-ID.6 ו-ID.5 דמוי הקופה, ובין לבין נחשף גם המיניבוס החדש ID באז החינני. זהו הדגם הראשון של תת-מותג המכוניות החשמליות שיש לו "שם" ולא ספרה, אומר שפר. "הסדאן, אירו-B מתוכננת לשנת 2023 וגם היא כנראה לא תסומן במספר בודד". מאוחר יותר הוא אומר: "מכונית חשמלית תוכל לשאת את השם ID בהצמדה לכותר גולף. אבל בשום פנים ואופן לא נוותר על השם הזה בפזיזות", אמר שפר.

גולף חשמלית לא תהווה תחליף ל-ID.3. שני הדגמים נחשבים למכוניות נפרדות מבחינת גודל ומיצוב. כשנשאל אם יש מקום לשניהם ענה שפר "כן בהחלט..."ה-ID.3 מעולם לא היה יורש של הגולף, אלא גולף פלוס", הוא מעיר. הגולף החשמלית תשתחל בין דגם הכניסה ID.2 שיוצג בעוד כמה שנים ל-ID.3 הקומפקטית. הבסיס יהיה כנראה פלטפורמת הקבוצה המודולרית החדשה SSP, שתחליף את פלטפורמת ה-MEB הנוכחית של כלי הרכב החשמליים. 

בכיר בפולקסווגן הוסיף לדבריו של שפר כי המותג עתיד לשמור על השמות ה"היסטוריים" של הדגמים המייצגים והמוכרים ביותר. בנוסף לגולף, ייתכן שפולו, פאסאט וטוארג יוכלו אף הם להמשיך. מצד שני הכנסת פרמטרי יורו 7 והאיסור האפשרי על מנועי בעירה פנימית משנת 2035 עלולים לשנות חלק מהתכניות של הקונצרן בשנים הקרובות. ייתכן ונראה הפוגה של חלק מהשמות ואז המצאה מחדש.