sportFive1223193 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

סוף הסיפור? פרסום טבלת הנקודות של איגוד האופניים העולמי - ה-UCI - מותיר את ישראל פרמייר טק במקום ה-20, מרחק של 1,405 נקודות מחוף מבטחים. פרוש הדבר הוא, שהקבוצה הישראלית, תרד לדרג השני בעולם (פרוקונטיננטל) בשנת המרוצים הבאה וכך תאבד את מקומה הקבוע במרוצי הגרנד טור - טור דה פראנס, ג'ירו ד'איטליה ו-וואלטה אספניה והמרוצים הגדולים של האביב.

כאמור בחישוב של שלוש השנים האחרונות, ישראל פרמייר טק נמצאת במקום ה-20 בטבלת הניקוד העולמית ועם סיכויים קלושים לשרוד בליגה הבכירה, כלומר להשתחל למקום ה-18, בו נמצאת קופידיס. שתי הקבוצות שיעלו דרג הם אלפסין-דקוניק וארקאה סמסיק, כאשר לוטו סודל (אם לא תעקוף את קופידיס) וטוטל אנרג'י יהיו הקבוצות שיקבלו הזמנה למרוצי הגרנד טור בשנים הבאות.

הבעלים של פרמייר טק, סילבן אדמס, לא משלים עם רוע הגזירה ובראיון שהעניק לאתרי האופניים המובילים - סייקלינג ניוז ו-ולו ניוז, הוא מאיים לתבוע את ה-UCI, אם לא תקפיא את הירידות. הטענה של הבעלים היא שהקבוצה נפגעה משמעותית בשלוש השנים האחרונות בעקבות התפרצות הקורונה, ועל כן יש להפעיל את סעיף 'כוח עליון' ולבטל את הירידות.

"אם אפסיד, אני הולך לקחת אותם לבית המשפט", אמר אדמס, "אם אפסיד את הספונסרים שלי וזה יעלה לי במיליונים, מישהו יצטרך לשאת בתוצאות. אני חושב שיש לי פה טיעון חזק. ירידת ליגה היא הרסנית לענף. העובדה שאנחנו נאבקים על נקודות השנה, היא תוצאה ישירה של הפנדמיה. אנחנו חיים בזמנים מוזרים".

הקבוצה הישראלית אכן סבלה השנה מחיסורים רבים כתוצאה ממגפת הקורונה ולא הצליחה להעמיד סגל לטור של פלנדריה באביב. פרמייר טק היתה הקבוצה החלשה ביותר בג'ירו, ולא הצליחה להשיג אף ניצחון בוואלטה שהסתיים בתחילת השבוע. בטור דה פראנס, לעומת זאת, נהנתה משני ניצחונות היסטורים של סטיב קלארק והוגו הול, אך בסך הכל התקשתה מאוד לנפק תוצאות עקביות במהלך העונה.