sportFive1223861 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

פורד חשפה הלילה (ד') בדטרויט את הדור השביעי של פורד מוסטאנג, כמעט ששים שנה אחרי המכונית המקורית שהפכה למושא הערצה בקרב חובבי הנהיגה בכל העולם. המוסטאנג הוצגה במרכב קופה וקבריולה עם מגוון רחב של חידושים בתחום הביצועים, האבזור וגם חווית הנהיגה והמשתמשים, אולם בכל הקשור לעידן החשמלי, המוסטאנג, בסתירה מוחלטת לתעשייה שומרת מרחק גדול מסוללות, מנועים חשמליים ואלקטרוניקה מסובכת ונשארת קרובה ככל האפשר לשורשים הגרעיניים שלה.  

מתוך חשיבה על מרקם הנהגים הנאמן לקהילת מוסטנאג על כל דורותיה, פורד לא מעוותת את קווי המתאר הקלאסיים של המוסטאנג ושומרת על מרכב ארוך, נמוך קומה, בעל קשתות גלגלים גדולות ועם יציבה דומיננטית על הכביש שהינה אבולוציה של המוסטנאג משנת 2005. היא מבוססת על רצפה חדשה אותה חולקת בין היתר עם פורד אקספלורר, על בסיס הנעה אחורית ועם משקל מופחת, קשיחות מבנית משודרגת ורכיבים משופרים על שני הסרנים וגוף המרכב עצמו. 

טרם פורסם אם חלה צמיחה משמעותית במידות, אך על פניו עושה רושם שהפרופורציות די זהות לדור היוצא. בתוך תא הנוסעים לעומת זאת התרחשה מהפכה קיצונית באיכות, הנדסת האנוש וסביבת העבודה, עם דגש מלא על צגים ענקיים (2 מוניטורים מחוברים יחד) בגודל 13.2 אינץ' על מערכת סינק-4 ומיעוט פקדים. פרט אחד שאולי משקף את החשיבה הקדמונית של פורד הוא המצאותו של בלם יד ידני ולא אלקטרוני מופעל מתג. פרט לכך, רשימת האבזור כוללת המון פי'צרים חדשים, מערכות בטיחות, נוחות וגאגד'ט מדליק - אפשרות לשחק עם הטורים מרחוק באמצעות שלט המכונית.  

ב-2017 הכריזה פורד שאמנם תהיה גרסה היברידית או מהדורה מחושמלת קלות של המוסטאנג אבל לעת זו, המיזם ירד מהפרק עד להודעה חדשה. המוסטאנג דור שבע ממשיכה עם מנועי בנזין רגילים ותיבה ידנית שש מהירויות כברירת המחדל או 10-מהירויות אוטומטית. המנוע ברף הכניסה יהיה 2.3 ל' טורבו אקובוסט ארבעה צילינדרים בהספק של כ-330 כ"ס ומעליו מנוע V8 בנפח 5.0 ל' אטמוספרי בהספק של כ-500 כ"ס. זה האחרון יהיה ככל הידוע המנוע החזק ביותר בתולדות המוסטאנג (הרגילה) מאז הווסדות השושלת ב-1964, אם כי נתוני ביצועים לא פורסמו על ידי היצרן באופן רשמי.

חטיבת הביצועים של פורד דאגה לטפל ביד מיומנת בכל ההיבטים הכרוכים בירידה למסלולים או הפנית ההגה לכבישים המפותלים; לתיבת ההילוכים בקרת גז-ביניים להתאמת מיטבית של עקומת המומנט, הותקנו בלמים מחוזקים וכן יש בורר נהיגה סלקטיבי עם ששה מצבי כיול מובחנים, כולל בקרת דריפט. חבילות בתשלום כמו GT או פרפורמנס מוסיפות גם בלמי ברמבו, מושבי ספורט רקארו, דיסקים מוגדלים ועוד. 

"השקעה בדור אחר של מוסטנג היא הצהרה גדולה בתקופה שבה רבים מהמתחרים שלנו יוצאים מהעסק של כלי רכב בעירה פנימית", אמר ג'ים פארלי, מנכ"ל חברת פורד. "פורד, לעומת זאת, מוסיפה טורבו אל תוכנית הצמיחה של מנועי ה- ICE (ראשי תיבות למנוע בערה בעברית), מוסיפה טכנולוגיה מקושרת, ואפשרויות היברידיות למכוניות הרווחיות והפופולריות ביותר שלנו - כולן במשפחת פורד בלו - בנוסף להשקעה של 50 מיליארד דולר בכלי רכב חשמליים עד 2026".

 המוסטאנג החדשה תהיה זמינה לרכישה החל מקיץ 2023, ותמשיך לרדת מקו הייצור של פורד במישיגן. המחירים המשוערים בארה"ב יחלו באזור ה-33 אלף דולר ועד 60 אלף דולר לדגמים החזקים והמאובזרים ביותר.  המוסטאנג כידוע אינה מיובאת לארץ בצורה סדירה, על אף שלפני שנים אחדות הנושא נדון בדלק מוטורס אך נשלל בסופו של דבר.