sportFive1222611 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

לקסמוטורס, יבואנית רכבי לקסוס לישראל החלה לשווק את מקצה השדרוגים הקרוסאובר היוקרתי UX שהוכרז במאי האחרון. מדובר בחבילה טכנולוגית-קוסמטית שמוקדשת לשיפור חווית המשתמש עם דגשים בצד הבידור, הגימור הפנימי, הבטיחות וכן בצד הדינמי בסדרת ה-250 ההיברידית.

בראש הדברים, ה-UX מקבל מערכת מולטימדיה חדישה עם שיפורים בתוך המחשב, הרזולוציה, ומהירות התגובה שלו לפקודות, ומעתה יתפועל באמצעות מגע ישיר במקום משטח רבוע ממורכז בתעלה הראשית וכן בסיועה של בקרה קולית. בלקסוס UX, בדומה לכל שאר הדגמים של המותג שחודשו צמצמו את המרחק של הנהג מהמוניטור ב-14 ס"מ כדי להפחית את היסח הדעת ולקצר את השיטוט בתפריטים ובקיצורי הדרך. 

המערכת הראשית נחלקת לפי רמות האבזור, כאשר בדגם הבסיסי, 'קיושו' צג 8 אינץ' ובדגם הבכיר, 'טאקומי' הותקן במקומו צג 12 אינץ'. זו האחרונה כוללת תוספות רבות ביחס לשתי רמות הכניסה כמו במת סאונד עם עשרה רמקולים, מערכת לזיהוי רכב בשטח נסתר במראות הצד, כיוון חשמלי להגה, משטח טעינה אינדוקטיבי ופתיחה וסגירה אלקטרונית לדלת תא המטען.  כל הדגמים מגיעים עם כניסה והנעה ללא מפתח, מצלמת נסיעה לאחור, בקרות בטיחות משופרות כולל התרעות על כניסה מסוכנת לצמתים וסיוע בחמיקה במצב חירום, ריפודי עור או עור טבעי (תלוי במפרט) ועוד הרבה.

מבחינת מנוע ותיבות הוא ממשיך עם יחידת ה-2.0 ל' 184 כ"ס בחיבור אל תיבת הילוכים רציפה המאיצה בו ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות ועם צריכת דלק ממוצעת של כ-19 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.  בלקסוס ביצעו קומץ חיזוקים במעטפת של ה-UX שמטרתם לשפר את כישוריו בכביש, לשפר במעט את איכות הנסיעה ולהקטין את זווית הגלגול. שינויים אלה כאמור, זמינים רק בדגם ההיברידי בשלב הנוכחי.

המחירים יחלו ב-225 אלף שקל.