sportFive1209250 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
sportFive1209258 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

לפני כשנה ביצעה קיה מתיחת פנים רוחבית למשפחת סיד על כל גווניה, כולל פרו-סיד ודגם הסטיישן. כולם זכו לעדכונים ספציפיים במסגרת שינויים טכנולוגיים אך ה-XCeed שהוצגה בשנת 2019 נאלצה לחכות קצת יותר זמן עקב היותה המצטרפת האחרונה לסדרה זו. מחצית משנת 2022 כמעט הסתיימה, ולכן קיה בוחרת בתזמון הנכון לרענן את ה-XCeed במה שמוגדר "עדכון של אמצע החיים", שבדרך כלל מופיע אחרי שלוש שנים על הכביש.

מתיחת הפנים שעוברת ה-Kia XCeed אינה מהפכנית ומרוכזת במאפיינים ממוקדים. כך למשל שהגריל חודש, הפנסים הקדמיים עודכנו ולמרות שאלה שומרים על צורתם המקורית, הם מחליפים את תאורת היום LED הקודמת, המורכבת מארבע נקודות LED אופקיות לשלושה "בומרנגים"  LED הממוקמים אנכית. מה עוד? פנסי הערפל משולבים כעת בפנסים עצמם, ולכן אינם ממוקמים עוד בתחתית הפגוש הקדמי. לדברי קיה, כונסי האוויר החדשים שהיא הצליחה לגלף בפגוש הקדמי מפחיתים את התנגדות האוויר ומשפרים את יעילותה האנרגטית.

בזנב ה-XCeed תמצאו דיפיוזר חדש ושינוי בדלת תא המטען שהאריכו במעט את הפרופורציות שלה. בגזרת GT ו-GT Line, הדגמים הבכירים במשפחה, החבילה כוללת פנסים אחוריים עם דפוס "חלת דבש" ייחודי. היא מובחנת גם לפי דפיוזר בצבע גוף המרכב, ספי דלת בצבע זהה, מסילות גג שחורות, מכסי מראות צד שחורים וחישוקי סגסוגת 18 אינץ' בלעדיים לה. קיה משיקה בנוסף לכך שלושה צבעים חיצוניים חדשים : XCeed: Lemon Splash, Yuca Steel Grey ו- Celadon Spirit Green.

למרות שהם מינוריים, אפשר לסמן כמה חידושים בחלל הפנים; קבוצת המתגים מתחת למערכת הראשית בגודל 10.25 אינץ' מורכבת מכפתורים מחודשים, עם פונקצייה סיבובית ולוח המחוונים הדיגיטלי 12.3 אינץ' עודכן בנראות ובחלק מהתפריטים. קיה מביאה ל-XCeed גם מראה פנימית עם קצוות דקים וחומרים חדשים בכמה נקודות בקבינה. בצד הבטיחות התווספה למשל מערכת Smart Cruise Control שפועלת על בסיס נתונים ממערכת הניווט (במדינות שבהן הפוקנציה הזו עובדת), כך שהתוכנה מתאימה את המהירות לפי החוק, וכן היא יודעת להאט בסיבובים.

כצפוי, אין בשורות דרמטיות בהיבטים של כוח ותיבות, מה שאומר שה-XCeed, כמו פעם, מצוידת בתחתית ההיצע עם 120 כ"ס ממנוע 1.0 ל' טורבו, 160 כ"ס ממנוע 1.5 ל' טורבו ועם 204 כ"ס ממנוע 1.6 T-GDI שמאיץ בה ל-100 קמ"ש ב-7.5 שניות. מנוע ה-1.0 ל' זמין רק עם תיבת שישה הילוכים ידנית באירופה, בעוד ה-1.5 T-GDI זמין עם אותה תיבת שישה הילוכים ידנית וכן אופציה לתיבת שבעה הילוכים דו מצמדית.  גם מערכת ההנעה ההיברידית ממשיכה כרגיל בגרסת הפלאג-אין; לגרסה זו תפוקת מערכת צנועה למדי של 141 כ"ס ו-27 קג"מ, ויחד עם סוללת 8.9 קווטש, היא יכולה לנסוע עד 48 קילומטרים על חשמל. קיימת גם גרסת דיזל 1.6 ל' מיקרו היברידית עם 136 כ"ס ותיבת שש מהירויות ידנית, עם צריכת דלק ממוצעת של כ-20-22 ק"מ לליטר בתנאים משולבים.

ה-אקסיד מיוצרת במפעל ז'ילינה בסלובקיה כאשר המכירות הראשונות של הדגם המחודש תהיינה בספטמבר הקרוב. מהיבואנית לישראל טלקאר נמסר ל'עולם הרכב' כי בשלב זה לא ידוע מתי יגיע הדגם לארץ.