(צילום: משרד המסחר והמדע הסיני) (צילום: ספורט 5)
(צילום: משרד המסחר והמדע הסיני) | צילום: ספורט 5
sportFive1219816 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

טויוטה פתחה במתקפה מבוקרת, יש יגידו קצת מהוססת של מכוניות חשמליות. הדגם הראשון אליו התוודענו מהיצרנית שהמציאה את המשפחתית ההיברידית הראשונה בעולם (פריוס) הוא רכב הכביש שטח bZ4X, שהטכנולוגיה שלו פותחה יחד עם סובארו שפיתחה בצד שלה את ה-סולטארה. בינתיים מתוכננים דגמים נוספים בשרשרת החשמלית, ותמונות עדכניות של סדרה נוספת הופיעו לאחרונה במסגרת בקשות שהוגשו אל משרד הפטנטים והמסחר בסין.

ה-bZ3 החדשה (כנראה לא שם זמני), שמוצגת כאן בתמונה רשמית היא מכונית סדאן בגודל בינוני, מקבילה לקורולה במידותיה. ויזואלית, הדגם שואל הרבה מאפיינים עיצוביים מהקרוסאובר bZ4X ובמיוחד בחלק הקדמי. המידות של ה-bZ3 (אורך: 4725 מ"מ / רוחב: 1835 מ"מ / גובה: 1475) דומות לכוכבת המכירות של טסלה, מודל 3. ואולם, טויוטה צפויה להיות זולה יותר לצרכן, אך בדומה לטסלה היא תבחן גרסאות שונות ובעקומות עוצמה מגוונות כדי לקלוע למגוון רחב של קהלים.

טויוטה עדיין לא חשפה פרטים טכניים על ה-bZ3 במלואם. עם זאת, הדגם צריך להיות מבוסס על אותה פלטפורמת eTNGA כמו ה-bZ4X. המשמעות? סוללה של 71.4 קילוואט לטווח של 513 קילומטרים לפי תקן WLTP. ה-bZ3 אמורה להגיע רחוק יותר בטעינה בודדה הודות למשקל מופחת ואווירודינמיקה יעילה יותר. קיימות שתי גרסאות ביצועים ל-bZ4X: גרסת הנעה לכל הגלגלים עם 160 קילוואט (218 כ"ס) ו-34 קג"מ או הנעה קדמית עם 150 קילוואט (204 כ"ס) ומומנט של 27 קג"מ.

לאחר השיווק הראשוני במהלך 2023 בכמה שווקים נבחרים, ה-bZ3 אמורה להיות מוצעת גם במדינות אחרות, כולל אירופאיות. רבות מהמכוניות החשמליות שעליה הכריזה טויוטה מיועדות לשוק העולמי, ועדיין יש ביקוש לא מבוטל למכוניות סדאן, במיוחד ביבשת המערבית.

ה-bZ3 היא חלק קטן אך חשוב באסטרטגיה החשמלית של היצרן. טויוטה רוצה לחדור אל פלחים רבים עם מכוניות חשמליות בעתיד שתייצגנה את הערכים של המותג מבחינת שימושיות ואמינות כשם שעשתה הקורולה עשרות שנים. התמונות של הגל החשמלי המלא שהציגו היפנים במסגרת אירוע בינלאומי שנערך לפני כמה חודשים חשפו שורה של רכבי קונספט מהרכב הקטן ביותר ועד טנדרים, מכוניות ספורט ורכבי שטח קצת יותר כבדים ורציניים מחושמלים במלואם. טויוטה תרצה להמשיך ולהציע תמהיל של יחידות הינע חשמליות והיברידיות תחת חטיבת הפרטיות שלה, אולם חטיבת לקסוס תהפוך למותג מכוניות חשמליות טהור לחלוטין בעוד כמה שנים.