(צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
(צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5

ניסאן הציגה במהלך סוף השבוע מיני-עדכון עבור מכונית המנהלים Altima סדאן עם מתיחת פנים מתומצתת, רשמית לשנת הדגם 2023. במסגרת זו, היריבה של טויוטה קאמרי מביאה עיצוב חדש ותכונות טכנולוגיות משודרגות שאמורים, ביחד להקנות לבעלים תחושה קצת יותר מושקעת ברמת הממשקים וההופעה. 

השינוי הגדול ביותר בעיצוב החזית, פשוטו כמשמעו, הוא בחלק הקדמי, שבו הגריל של אלטימה המחודשת גוזל יותר נפח ממבנה הפגוש בכללותו, ובחלק הפנימי יותר שלו התווספו כונסי אוויר גדולים יותר. הוא כולל את הלוגו המחודש של ניסאן, ולעיטורי ה-SR יש עיצוב גריל משלו בגימור כרום שחור. ישנם עיצובים חדשים של גלגלים, כולל סגנון חדש של 19 אינץ' עבור ה-SR, ופנסי LED הם כעת תקניים בכל הגרסאות. למי שמאס קצת בצבע הלבן-ליסינגי, האלטימה מקבלת גם כמה אפשרויות צבע חדשות.

בגרסאות SL ו-SR, ואופציונלי ב-SV, תמצאו כעת מסך מגע חדש בגודל 12.3 אינץ' המחליף את יחידת ה-8 אינץ' הישנה (מסך 7 אינץ' הוא התקן היחידי בדגמים הבסיסיים ביותר שלה.) יש לו אנדרואיד אוטו ואפל CarPlay אלחוטי, ניווט מובנה (אם מישהו עדיין נעזר בכך* ונקודת קישור של Wi-Fi, ויש משטח טעינה אלחוטי לטלפון בקונסולה המרכזית. חלל הפנים מקבל גם גימורים מעט שונים ושילוב של תפרים כפולים ב-SR.

מבחינה מכנית, ניסאן מעדיפה שלא לערבב את הלקוחות המסורתיים של האלטימה בינתיים, ולכן הרכב המנועים שלה  זהה לדגם הקודם. מנוע הבסיס הוא מנוע 2.5 ליטר ארבע צילינדרים אטמוספרי עם 188 כוחות סוס והאצה ל-100 קמ"ש ב-8.6 ש', אם כי עם מערכת ההנעה כפולה, האופציונלית ההספק יורד ל-182 כ"ס. זמין רק ברמת הגימור SR הבכירה ביותר, היא מערכת הכוח VC-Turbo של ניסאן, המספקת 248 כ"ס ו-30 קג"מ ממנוע 2.0 ל' טורבו, ומוצעת אך ורק עם הנעה קדמית. תיבת הילוכים רציפה, CVT היא היחידה שמוצמדת אל המנועים.

 האלטימה הנוכחית נמכרת בישראל בגרסאות SL ו-SV במחירים שמתחילים ב-173 אלף שקלים. הגרסה המחודשת ככל הנראה תגיע לארץ בתחילת שנה הבאה.