שברולט איקווינוקס RS (צילום: ספורט 5)
שברולט איקווינוקס RS | צילום: ספורט 5

יבואנית רכבי שברולט לישראל UMI פותחת את שנת 2022 עם שיווקם של שני דגמים גרעיניים בישראל: שברולט איקווינוקס ו-טראוורס אחרי שאלה זכו למקצה עדכונים ממוקד.  במסגרת מתיחת הפנים ימכר לראשונה בארץ גם דגם ה-RS שרווי במוטיבים ספורטיביים מבחוץ ומבפנים ויעשיר את משפחת דגמי ה-5 וה-7-8 מושבים של היצרן בישראל, ומצטרף בכך לבלייזר RS. עבור האיקווינוקס זהו הרענון הראשון (החזותי) מאז שהוצג הדור השלישי בשנת 2016, ועבור הטרווארס, כעת בדור השני של הסדרה שהוצגה ב-2018 גם כן מדובר בתכנית חידושים דומה.

באף אחד מהדגמים לא חלו שינויים במידות, ועל כן תמצית הליטושים הינם במישור הויזואלי וברמות האבזור והתקני הבטיחות. האקווינוקס ישווק בארבע חבילות, החל ב-LT, ה-LT פלוס, LT הנעה כפולה ודגם ה-RS הבכיר בהיצע. כבר בציוד התקני שלו כל מערכות הבטיחות המתקדמות ביותר, כולל מצלמות היקפיות 360 מעלות, תיקון אקטיבי לסטיה מנתיב, חיישני חניה היקפיים ומערכת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי.

ברמת האבזור שלו תמצאו הנעה ללא מפתח, צג ראשי 8 אינץ', בקרת אקלים דו אזורית עם פתחי מיזוג מאחור, דלת תא מטען אלקטרונית ועוד. דגם ה-RS מוסיף חישוקי 19 אינץ' ייחודיים,  תקרה פנורמית, מושבים קדמים מחוממים, ריפודי עור ופגושים קדמיים ואחוריים בעיצוב ספורטיבי יותר (מובלט). בקנה אין שינוי והוא ממשיך עם מנוע 1.5 ל' טורבו 170 כ"ס בחיבור אל תיבת 6-מהירויות אוטומטית רגילה. הוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות.

מתיחת הפנים של הטרווארס היא מעין ישור קו "אמריקני" עם חלק מהדגמים הגדולים (טנדרים) של שברולט בהם טהאו וסברבן, אך הוא בכל זאת קרוב יותר בזהותו העיצובית לאקויינוקס, ולכן מאמץ חלק קדמי מחודד יותר עם קצת שינויים בפנסים עם תאורת LED מלאה וחידושים בפגושים בשני קצותיו. הוא ישווק בארץ ב-6 חבילות: LS, ה-LT הנעה קדמית, LT הנעה כפולה, ה-RS, דגם ה-פרמייר ודגם ה-High country היקר ביותר. 

בדומה לאקווינוקס גם הוא ישווק עם שדרוגים בטיחותיים כבר ברמות הכניסה למשפחה בכלל זה התרעה על תנועה צולבת מאחור, התרעה על שטח נסתר במראות הצד וכדומה. בדגמי ה-LT ומעלה צויד הטראוורס גם במראות מתקפלות חשמלית, וטעינה אינדוקטיבית לסלולרי, ובגרסת ההנעה הכפולה של חבילת LT יש גם בקרת שיוט אדפטיבית. גרסאות בכירות יותר (פרמייר) מוסיפות גם התרעת רטט במושב הנהג על סטיה מנתיב ולוח מחוונים דיגיטלי 8 אינץ'. דגם ה-RS מאופיין בתוספות כמו חישוקי 20 אינץ' וסממנים דינמייים כאלה ואחרים בפנים ובחוץ.

הטרווארס ממשיך עם מנוע ה-V6 המסורתי שלו בנפח 3.5 ל' מחובר אל תיבת הילוכים אוטומטית 9-מהירויות. ההספק המרבי הוא 350 כ"ס ו-36.7 קג"מ הזמינים מ-2800 סל"ד, עם האצה ל-100 קמ"ש ב-7.2 שניות וכושר גרירה של טון ורבע.

 

המחירים לשברולט אקווינוקס המחודש בישראל:

דגם LT פלוס ב-173 אלף שקלים

דגם LT פלוס הנעה קדמית ב-183 אלף שקלים

דגם RS ב-188 אלף שקלים

המחירים לשברולט טראוורס המחודש בישראל:

דגם LS ב-260 אלף שקלים

דגם LT הנעה קדמית ב-270 אלף שקלים

דגם LT הנעה כפולה קלאסיק ב-288 אלף שקלים

דגם LT הנעה כפולה ב-303 אלף שקלים

דגם RS ב-315 אלף שקל

דגם פרמייר ב-335 אלף שקל

דגם היי קאנטרי ב-360 אלף שקל