סיום שגרם לשינוי החוקה (GETTY) (צילום: ספורט 5)
סיום שגרם לשינוי החוקה (GETTY) | צילום: ספורט 5
סיום דרמטי לעונה (GETTY) (צילום: ספורט 5)
סיום דרמטי לעונה (GETTY) | צילום: ספורט 5

קצת יותר משלושה חודשים עברו מאז מקס ורסטאפן הימם את עולם הספורט המוטורי, כשזכה באליפות הפורמולה 1 בסיבוב האחרון של העונה. האופן בו ורסטאפן זכה, שעורר סערה גדולה והכעיס את לואיס המילטון וקבוצת מרצדס, ממשיך לשלוח הדים בעולם הפורמולה.

כחודש לאחר שמנהל המירוצים שניהל את האירוע השנוי במחלוקת באבו דאבי, ה-FIA הודיע כעת על שינויים בחוקה, שאמורים למנוע מצבים כמו זה שאירע בטורניר הנועל של עונת הפורמולה 1 האחרונה. כזכור, האירוע שעורר סערה בסיום עונת הפורמולה התרחש כאשר מכונית הבטיחות הוצאה למסלול לקראת סיום המירוץ והשאירה את כל המתחרים בסדר בו הם היו.

מתחרים שנעקפו בסיבוב על ידי הרכבים המובילים, קיבלו את ההוראה לעקוף את המילטון ולהשלים את הסיבוב כדי להגיע למקומם, אבל מייק מאסי, מנהל המירוצים לשעבר, אישר רק לרכבים שהיו בין ורסטאפן להמילטון להשלים את הסיבוב, בעוד מתמודדים אחרים נותרו במקומם, מה שגרם לבלבול בזמן ההזנקה המחודש, בעקבותו ורסטאפן הצליח להתגבר על המילטון ולכות באליפות.

כעת, מבין ששת השינויים שערך ה-FIA בחוקה שלו, הבולט ביותר נוגע בדיוק לאירוע שכזה וכעת *כל* הרכבים שנעקפו בסיבוב ייאלצו להשלים את הסיבוב עד שהמירוץ יוכל להמשיך. מדובר בשינוי, שאם היה קורה לפני המירוץ, היה עשוי להכריע את עונת הפורמולה 1 המרגשת שהייתה לנו, בכיוון שונה לגמרי.