(צילומים: פנים - רונן טופלרג, חוץ - כפיר כשריאן) (צילום: ספורט 5)
(צילומים: פנים - רונן טופלרג, חוץ - כפיר כשריאן) | צילום: ספורט 5

חברת טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על תחילת שיווקו של קיה ספורטאז׳ החדש, דגם אשר חתום על מספר נקודות ציון משמעותיות שעיצבו את שוק הרכב הישראלי לאורך השנים, החל מגרסת ה- 1.6 ליטר שנחתה בשנת 2015 עם תג מחיר שקרא תיגר על משפחתיות הסדאן הפופולאריות וכלה בדור הרביעי שהושק בשנת 2016 והציב רף דרישות חדש לסגמנט העממי כשצויד במערכות בטיחות אקטיביות כסטנדרט. כעת, אחרי שלמעלה מ-80,000 יחידות עלו על כבישי ישראל משנת 2008, ספורטאז החדש ינסה לשחזר את ההצלחה בעזרת מידות נדיבות במיוחד, מערך מולטימדיה משודרג והיצע מנועים מעודכן.

חיצונית, ספורטאז׳ הינו סנונית שנייה במספר של פילוסופיית העיצוב העדכנית ביותר של קיה ‘Opposites United’ שמשרתת בין היתר גם את קיה EV6 החשמלית. המראה הכללי, בדומה לדורות הקודמים, קשוח ואגרסיבי כאשר בחזית מתנוסס גריל רחב בסגנון ״אף הנמר״ המתחבר ליחידות תאורה חדשות מסוג LED בצורת בומרנג. מידות המכונית צמחו בכמה מילימטרים ושומרות על מעמדו של הספורטאז׳ כאחד הכלים המרווחים בקטגוריה עם אורך של 4.51 מטר, רוחב של 1.86 מטר, גובה של 1.64 מטר ובסיס גלגלים של 2.68 מטר. נפח תא המטען צמח ב- 100 ליטר ועומד כעת על 591 ליטר, קיפול השורה השנייה מגדיל את הנפח ל 1,780 ליטר.

גולת הכותרת של תא הנוסעים הוא מערך המולטימדיה החדש שמאכלס תחת משטח זכוכית קעור שני מסכים בגודל 12 אינץ׳ כל אחד עם תמיכה בקישוריות אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו. במפלס התחתון ממוקמת מערכת בקרת טמפרטורה מכאנית לשני אזורים, בעוד לקונסולה שמפרידה בין צמד המושבים הקדמיים הצטרפה גלגלת לבחירת הילוך הנסיעה ומשטח טעינה אלחוטי בגרסאות הבכירות.

בעולם, מוצמד הספורטאז׳ למגוון רחב של יחידות הנעה היברידיות ופלאג-אין היברידיות, אך בשלב זה רק גרסאות הבנזין והדיזל נחתו בישראל. מנוע ה- 2.0  ליטר המוכר פינה את מקומו לטובת מנוע 1.6 טורבו בנזין ארבעה צילינדרים בהספק 180 כ״ס ומומנט מירבי של 27 קג״מ, נתון התאוצה למאה ק״מש עומד על 8.8 שניות וצריכת הדלק הממוצעת על 13 ק״מ לליטר. אליו מצטרף מנוע 1.6 טורבו דיזל בהספק 136 כ״ס ומומנט מירבי של 32.6 קג״מ הזמין כבר מ- 2,000 סל״ד, נתון התאוצה למאה קמ״ש עומד על 11.4 שניות וצריכת הדלק הממוצעת על 18 ק״מ לליטר. כל המנועים משודכים לתיבה אוטומטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים (7DCT) המעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים. בגזרת המתלים נרשמת בשורה לחובבי הנהיגה עם שימוש במתלה רב-חיבורי מאחור לשיפור יכולת ההצמדה ונוחות הנסיעה.

בהמשך השנה, כך נמסר מהיבואנית תגענה גם גרסאות היברידיות וגרסאות פלאג-אין הייבריד.

אבזור
גרסת הכניסה URBAN מוצעת בשתי יחידות הנעה לבחירה 1.6 טורבו בנזין או דיזל ומצוידת בין היתר בתאורה קדמית מסוג LED, חיישני חנייה אחוריים, מפתח חכם עם אפשרות התנעה מרחוק, מסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ׳ עם תמיכה בקישוריות אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו דרך כבל, מסך מידע בגודל 4.2 אינץ׳ בלוח השעונים, בקרת אקלים מפוצלת ובלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold. מפרט הבטיחות כולל; 7 כריות אוויר, מערכת מניעת התנגשות קדמית כולל זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, מערכת לשמירת מרכז נתיב, מערכת לניטור רכב בשטח מת כולל התנגדות ע״י בלימה ואור גבוהה אוטומטי. רמת האבזור TOP כשמה מוסיפה גג פנורמי נפתח ונוריות קריאה מסוג LED בתא הנוסעים.

רמת האבזור EX מוסיפה תאורה אחורית מסוג LED, חיישני חנייה קדמיים, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ׳, ריפודי עור בשילוב בד, כיוונון חשמלי למושבים הקדמיים כולל חימום ומשוטי העברת הילוכים מאחורי ההגה. בסעיף הבטיחות מתווספת בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת בלימה אוטונומית בכניסה לצומת. רמת האבזור הבכירה PREMIUM משדרגת את הקיים ומוסיפה תאורת מטריקס לד אדפטיבית, דלת תא מטען חשמלית כולל פתיחה במחוות רגל, בורר הילוכים בצורת חוגה, ריפודי עור בשילוב זמש, איוורור למושבים הקדמיים וזיכרון למושב הנהג.

לגבי זמני אספקה, עולה כי כרגע ישנן בארץ כמה מאות יחידות, חלקן תמסרנה באפריל, בכפוף לדגם. משלוחים עתידיים יגיעו גם במאי ובכל מקרה ביבואנית מקווים שלא להתקל בעיכובים חריגים (מעל חצי שנה). גדי אונגר: "בחרנו לא רק לשחק ברחבה, אלא גם להבקיע ולהביא מה שיש עכשיו - ולא לחכות לגרסאות ההיברידיות שתגענה בעתיד".

מחירים
רמת האבזור ׳אורבן׳ 1.6 טורבו בנזין : 170 אלף שקל

רמת האבזור ׳אורבן׳ 1.6 טורבו דיזל : 175 אלף שקל

רמת האבזור ׳טופ׳ 1.6 טורבו בנזין : 180 אלף שקל

רמת האבזור ‘EX’ 1.6 טורבו בנזין : 185 אלף שקל

רמת אבזור פרמיום 1.6 ל' טורבו בנזין: 195 אלף שקל.