sportFive1177906 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

ה-V12 Vantage חוזרת. אבל בפעם האחרונה. אסטון מרטין מעזה פעם נוספת לתלות את מקור הכוח הגדול ביותר שלה בדגם הכניסה של היצרן האנגלי ולהסיר את כל הפילטרים והחסמים. עד כה, ה-Vantage הייתה זמינה רק עם מנוע הביטורבו 4.0 V8 המוכר של מרצדס-AMG, אך תחת הכותר המתבקש V12 Vantage הוא מעמיס לקרביים את ה-5.2 V12 העוצמתי עם צמד מגדשי טורבו המוכרים מדגם ה-DB11 ו-DBS Superleggera.

אנשי אסטון מרטין "ערבבו את הקלפים" בין הדגמים, אך שמרו על הרוח המקורית של המכונית.  ה-V12 בנפח 6.0 ליטר הקודם פינה את מקומו כאמור, כך שדגם ה-Vantage שואל מה-DBS Superleggera את ה-5.2 ליטר טווין-טורבו V12 עם 700 כ"ס ו-76 קג"מ, עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית ונעילת דפרנציאל מכנית. התוצאה הזו משמעותה עוד 165 כ"ס על פני גרסת Vantage F1 Edition עם מנוע ה-4.0 ליטר V8 מבית AMG. ה-V12 החדש מסוגל להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 3.4 שניות, בעוד שהמהירות המרבית היא 320 קמ"ש. המכונית טוענת למשקל יבש של 1,795 ק"ג, לעומת 1,530 לחבילת ה-F1.

השתלת לב קיצונית כזו דרשה שינויים יסודיים, גם מבחינת המסה הכוללת: כדי לאזן את הממדים הגדולים יותר של המנוע, למעשה, חלקים רבים של המרכב, עשויים מפחמן, עוצבו במיוחד כדי להגדיל מפשקי הסרנים ב-4 ס"מ. מערכת הפליטה היא ספציפית לדגם זה ונועדה להגביר את תריסר הצילינדרים, ולמרות היותה מורכבת יותר, היא קלה ב-7.2 ק"ג מזו של ה-Vantage V8. מה עוד? בשאר המכללים אנו מוצאים גם קפיצים מוקשחים ב-50% מלפנים ו-40% מאחור (עם קפיץ כפול לסרן זה), מוטות ייצוב משופרים להקטנת זווית הגלגול, חיבורי בולמי זעזועים מחוזקים, הגה כוח מכויל מחדש ומערכת בלימה קרמית מפחמן, עם דיסקים קדמיים של 410 מ"מ.

גם בכל הקשור לתיעול האוויר סביב המכונית נעשו שינויים. האווירודינמיקה מעניקה לרכב לא רק עיצוב מובדל אלא גם משפרת את יעילות המנוע והאחיזה. הפגוש, המפצל, הגריל הקדמי (גדול ב-25%), המפזר והכנף שופרו. התוצאה היא כוח הצמדה של 204 ק"ג במהירות מרבית, אם כי לקוחות של אסטון מרטין יכולים לבחור להסיר את הכנף האחורית כדי להעניק לרכב מראה קצת יותר נקי. לבסוף גם הכניסו מחווה קטנה למכוניות המירוץ Vantage GT12 ו-GT3, עם פתחי האוורור במכסה המנוע.

 בהיותה סדרה מוגבלת ל-333 יחידות - שכולן נמכרו מראש אגב, אסטון מרטין פתחה ספרי ההתאמה האישית לרווחה. מושבי הספורט פלוס מצופים בעור חצי אנילין הינם סטנדרטיים, בעוד מושבי ה-Performance מקרבון, מתכווננים חשמלית, הם אופציונליים ומאפשרים להפחית עוד 7.3 ק"ג מהמסה הכוללת. מחלקת ה-Q של אסטון מרטין יכולה כמובן להציע לכם רכיבים ייחודיים יותר לפי טעם אישי.

יבואנית אסטון מרטין אוטוארט תציג את ה-V12 ואנטג' בישראל בהמשך השנה עם מחיר גרסת בסיס של 2.5 מיליון שקל. שתי יחידות הוזמנו על ידי ישראלים מתוך ה-333 שהוקצו לייצור.