sportFive1134025 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

כמו הרבה מכוניות ספורט נישתיות, גם אאודי R8 לא נוצרה להגדיל את קופת הרווחים של היצרן. גם בשנות השיא שלה מכרה לכל היותר כ-1,400 יחידות בשנה ביבשת אירופה, ובשנים האחרונות מסתפקת חטיבת היוקרה הגרמנית בנתונים דו-ספרתיים חודשיים.

עד שיכריזו על קבורתה, אאודי השיקה זה עתה חבילת ביצועים חדשה של אודי R8 V10 (זמינה כקופה או ספיידר עם 30 כ"ס נוספים) ועוד כמה פיצ'רים לשוחרי המסלולים; היא זמינה רק בהנעה אחורית, עם מנוע מתוגבר המפיק 570 כ"ס, היגוי דינאמי, מייצבים חדשים, בלמי דיסק קרמיים ומושבי באקט אוחזים.

לפחות על הנייר, מהדורה זו מציבה רף גבוה מאוד של יכולות בדגמי הנעה אחורית. את המיאוץ אל 100 קמ"ש תסיים תוך 3.7 שניות (3.8 שניות לגרסת ספיידר) ומהירות מרבית של 329 קמ"ש (327 קמ"ש לגרסה הפתוחה.  כמו כל אאודי R8, הגוף בנוי מאלומיניום עם חלקים גדולים של פלסטיק מחוזק סיבי פחמן (CFRP). גרסת הקופה של אודי R8 V10 הביצועים RWD לפיכך שוקלת 1590 ק"ג בלבד, ואילו גרסת הספיידר שוקלת 1695 ק"ג.

 

מנוע ה-5.2 ל'  בנוי ברובו בעבודת יד במפעל Böllinger Höfe במתחם אאודי ב Neckarsulm, גרמניה. זהו גם אתר הייצור של מכונית הלה-מאן שלהם, ה-LMS GT4, הנגזרת מדגם הייצור ומשתמשת ב -60% חלקים שמגיעים ממיקור חוץ. גרסה זו ככל הנראה מסמנת שה-R8 מגיעה לצומת דרכים אחרי שהוצגה לציבור לפני 15 שנים. מחיר הבסיס של גרסת הקופה אמור להיות סביב 155,500 יורו. גרסת הספיידר תוצע בסביבות 170 אלף יורו. ייתכן שניתן יהיה להשיג אותה בישראל באפיקים מקבילים או בהזמנה מיוחדת של היבואן. 

 ה-R8 מתומחרת בישראל בין 900 אלף שקל ל-1.7 מיליון שקלים.