sportFive1137081 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
sportFive1137085 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

טויוטה הציגה בשנים האחרונות ליין מהדורות בגוון ספורטיבי המתכתבות עם חטיבת הביצועים GR, ראשי תיבות ל'גאזו-רייסינג'. חלק מסוים מהדגמים יזכו לטיפול עמוק בצנרת הכולל השפעה ישירה על הביצועים, אולם עבור רוב רובם המכריע זוהי חבילת אווירה בהשראת החטיבה שנותנת להם קצת יותר בידול, בתוספת מחיר כמובן. 

יוניון מוטורס מתחילים לשווק השבוע, לראשונה בארץ מהדורה מקושטת שנושאת את חתימת GR, מוצמדת לג'יפון ההיברידי C-HR. המחיר תמורתה עומד על 165 אלף שקלים, או תוספת מחיר של כ-20 אלף שקלים ביחס לגרסת הבסיס (C-LUB). לצידה יש את גרסת ה-C-ITY ב-150 אלף שקל וכם ה-C-CHIC ב-154 אלף שקל.

ההבדלים בין הדגמים נעוצים בתמה הספורטיבית של חבילת ה-GR. זו כוללת חישוקים מוגדלים מ-18 ל-19 אינץ', תאורת LED קדמית מסוג פרוג'קטור, פנסי ערפל LED, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, חימום מושבים קדמיים, מושבי ספורט במרקם אלקנטרה עם כיתובי GR וקישוטי סף בדלתות. שאר מערכות הפנים זהות לדגמים המוכרים לנו אם מערכת טויוטה טאץ' 2 ושלל מערכות הגנה אקטיביות.

 

מתחת למכסה המנוע אין שינויים; יחידת ה-1.8 ל' בהספק של 122 כ"ס מחוברת אל תיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 11 שניות והמהירות המרבית היא 170 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת היא בסביבות 20 קילומטרים לליטר בנזין. דגם ה-GR מוסיף גם צמיגים בעלי אחיזה גבוהה יותר מסדרת קונטיננטל פרמיום קונטקט 6 וכן בוצע חידוד קל בתגובות הבולמים ומערכת ההיגוי. 

מהיבואנית נמסר עוד כי מתחילת שיווקו בישראל ב-2016 נמסרו ממנו 22 אלף יחידות, 4000 מתחילת שנת 2021.